Digital nøgle skaber boom i dagligvarer leveret til dørmåtten

Rigtig mange danskere i lejligheder bestiller dagligvarer leveret lige til døren, når de ikke er hjemme. På blot en måned er salget af dagligvarer til lejligheder vokset eksplosivt.

Friskbagt brød, knasende sprød salat og mælken til morgenmaden står klar foran hoveddøren på dørmåtten ved flere lejligheder landet over, når danskere vender hjem efter arbejde eller vågner om morgenen.

Via et nyt samarbejde med den danske virksomhed Bekey, kan onlinesupermarkedet nemlig.com nu levere dagligvarer til aflåste opgange nat og dag uden at kunderne skal være hjemme, og det tilbud tager mange forbrugere til sig.

På blot én måned er antallet af ordrer til lejligheder, hvor der er blevet anvendt elektronisk nøgle, vokset med 50%. Alle ordrerne er blevet leveret til lejligheder uden at kunderne har været hjemme, og den løsning har flere forbrugere fået øjnene op for.

”Vi kan tydeligt se en tendens, hvor kunderne efterspørger enkle løsninger, når de handler dagligvarer på nettet. I takt med at flere danskere vender retur til en hverdag, hvor man fysisk tager på arbejde, kan det være svært at nå det hele i en travl hverdag. Her tilbyder vi nu Danmarks bedste grad af fleksibilitet, og denne løsning vil vokse sig meget større i resten af 2021,” siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i nemlig.com.

Ikke kun til hovedstaden
Den store efterspørgsel kan især mærkes hos onlinesupermarkedets samarbejdspartner Bekey, der står bag den nøglefri løsning. Her tikker henvendelserne ind fra alle dele af landet fra kunder i ejendomme, der gerne vil have installeret den digitale nøgle.

”Vi kan se, at rigtig mange danskere gerne vil sikre adgang til deres opgang på en sikker, smart og digital måde. Lige nu modtager vi rigtig mange henvendelser fra borgere, der vil have Bekey installeret i deres opgang og det bestemt ikke kun i Storkøbenhavn. Kunder fra Århus, Odense, Roskilde, Esbjerg og mange andre dele af landet har skrevet sig op til at få løsningen, ligesom at vi siden opstarten af samarbejdet allerede har udrullet Bekey i flere ejendomme,” siger Jannik Bray Christensen, der er administrerende direktør i Bekey.

Nemlig.com lancerede muligheden for at få dagligvarer uden at være hjemme for cirka et år siden, hvor eneste krav er, at chaufføren kan sætte dagligvarerne ved hoveddøren. Den løsning er i dag den hurtigst voksende service af onlinesupermarkedets ordrer, og er indtil nu oftest benyttet af kunder, der bor udenfor større byområder.

Nemlig.com er Danmarks største onlinesupermarked, der hver dag leverer dagligvarer og måltidskasser direkte til døren for tusindvis af danskere. Mere end 4 ud af 5 husstande kan i dag modtage dagligvarer og måltidskasser fra nemlig.com.

Med over 11.500 unikke varenumre og et stort sortiment af økologi tilbyder nemlig.com et bredt udvalg af dagligvarer til hverdagen, og med over 25 unikke gård- og specialbutikker er det også muligt at finde delikatesser fra bl.a. Slagter Lund, Lagkaghuset, A.C. Perch’s Thehandel og mange flere på nemlig.com.

På nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris. Hver uge prismatcher nemlig.com mere end 1800 varer med discountsupermarkedernes priser. Det er med til at gøre nemlig.com til Danmarks billigste onlinesupermarked, og nemlig.com har vundet førstepladsen i to pristjek blandt landets onlinesupermarkeder foretaget af henholdsvis Politiken og BT i foråret 2021.

Nemlig.com investerer markant i at forbedre forholdene på transportområdet3.6.2021 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

nemlig.com indførte pr. 1. juni en forbedret afregningsmodel overfor transportvirksomhederne, der bringer onlinesupermarkedets varer ud til kunderne. Den forbedrede afregningsmodel øger indtjeningen i transportvirksomhederne og gør det muligt for nemlig.com at stille krav om en minimumsaflønning for transportvirksomhedernes medarbejdere på mellem 25.000 kr. og 30.000 kr. om måneden plus feriepenge for en 37 timers arbejdsuge. Med dette aflønningsniveau sikres nu en bedre aflønning til chaufførerne end 3F Budoverenskomsten foreskriver. Samtidig hæver nemlig.com mindsteprisen for levering til 19 kr. for deres kunder.