Digitalisering af kerneydelser sikrer solid bundlinje
Med en stabil fremgang i omsætningen på knap 9 mio. kr. og en dobbelt så stor fremgang på 18 mio. kr. på bundlinjen i forhold til året før, udtrykker administrerende direktør Monika Juul Henriksen fra Visma Enterprise tilfredshed med årets resultater.
”I et år præget af stor uforudsigelighed, er jeg godt tilfreds med de resultater, vi har opnået i 2020. Mange virksomheder har ikke kunnet eksekvere, som de plejer, og vi har blandt andet oplevet et stort behov for tryghed fra vores kunders side. Aldrig før har efterspørgslen efter vores ekspertise, rådgivning og sparring været større, og det har stillet nye krav til os om øget tilgængelighed og at være endnu mere effektive.
Vi har derfor fokuseret på at digitalisere endnu mere på vores eksisterende ydelser for at imødekomme de nye behov,” udtaler Monika Juul Henriksen og tilføjer:
”Som eksperter inden for HR- og lønløsninger, der understøtter gældende regulativer på området, skal vi ikke kun være digitale i vores løsninger. Det skal vi også være i vores viden og rådgivning, og det behov og potentiale er virkelig blevet synligt i 2020.”
Visma Enterprise leverer software indenfor HR og løn til mere end 1500 danske virksomheder. Forretnings–strategien er baseret på cloud og mobile first, og det er netop, hvad virksomhedens nylancerede “My Visma” suite tager udgangspunkt i. Med ”My Visma” er det muligt at invitere både specialister, ledere og medarbejdere ind i et fælles univers, hvor de har adgang til relevante medarbejderdata i realtid, og hvor de nemt og hurtigt kan betjene sig selv.
”Vores fokus er at udvikle digitale løsninger, der minimerer manuelle processer og derved frigiver tid og overskud til at arbejde mere professionelt med den digitale medarbejderrejse. Jeg er stolt af vores nye app-univers til medarbejdere og ledere, der både giver indsigt og kan understøtte opsamling af data, som er top-aktuelt grundet distancearbejde og ikke mindst en ny ferielov,” forklarer Monika Juul Henriksen.
Gennem de senere år har Visma Enterprise investeret sine ressourcer i at udvikle på sine kerneydelser. Det er blandt andet dét ufravigelige fokus, som nu sikrer softwarevirksomheden en endnu stærkere position i markedet.
”Vi står lige nu et godt og solidt sted, og årets resultat giver os en god ballast til yderligere vækst i 2021. Rigtig mange virksomheder har taget digitale HR- og lønløsninger til sig, men vi ser stadig et kæmpe potentiale. Med vores veludbyggede ”My Visma” Suite er vi det perfekte match for danske enterprise virksomheder,” slutter Monika Juul Henriksen.
Visma Enterprise er en del af Visma Danmark Holding A/S, som består af i alt 19 selskaber. Selskabernes samlede skattebidrag placerer for anden gang i streg Visma Danmark Holding A/S på Skattestyrelsens åbne skatteliste over de 100 største selskabsskatteydere i Danmark.
Vedhæftet er udtræk fra Årsrapporten og link til hele årsrapporten.
Kontakter
Rikke Junker BundgaardHead of Marketing & Communication, Visma Enterprise Danmark
Tlf:+45 4282 2663rikke.bundgaard@visma.comBilleder
Links
Information om e-conomic A/S
Om Visma Enterprise A/S
Visma Enterprise A/S er en af landets førende leverandører af HRM-løsninger. Med 155 medarbejdere rådgiver og servicerer Visma Enterprise mere end 1500 kunder, primært mellemstore og store virksomheder, med digitaliserede HRM-løsninger inden for personale-, løn- og rekrutteringsprocesser. Visma Enterprise A/S har hovedkontor i Ballerup, men flytter i nye lokaler i Carlsbergbyen i løbet af andet kvartal 2021. Adm. direktør for Visma Enterprise A/S er Monika Juul Henriksen. Softwarevirksomheden har også en afdeling i Aalborg med 33 lønspecialister.
Visma Enterprise A/S har tidligere været en del af selskabet Visma Bluegarden A/S. I januar 2019 valgte Visma Enterprise imidlertid at fissionere fra Visma Dataløn, og begge forretningsenheder er i dag selvstændige selskaber i den norskejede softwarekoncern Visma, som er Europas førende udbyder af softwareløsninger til både det private og offentlige marked.
Årsresultatet for 2020 er selskabets andet selvstændige regnskabsår.
Følg pressemeddelelser fra e-conomic A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra e-conomic A/S
Rekordår for e-conomic: Vækster kundebasen med 44.000 nye kunder26.3.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med mere end 750 millioner i omsætning cementerer danske e-conomic sin position som førende på markedet for regnskabssystemer. En massiv kundetilgang kombineret med tårnhøje ambitioner har krævet investeringer i både medarbejderstab og produktet, hvilket ikke har været uden udfordringer
e-conomic er godkendt som bogføringssystem af Erhvervsstyrelsen21.12.2023 10:30:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. den 20/12 er bogføringssystemet e-conomic blåstemplet som et 'godkendt bogføringssystem' af Erhvervsstyrelsen. Fremover kan man, hvis man er kunde hos e-conomic, være tryg ved, at ens bogføringssystem overholder lovgivningen. Alt, hvad man selv skal gøre, er at sørge for, at ens bilag er digitaliseret, og så tager e-conomic sig af resten.
e-conomic forbereder SMV'erne på den nye bogføringslov8.11.2023 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
e-conomic tager et skridt for at sikre, at danske virksomheder er fuldt forberedte på den kommende bogføringslov, der træder i kraft den 1. juli 2024. Efter måneders ihærdigt udviklingsarbejde og nært samarbejde med nøgleeksperter inden for regnskab og økonomi, præsenterer e-conomic nu en række nye funktioner. Funktionerne er skræddersyet til at opfylde de krav, som den nye bogføringslov stiller og mere til, for at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark.
Merc IT bliver en del af Visma-koncernen17.8.2023 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Den odenseanske softwarevirksomhed, Merc IT, bliver fremover en del af Visma-koncernen efter et opkøb. Merc IT levererer budgeterings- og rapporteringssoftware, heriblandt report123, budget123 og budget123+, der bruges af over 3000 kunder i Danmark. Opkøbet skal bl.a. styrke Merc ITs produkters positionering i markedet overfor nye kunder, samt styrke Vismas største danske virksomhed, regnskabsprogrammet e-conomic, og give programmets kunder flere muligheder indenfor finansrapportering.
e-conomics administrerende direktør indtræder i Erhvervslivets EU- og Regelforum5.7.2023 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Erhvervsminister Morten Bødskov har anmodet administrerende direktør for e-conomic, Lars Engbork, om at indtræde i Erhvervslivets EU- og Regelforum. Forummet har frem mod 2027 til formål at fungere som et uafhængigt rådgivende organ for regeringens arbejde med at gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark. Lars Engbork glæder sig over anmodningen og ser frem til at være med til at gøre livet lettere for danske SMV'er.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum