Digitale marketingbureauer kan score millioner med ny software

Ny software kan se, hvilke virksomheder der søger på Google.

Større konkurrence på onlineannoncering
Det er med god grund, at Google er et af de mest populære annoncenetværk med en markedsandel på 94 procent af den totale organiske webtrafik på internettet. Det forventes da også, at Google omsætter for over 100 milliarder dollars i 2018 alene på onlineannoncer. En stor del af den gigantiske omsætning kommer fra digital- og marketingbureauer, men konkurrencen er blevet større i det stadigt voksende marked med stigende interesse for onlineannoncering. En af årsagerne til den store konkurrence mellem både digitalbureauer og også virksomheder er, at Google Ads er opbygget på auktionsprincippet. Det betyder, at mange populære søgeord er blevet meget dyre at annoncere på. Derfor er der hele tiden brug for konstant overvågning af søgeord, forbedring af kampagner og nye former for at få optimal udnyttelse af marketingbudgetterne.

Ny software kan se, hvilke virksomheder der søger på Google
Softwarevirksomheden Fastbase har netop frigivet en betaversion af sit nye værktøj, der kan identificere en stor del af de virksomheder, der søger på Google. Fastbase har udviklet en Extension til Google Analytics og analyserer hver uge over 1,5 milliarder websitekliks, herunder søgningerne på Google. Disse informationer frigives nu og kan give både SEO- og digitalbureauer helt nye muligheder for at forbedre deres onlinekampagner og skaffe endnu flere kundeemner til deres kunder. Det nye tool ”Google InMarket Leads” giver mulighed for at finde netop de virksomheder, der søger på en virksomheds brands, produkter eller services.

At være yderst synlig som en pålidelig ressource fra Google og andre søgemaskiner vil altid arbejde i virksomhedens favør. Organisk søgning via søgemaskiner er derfor en betydelig del af de fleste virksomheders hjemmesideydelse samt en kritisk del af kunderejsen for i sidste at få brugerne til at gennemføre en konvertering eller et engagement.

Google InMarket Leads viser de firmaer, der søger efter nøgleord, der er relevante for virksomheden, virksomhedens beliggenhed og nøglekontaktoplysninger. Som med Google-annoncer kan Google InMarket Leads-brugere vælge leads i henhold til de anvendte søgeord og virksomhedens placering. Derudover kan brugerne filtrere kundeemner baseret på søgeordsdato og søgeord.

Dette kan give en vigtig indsigt i, hvilke søgeord der giver de bedste kundeemner, og er samtidig en helt ny måde at skaffe nye kundeemner på.
Digitale marketingbureauer kan søge i det nye værktøj og få de første 100 kundeemner gratis ved at tilmelde sig med deres Google Analytics-konto. Sign in med Google Analytics.

Priserne pr. kundeemner varierer og beregnes efter samme princip som Google-annoncer, det vil sige afhængigt af søgeord og søgeperioder, og priserne starter ved omkring 20 kr. pr. kundeemne. Det nye InMarket Leads finder du på Google InMarket Leads

Big Data 2019 Market Revolutionized by Fastbase’s Next Generation Web Analytics18.1.2019 10:00:49Pressemeddelelse