Digitalisering der fryder – ja tak!

Sød, lille robot fra Kubo Robotics hjælper elever på Krogsgaardsskolen i Odense med at kode, og Formpipe Software A/S har hjulpet Hvidovre Kommune med persondata. De vellykkede it-projekter hører vi sjældent om, men nu sætter DI Digital spotlight på de gode historier - sammen med bl.a. skatteminister Karsten Lauritzen, CEO for børsaktuelle Netcompany, formand for DI Digital André Rogaczewski og DI’s nye digitale direktør Lars Frelle-Petersen.

Pressen inviteres til

DI Digitals årsdag 2018,
Digital Transformation - Digitalisering der skaber værdi,
onsdag den 30. maj 2018, kl. 13,
Industriens Hus,
H.C. Andersens Boulevard 18 i København

Hør mere om Kubo og Formpipe på årsdagen og andre gode digitale historier. Hør også skatteministeren fortælle om, når digitalisering er dit største politiske problem og dit bedste værktøj.

De mindre gode historier om forliste storskala it-projekter, robotter der tager over, varme hænder der bruger for meget tid ved tasterne, hackerangreb og manglende respekt for persondata har fyldt godt i medierne. Og alt for få danske virksomheder, organisationer og myndigheder griber nok ud efter de digitale muligheder og omstiller sig til de ændrede forretningsmodeller.

På årsdagen vil DI Digital sammen med over 300 deltagende beslutningstagere fra erhvervslivet, eksperter og politikere inspirere hinanden til flere succeshistorier. Derfor fortæller koncernchef Anders Krab-Johansen, Berlingske Media om digitalisering som den største trussel - og redningsplanke

Med DI’s digitale direktør i spidsen vil DI Digital sætte skub i fortællingen om digitalisering, der virker, med startskud på årsdagen.

Og der findes ikke et eneste digitalt produkt uden elektronik, og det er en af dansk erhvervslivs styrkepositioner at levere det. I forbindelse med årsdagen åbner derfor en udstilling i Industriens Hus med danske udviklingshuse og leverandører, der udvikler og fremstiller elektronik med hardware og software indeni, som får de digitale løsninger til at spille.

Og i start-up-zone - her kan etablerede virksomheder og iværksættere date hinanden.

Læs mere og se hele programmet for DI Digitals Årsdag 2018 her

Yderligere oplysninger og tilmelding for pressen: pressekoordinator Bo Hjuler, 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Risk Manager of the Year 201813.12.2018 13:37Pressemeddelelse

Head of Risk Management LENE RITZ fra ENERGINET er i dag kåret til Risk Manager of the Year 2018 ved et arrangement i Dansk Industris Risk Management forening, DARIM. Lene Ritz modtager prisen for at have sat kombinationen af strategi (Enterprise Risk Management) og operationel risikostyring på direktionens landkort i Energinet. Desuden gives prisen for, at Lene Ritz har fået strategisk risikostyring implementeret i virksomhedens governance-modeller, og hun har gjort fokus på risici til en helt naturlig del af tankesættet. Lene Ritz har gennem ti år sat et markant og innovativt fingeraftryk på risikostyringen i Energinet. Virksomheden, der er offentlig, er ved lov forpligtet til at varetage stadig flere opgaver i den nationale infrastruktur. Undervejs har Lene Ritz som Risk Manager skullet håndtere, at Energinets anlægsværdier er firedoblet, at der er etableret en række datterselskaber og at Energinet har udviklet sig fra en rolle som rent national energiaktør til en international spil

DI: Redegørelse viser klare fordele af lempet revisionspligt7.12.2018 13:35Pressemeddelelse

Der har været megen diskussion om de gennemførte lempelser af revisionspligten. Nu bekræfter en ny grundig redegørelse fra Erhvervsministeriet, at effekterne som ventet har været positive for de mange små og mellemstore virksomheder, der har været fritaget for revisionspligt. Mange har valgt i stedet at bruge revisor til rådgivning og anden sparring, der tilføjer værdi til virksomheden. DI har hele tiden støttet og støtter fortsat de gennemførte reformer af revisionspligten.

DI: Positivt med øget støtte til iværksættere6.12.2018 14:10Pressemeddelelse

Innovationsfonden og Vækstfonden vil fremover yde mere finansiel støtte til tidlige og videnbaserede virksomheder. DI ser mange positive aspekter i den nye iværksætterstrategi. Organisationen hæfter sig særligt ved, at Innovationsfonden nu vil understøtte flere iværksættere, ligesom strategien vil skubbe på mere samarbejde mellem universiteter og virksomheder. Mette Fjord Sørensen, DI’s chef for forskning, uddannelse og mangfoldighed udtaler: - Innovationsfonden har med strategien et helt rigtigt fokus på at få flere iværksættere og gode ideer bragt frem i verden, og det har Danmark brug for. Det er positivt, at fonden nu også vil understøtte mere erfarne iværksættere. Den type iværksættere med erfaring i bagagen klarer sig ofte rigtig godt – deres ideer skal vi netop ikke tabe af syne, men målrettet sætte i spil. DI er også meget positive for fondenes satsning på øget samarbejde mellem erhvervslivet og universiteterne. Det kan øge innovation og iværksætteri fra universiteterne og øge