Digitale tvillinger - udnyt potentialet! Det kan skabe både bedre bundlinje og nye forretningsmuligheder

En digital tvilling? Ja, det lyder lidt teknisk – og det er det også – men der er hjælp og inspiration at hente, så virksomheder kan komme i gang med at afklare mulighederne.
Professor Peter Gorm Larsen. Foto: Ida Jensen, AU Foto.

Danmarks førende ekspert i digitale tvillinger professor Peter Gorm Larsen fra Aarhus Universitet deler, helt unikt, ud af sin store viden på området.

Det sker den 15. juni 2023, hvor TechCircle afholder et seminar om, hvorfor du som virksomhedsleder skal følge med i udviklingen om digitale tvillinger, hvorfor virksomheder skal se at komme igang med brugen af teknologien - og vigtigst af alt, hvad digitale tvillinger helt konkret kan gøre for virksomhedernes produkter og services - med fokus på vækst og bundlinje.

Seminaret giver på to timer et indblik i det grundlæggende i digital twin-teknologi, potentielle anvendelsesmuligheder, men også indsigt i de udfordringer, der er forbundet med digitale tvillinger.

”Mulighederne er virkelig mange, men vi oplever også, at mange virksomheder ikke har tilstrækkelig viden om mulighederne, arbejdet med digitale tvillinger kan give. Derfor er vi rigtig glade for muligheden for at give et praksisnært indblik i mulighederne, og de er virkelig mange – og målbare på bundlinjen” siger Professor Peter Gorm Larsen.

Læs nærmere på www.techcircle.dk hvor også tilmelding til seminaret kan ske.

Fakta

En digital tvilling defineres som en digital eller virtuel kopi af en fysisk ting, som findes i den virkelige verden.

Peter Gorm Larsen er professor på Aarhus Universitet og en af Danmarks førende forskere på området Digitale Tvillinger. Læs nærmere her.

TechCircle er Midtjyllands digitale innovationshub. Hub'en skal sætte skub i udvikling og implementering af konkurrencedygtige, grønne og innovative digitale løsninger til gavn for små og mellemstore virksomheder og borgere. TechCircle the European Digital Innovation Hub of Central Denmark er støttet af Digital Europe programmet under den Europæiske Union og af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse. Læs nærmere på www.techcircle.dk.

Professor Peter Gorm Larsen. Foto: Ida Jensen, AU Foto.