Digitalisering der fryder – ja tak!

Sød, lille robot fra Kubo Robotics hjælper elever på Krogsgaardsskolen i Odense med at kode, og Formpipe Software A/S har hjulpet Hvidovre Kommune med persondata. De vellykkede it-projekter hører vi sjældent om, men nu sætter DI Digital spotlight på de gode historier - sammen med bl.a. skatteminister Karsten Lauritzen, CEO for børsaktuelle Netcompany, formand for DI Digital André Rogaczewski og DI’s nye digitale direktør Lars Frelle-Petersen.

Pressen inviteres til

DI Digitals årsdag 2018,
Digital Transformation - Digitalisering der skaber værdi,
onsdag den 30. maj 2018, kl. 13,
Industriens Hus,
H.C. Andersens Boulevard 18 i København

Hør mere om Kubo og Formpipe på årsdagen og andre gode digitale historier. Hør også skatteministeren fortælle om, når digitalisering er dit største politiske problem og dit bedste værktøj.

De mindre gode historier om forliste storskala it-projekter, robotter der tager over, varme hænder der bruger for meget tid ved tasterne, hackerangreb og manglende respekt for persondata har fyldt godt i medierne. Og alt for få danske virksomheder, organisationer og myndigheder griber nok ud efter de digitale muligheder og omstiller sig til de ændrede forretningsmodeller.

På årsdagen vil DI Digital sammen med over 300 deltagende beslutningstagere fra erhvervslivet, eksperter og politikere inspirere hinanden til flere succeshistorier. Derfor fortæller koncernchef Anders Krab-Johansen, Berlingske Media om digitalisering som den største trussel - og redningsplanke

Med DI’s digitale direktør i spidsen vil DI Digital sætte skub i fortællingen om digitalisering, der virker, med startskud på årsdagen.

Og der findes ikke et eneste digitalt produkt uden elektronik, og det er en af dansk erhvervslivs styrkepositioner at levere det. I forbindelse med årsdagen åbner derfor en udstilling i Industriens Hus med danske udviklingshuse og leverandører, der udvikler og fremstiller elektronik med hardware og software indeni, som får de digitale løsninger til at spille.

Og i start-up-zone - her kan etablerede virksomheder og iværksættere date hinanden.

Læs mere og se hele programmet for DI Digitals Årsdag 2018 her

Yderligere oplysninger og tilmelding for pressen: pressekoordinator Bo Hjuler, 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Byrdelettelser for milliarder gavner erhvervslivet8.2.2019 08:24:08Pressemeddelelse

Regeringen har i dag offentliggjort sit udspil ”Mindre bureaukrati – mere vækst”, som skal lette byrder og bøvl for virksomhederne med i alt 2,6 mia. kr. fordelt på 42 initiativer. Udspillet indeholder mange elementer, som vækker glæde i DI. Udspillet består af tre dele: Bedre digitalisering, mere digitalisering samt enkle og effektive regler. - Vi er rigtig glade for udspillet. Det indeholder flere forslag, som vi længe har arbejdet for. Der er mange konkrete forslag, som regeringen vil kunne sætte i værk med det samme. Samtidig er der en lang række forslag til i alt cirka 1,3 mia. kr., som skal forhandles på Christiansborg, siger Kent Damsgaard, direktør i DI. DI opfordrer derfor til et bredt samarbejde på tværs af de politiske partier om at lette byrderne for erhvervslivet. - Ledere og medarbejdere i især mindre virksomheder knokler dagligt for at få forretningen til at udvikle sig og dermed skabe vækst og arbejdspladser. Derfor er der næppe noget mere frustrerende at bruge tiden på

H.K.H. Kronprinsen står i spidsen for danske og grønlandske virksomheder på international minekonference7.2.2019 17:00:00Pressemeddelelse

Hans Kongelige Højhed Kronprinsen tager i starten af marts sammen med mere end 30 danske og grønlandske virksomheder, energi-, forsynings- og klimaminister Lars Chr. Lilleholt, Dansk Industri (DI), Grønlands Erhverv og Generalkonsulatet i Toronto til verdens største minekonference i Canada. Det er første gang, at Kongehuset deltager i et erhvervsfremstød målrettet investeringer i Grønland.

DI: Det grønne vækstteam rammer plet31.1.2019 09:30:00Pressemeddelelse

De ti anbefalinger fra regeringens vækstteam for grøn energi- og miljøteknologi kan være med til at give et tiltrængt løft af eksporten. DI opfordrer regeringen til hurtigst muligt at følge op på anbefalingerne og præsentere en egentlig vækstplan. Vækstteamet for grøn energi- og miljøteknologi har haft til opgave at komme med anbefalinger til regeringen om, hvordan virksomhederne, som producerer grøn energi- og miljøteknologi, kan vokse i en tid med hård international konkurrence og stigende digitalisering. Anbefalingerne blev i dag præsenteret for regeringen. Og vækstteamet fokuserer på, hvordan man kan bruge de data, som forsyningsselskaberne har om danskernes forbrug af el, vand og varme, til at skabe nye grønne produkter, services og løsninger. - Danmark er i dag helt i front inden for digitalisering. Men vi har kun udtømt en brøkdel af mulighederne. Det er helt rigtigt set af vækstteamet, at vi skal i gang med at finde den næste generation af løsninger, siger Tine Roed, direktør i

Flere SMV’er skal tænke stort24.1.2019 11:11:04Pressemeddelelse

De små og mellemstore virksomheder (SMV’er) er kernen i dansk erhvervsliv. De udgør 99 pct. af alle virksomheder, og de er afgørende for væksten i Danmark. Mange SMV’er sprænger allerede i dag skalaen og vokser ud af SMV-segmentet. Men Danmark har brug for endnu flere små og mellemstore virksomheder, der tænker stort og har vækstambitioner. Og når SMV’erne tænker stort, er det helt afgørende, at resten af samfundet også gør det. På SMV Dagen 2019 sætter DI fokus på, hvad der skal til, for at flere SMV’er kan udvikle deres forretning, vokse og skabe vækst. Pressen inviteres til SMV Dagen 2019 – Tænk stort! Din virksomhed i større skala, Onsdag den 30. januar, kl. 8.30, Industriens Hus, Rådhuspladsen, Købehavn V. På SMV Dagen overrækker H.K.H Prins Joachim traditionen tro DI’s Initiativpris. Prisen er en hyldest til de virksomheder i DI's medlemskreds, som i særlig grad har udvist initiativ, vækst og virkelyst. Nogle andre af dagens hovedpersoner er virksomhedsledere, der sprænger skalae