Digitale marketingbureauer kan score millioner med ny software

Ny software kan se, hvilke virksomheder der søger på Google.

Større konkurrence på onlineannoncering
Det er med god grund, at Google er et af de mest populære annoncenetværk med en markedsandel på 94 procent af den totale organiske webtrafik på internettet. Det forventes da også, at Google omsætter for over 100 milliarder dollars i 2018 alene på onlineannoncer. En stor del af den gigantiske omsætning kommer fra digital- og marketingbureauer, men konkurrencen er blevet større i det stadigt voksende marked med stigende interesse for onlineannoncering. En af årsagerne til den store konkurrence mellem både digitalbureauer og også virksomheder er, at Google Ads er opbygget på auktionsprincippet. Det betyder, at mange populære søgeord er blevet meget dyre at annoncere på. Derfor er der hele tiden brug for konstant overvågning af søgeord, forbedring af kampagner og nye former for at få optimal udnyttelse af marketingbudgetterne.

Ny software kan se, hvilke virksomheder der søger på Google
Softwarevirksomheden Fastbase har netop frigivet en betaversion af sit nye værktøj, der kan identificere en stor del af de virksomheder, der søger på Google. Fastbase har udviklet en Extension til Google Analytics og analyserer hver uge over 1,5 milliarder websitekliks, herunder søgningerne på Google. Disse informationer frigives nu og kan give både SEO- og digitalbureauer helt nye muligheder for at forbedre deres onlinekampagner og skaffe endnu flere kundeemner til deres kunder. Det nye tool ”Google InMarket Leads” giver mulighed for at finde netop de virksomheder, der søger på en virksomheds brands, produkter eller services.

At være yderst synlig som en pålidelig ressource fra Google og andre søgemaskiner vil altid arbejde i virksomhedens favør. Organisk søgning via søgemaskiner er derfor en betydelig del af de fleste virksomheders hjemmesideydelse samt en kritisk del af kunderejsen for i sidste at få brugerne til at gennemføre en konvertering eller et engagement.

Google InMarket Leads viser de firmaer, der søger efter nøgleord, der er relevante for virksomheden, virksomhedens beliggenhed og nøglekontaktoplysninger. Som med Google-annoncer kan Google InMarket Leads-brugere vælge leads i henhold til de anvendte søgeord og virksomhedens placering. Derudover kan brugerne filtrere kundeemner baseret på søgeordsdato og søgeord.

Dette kan give en vigtig indsigt i, hvilke søgeord der giver de bedste kundeemner, og er samtidig en helt ny måde at skaffe nye kundeemner på.
Digitale marketingbureauer kan søge i det nye værktøj og få de første 100 kundeemner gratis ved at tilmelde sig med deres Google Analytics-konto. Sign in med Google Analytics.

Priserne pr. kundeemner varierer og beregnes efter samme princip som Google-annoncer, det vil sige afhængigt af søgeord og søgeperioder, og priserne starter ved omkring 20 kr. pr. kundeemne. Det nye InMarket Leads finder du på Google InMarket Leads

Google Analytics Web Leads Extension powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.11.12.2018 15:26Pressemeddelelse

Built upon Google (NASDAQ:GOOGL) Analytics software, Fastbase's software generates comprehensive lead reports that include extensive company profiles, visitor interaction, key employees with LinkedIn profile and email addresses. The insights provided by Fastbase enable B2B businesses to contact their online leads in real-time. All Google Analytics users are invited to try the new Premium version for free until January 1, 2019. Sign in with Google Analytics Fastbase's popular web leads Extension to Google Analytics is now widely, including by well-known brands. Its is targeting admission to London Stock Exchange in Q2, 2019. Fastbase has surpassed Hubspot (NYSE:HUBS) and Clearbit in the number of website visitors being analyzed. In just two years, Fastbase has achieved massive success with almost one million top brands using its software to identify important website visitor data. Fastbase Analyzes Interactions from incredible 6 Billion Web Visitors Each Month. "With the new Salesforce.

Google Analytics Web Leads Extension powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.10.12.2018 19:17Pressemeddelelse

The most powerful web leads extension to Google Analytics powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.9.12.2018 15:32Pressemeddelelse

Google InMarket Leads Projected to be Million Dollar Business for Fastbase, Inc. in 20195.12.2018 14:48Pressemeddelelse

Google InMarket Leads powered by Fastbase is projected to take massive market share from the Billion dollar digital ads industry with its ability to identify actual in-market leads that are ready to buy and at the bottom of the sales acquisition funnel. With InMarket Leads, Fastbase has enabled the world's top brands to connect with consumers in the moments that matter, right as they are searching for specific brands, products, and services online, and when leads are ready to make purchasing decisions. Fastbase's digital products have been revolutionizing the B2B industry since 2015. Starting with its Google GOOGL Analytics add-on, Webleads, Fastbase showed businesses in-depth data about their web traffic and, most importantly, how to contact these warm leads in almost real-time. Now, with the introduction of InMarket Leads, businesses are able to identify and contact the bottom of the shopper acquisition funnel when leads are ready to buy. Confirming the importance of reaching the rig