Meyers

Digital omstilling: Ny convenience-app skal inspirere og forkæle gæster på tværs af Meyers

Aftensmad ’to go’ fra kokke du kender. Bag-selv-kanelsnurrer til morgenbordet med ungerne. Rabatter på restaurantoplevelser og inspirerende opskrifter på hverdagsmad. Alt dette samles ét sted, når Meyers nu lancerer en app, der skal skabe mærkbar værdi for alle gæster på tværs af bl.a. catering, bagerier, kurser og restauranter – herunder også ude hos de virksomheder, hvor Meyers driver kantiner eller leverer frokost.
Foto: Kaspar Mørk Arianto

Skal gøre gæsterne gladere og Meyers bedre:

Dette er tredje bølge i vores digitale omstilling af Meyers. Det er en rejse, vi har været på gennem de sidste 2,5 år, hvor vi først har fokuseret på vores e-commerce-platforme, for dernæst at digitalisere købsoplevelsen for de virksomheder, vi leverer frokost til. Nu er turen kommet til vores gæster.”

Sådan siger Direktør for Digital & Marketing i Meyers, Jesper Wacherhausen, om mad- og måltidsvirksomhedens nye app, der netop er blevet publiceret i App Store og på Google Play.

”Målet er flerstrenget og afhænger af måden, hvorpå du er gæst hos Meyers. Er du kantinegæst, kan du bestille aftensmad to go lavet af dygtige kokke, du kender, og får du frokosten leveret til din arbejdsplads, skal du kunne sende os feedback og samtidig få et godt tilbud på en middag i en af vores restauranter. Det handler om at skabe merværdi for gæsterne og samtidig blive bedre selv,” siger Jesper Wacherhausen

Bygget op om ét simpelt spørgsmål:

For at kunne begejstre og engagere titusindvis af daglige og meget forskellige gæstetyper i app’en, har man i den digitale udviklingsafdeling hos Meyers forsøgt at koge kompleksiteten ned til ét enkelt spørgsmål: "Hvad skal jeg have at spise?"

Spørgsmålet fungerer som en simpel motor, der rummer det hele. Fordi svaret kan være alt fra dagens frokostmenu til kantinegæsten videre til inspirerende hverdagsopskrifter for alle madinteresserede eller muligheden for at spise ude med ekstra fordele som en del af Meyers-familien.

Hos Meyers ser man den nye app som en data-drevet måde at komme tættere på gæsterne, og dermed lære af kundernes ønsker og behov. Men den er også et helt konkret bud på, hvordan begrebet ’convenience’ kan komme til udtryk i et digitalt format: Det handler om at skabe oplevelser for andre – herunder for medarbejdere i virksomheder, der har Meyers som kantineoperatør eller frokostleverandør.

Indbegrebet af convenience:

Mette Beck, der er køkkenchef i Meyers Kantiner, oplever allerede efter de første testuger den nye gæste-app’ som en forlængelse af sit daglige arbejde:

”Når man arbejder i et køkken som vores, får man jo en relation til gæsterne, fordi vi møder dem hver eneste dag. Det er tydeligt at mærke, at mange har supertravlt på kontoret, og derfor kan man fornemme en glæde - ja, nogle gange næsten en lettelse - over, at de har mulighed for at hente aftensmaden og måske endda morgenbollerne til næste dag i et køkken, de kender,” siger Mette Beck og slutter:

”På den måde er den nye app indbegrebet af convenience. Det handler ikke bare om at hente en færdigret i supermarkedet, men derimod om at gøre hverdagen lidt nemmere og mere velsmagende for vores gæster.”

Fakta:

• Meyers har udviklet og lanceret en ny app, der skal give mere end 30.000 daglige gæster på tværs af kantiner, restauranter, bagerier osv. fordele og inspiration i hverdagen.

• I første lancering rulles app’en ud til titusindvis af kantinegæster, der f.eks. kan bestille aftensmad og ”ready to bake”-produkter to go fra kokke, de kender, samt udvalgte produkter fra Meyers’ sortiment af olier, eddiker, mel og kolonialvarer.

• Alle med adgang til App store og Google Play kan downloade app’en og få adgang til Meyers inspirationsunivers med opskrifter.

• Allerede i efteråret 2021 udbygges app’en med et feedback-modul, så f.eks. catering- og firmafrokostgæster kan sparre og videreudvikle med kokkene fra Meyers.

• Du finder app’en i App Store eller Google Play ved at søge på Meyers.

• Den nye app er udviklet i samarbejde med NOA Ignite og Struct.

Køkkenchef i Meyers Kantiner, Mette Beck. Foto: Kaspar Mørk Arianto
Screenshots: Meyers A/S
Foto: Kaspar Mørk Arianto
Direktør for Digital & Marketing i Meyers, Jesper Wacherhausen. Foto: Kaspar Mørk Arianto

Information om Meyers

Meyers
Dampfærgevej 10, 1. sal

Meyers er grundlagt af den gastronomiske iværksætter Claus Meyer, og har i 30 år arbejdet for at fremme kvaliteterne i den danske madkultur. Meyers opererer på alle niveauer i værdikæden fra jord til bord. Hovedaktiviteterne ligger inden for restaurations- og kantinedrift, catering, frugtavl, forædlingsvirksomhed, handel, teambuilding, forskning, formidling, uddannelse og rådgivning.

Følg pressemeddelelser fra Meyers

Flere pressemeddelelser fra Meyers

Fasangården går julen i møde med et stemningsfyldt adventsprogram og en helt særlig julefrokostmenu14.11.2022 12:19:26 CET | Pressemeddelelse

I hele julemåneden forvandles Fasangården, i hjertet af Frederiksberg Have, til et magisk sted for både børn og voksne. Når Claus Meyer har tændt juletræet den 27. november, vil der være juleknas, julehistorier, engleblid korsang hver søndag i advent i den stemningsfyldte gård. Indenfor i Fasangårdens lune stuer vil gæster som i år kunne få smørrebrød til frokost.

MEYERS BAGERI PÅ GAMMEL KONGEVEJ INVITERER TIL ÅBNINGSFEST OG INTRODUCERER ØKOLOGISKE SURDEJSPIZZAER OG NYT VINØST NABOSKAB28.10.2022 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse

I august 2022 åbnede Meyers Bageri på Gammel Kongevej 107 blødt op med bagværk, konditorkager og velsmagende morgen- og frokostretter med udgangspunkt i kornet. Efter de indledende tre måneder er bageriet nu klar til at invitere aftengæster indenfor til sæsonnære surdejspizzaer, snacks og velvalgte vine fra naboen. Dørene slås op med en stor åbningsfest med gratis pizzaslices og 50 % på pizzakortet torsdag 3. november.