Digitala marknadsföringsbyråer kan tjäna miljoner på ny programvara

Ökad konkurrens inom onlineannonsering

Det är inte utan anledning som Google är ett av de populäraste annonsnätverken och har en marknadsandel på 94 % av den totala organiska webbtrafiken på internet. Googles väntas även omsätta över 100 miljarder dollar enbart på onlineannonser under 2018. En stor del av den gigantiska omsättningen kommer från digitalbyråer och marknadsföringsbyråer, men konkurrensen på den stadigt växande marknaden har ökat i takt med det stigande intresset för onlineannonsering. En av orsakerna till den stora konkurrensen mellan såväl digitalbyråer som företag är att Google Ads baseras på auktionsprincipen. Detta innebär att många populära sökord har blivit mycket dyra att annonsera med. För att få optimalt utbyte av marknadsföringsbudgeten finns därför ett ständigt behov av konstant sökordsövervakning, förbättrade kampanjer och nytänkande.

Ny programvara kan se vilka företag som gör Google-sökningar

Programvaruföretaget Fastbase har precis släppt en betaversion av sitt nya verktyg, som kan identifiera en stor del av de företag som gör Google-sökningar. Fastbase har utvecklat ett Google Analytics-tillägg och analyserar varje vecka över 1,5 miljarder webbplatsklick, däribland sökningar på Google. Den information som nu görs tillgänglig kan ge både SEO- och digitalbyråer helt nya möjligheter till förbättrade onlinekampanjer och ännu fler kundämnen för sina kunder. Det nya verktyget ”Google InMarket Leads” ger dig möjlighet att hitta just de företag som söker på ett företags varumärken, produkter eller tjänster.

Att med stor synlighet kunna visas som en pålitlig resurs för Google och andra sökmotorer kommer alltid att vara till fördel för företaget. Organisk sökning via sökmotorer är därför en viktig del av de flesta företagswebbplatsers funktion och har en avgörande betydelse för kundresan, för att i slutänden få användarna att genomföra en konvertering eller skapa engagemang.

Google InMarket Leads visar de företag som söks med nyckelord som är relevanta för företaget, företagets läge och nyckelkontaktuppgifter. Precis som med Google-annonser kan du som använder Google InMarket Leads välja kundämnen i förhållande till de sökord som används och verksamhetens läge. Dessutom kan du filtrera bort kundämnen baserat på sökordsdatum och sökord.

Detta kan ge dig en viktig insikt i vilka sökord som ger de bästa kundämnena, och är samtidigt en helt ny metod för införskaffning av nya kundämnen.

Digitala marknadsföringsbyråer kan använda det nya verktyget och få de första 100 kundämnena gratis genom att registrera sig med sitt Google Analytics-konto. Registrera med Google Analytics.

Priset per kundämne varierar och beräknas enligt samma princip som Google-annonser, det vill säga beroende på sökord och sökperioder. Utgångspriset är omkring 20 danska kronor per kundämne. Nya InMarket Leads hittar du på Google InMarket Leads.

Google Analytics Web Leads Extension powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.11.12.2018 15:26Pressemeddelelse

Built upon Google (NASDAQ:GOOGL) Analytics software, Fastbase's software generates comprehensive lead reports that include extensive company profiles, visitor interaction, key employees with LinkedIn profile and email addresses. The insights provided by Fastbase enable B2B businesses to contact their online leads in real-time. All Google Analytics users are invited to try the new Premium version for free until January 1, 2019. Sign in with Google Analytics Fastbase's popular web leads Extension to Google Analytics is now widely, including by well-known brands. Its is targeting admission to London Stock Exchange in Q2, 2019. Fastbase has surpassed Hubspot (NYSE:HUBS) and Clearbit in the number of website visitors being analyzed. In just two years, Fastbase has achieved massive success with almost one million top brands using its software to identify important website visitor data. Fastbase Analyzes Interactions from incredible 6 Billion Web Visitors Each Month. "With the new Salesforce.

Google Analytics Web Leads Extension powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.10.12.2018 19:17Pressemeddelelse

The most powerful web leads extension to Google Analytics powered by Fastbase Inc. target admission to London Stock Exchange in Q2, 2019.9.12.2018 15:32Pressemeddelelse

Google InMarket Leads Projected to be Million Dollar Business for Fastbase, Inc. in 20195.12.2018 14:48Pressemeddelelse

Google InMarket Leads powered by Fastbase is projected to take massive market share from the Billion dollar digital ads industry with its ability to identify actual in-market leads that are ready to buy and at the bottom of the sales acquisition funnel. With InMarket Leads, Fastbase has enabled the world's top brands to connect with consumers in the moments that matter, right as they are searching for specific brands, products, and services online, and when leads are ready to make purchasing decisions. Fastbase's digital products have been revolutionizing the B2B industry since 2015. Starting with its Google GOOGL Analytics add-on, Webleads, Fastbase showed businesses in-depth data about their web traffic and, most importantly, how to contact these warm leads in almost real-time. Now, with the introduction of InMarket Leads, businesses are able to identify and contact the bottom of the shopper acquisition funnel when leads are ready to buy. Confirming the importance of reaching the rig