OnlinePartners

Digital iværksætter lukkede for kundetilgangen og styrkede væksten

Del

Onlinemarketing bureauet OnlinePartners havde modet til i en periode helt at lukke ned for kundetilgangen, og nu kommer belønningen: Et flot årsregnskab og endnu en kåring som gazelle-virksomhed.

OnlinePartners specialiserer sig i at omsætte søgepotentiale til branding og omsætning for virksomheder og webshops, primært via Google. Foto: PR
OnlinePartners specialiserer sig i at omsætte søgepotentiale til branding og omsætning for virksomheder og webshops, primært via Google. Foto: PR

For iværksætter-virksomheden OnlinePartners, der har kontorer i Kolding og Aarhus, har det været en succes at sætte farten ned og bruge et halvt år på at se indad. I 2016 blev virksomheden med 319 procent vækst på fire år for første gang kåret til Gazelle og nomineret til prisen Entrepreneur of the Year af revisions- og konsulentvirksomheden Ernst & Young. Alligevel valgte bureauet at lukke ned for kundetilgangen og fjerne kontaktformularen på sin hjemmeside. Det var tid til at fokusere virksomhedens struktur, efter de var vokset fra nul til 25 ansatte på seks år. 

Vi kunne sagtens have fortsat med at tage nye kunder ind, men vi lever af vores egen høje kvalitetssikring, og vi følte, at vi kørte med for mange kilometer i timen. Der skulle også være tid og plads til at føre vores kunders projekter ud i livet, fortæller CEO Rune Hansen, der startede virksomheden i 2010.

Selverkendelse sikrer overskud

Det har vist sig at være en stor succes at lette trykket fra speederen, og ifølge manager Ib Madsen fra Ernst & Young var det godt set. OnlinePartners har netop præsenteret et flot årsregnskab med vækst i omsætningen og et overskud på 1,8 millioner kroner, og virksomheden har modtaget endnu en Gazelle pris.

Det er yderst sjældent, at man ser virksomheder bremse op på den her måde og have den selverkendelse. Der er mange virksomheder, der burde gøre det samme. Det handler om at have føling med, hvordan virksomheden skal vækste fremover. I begyndelsen er alt, der kommer i ens retning, interessant. Men man går både glip af vækst, og man mister hurtigt kunder, hvis ikke man kan få enderne til at nå sammen, forklarer Ib Madsen. 

Den rigtige arbejdsfordeling

Gennem det seneste år, er der skete flere ændringer internt i virksomheden. Der er blevet oprettet en bestyrelse, som ifølge Rune Hansens tænker meget anderledes end ham selv. Men det er kun en fordel, da det giver fokus på flere vinkler af virksomhedens vækst. Samtidig har virksomheden gennem en ny udviklingsafdeling udviklet software, der kan håndtere en stor del af administrationen, hjælpe med monitorering af kunderne og identificering af kundernes potentiale. Endelig har OnlinePartners gennemgået et strategiforløb gennem Ernst & Young, hvilket resulterede i ansættelse af en procesoptimeringskonsulent.

Det har betydet, at vi blandt partnerne har fået defineret vores roller og fået nye kasketter på. For eksempel har jeg fået frigjort mere tid til det, jeg er god til – den kreative proces. Jeg er ham, der ser mulighederne, både for vores kunder og for vores egen virksomhed, siger Rune Hansen.

Der er igen åbnet for kundetilgangen, og medarbejderne i Aarhus flytter ved udgangen af 2017 til en ny og større kontorbygning. Der er nemlig ambitioner om yderligere vækst og nye, spændende projekter de kommende år.  

Kontakter

Rune Hansen
CEO, OnlinePartners
(+45) 26 74 01 09
rune@onlinepartners.dk

Billeder

OnlinePartners specialiserer sig i at omsætte søgepotentiale til branding og omsætning for virksomheder og webshops, primært via Google. Foto: PR
OnlinePartners specialiserer sig i at omsætte søgepotentiale til branding og omsætning for virksomheder og webshops, primært via Google. Foto: PR
Download
– Der findes masser af viden derude, men det handler om at tiltrække den rigtige viden inden for det felt, vi arbejder med, siger CEO Rune Hansen om deres udviklingsarbejde. Foto: PR
– Der findes masser af viden derude, men det handler om at tiltrække den rigtige viden inden for det felt, vi arbejder med, siger CEO Rune Hansen om deres udviklingsarbejde. Foto: PR
Download
På få år har bureauet skabt over 25 nye arbejdspladser på sine kontorer i Kolding og Aarhus. Foto: PR
På få år har bureauet skabt over 25 nye arbejdspladser på sine kontorer i Kolding og Aarhus. Foto: PR
Download
I slutningen af 2017 flytter medarbejder på Aarhuskontoret til nye og større lokaler, hvor der er plads til yderligere vækst de kommende år. Foto: PR
I slutningen af 2017 flytter medarbejder på Aarhuskontoret til nye og større lokaler, hvor der er plads til yderligere vækst de kommende år. Foto: PR
Download

Information om OnlinePartners

OnlinePartners
OnlinePartners
Fredensgade 7
6000 Kolding

+45 71 99 10 50https://www.onlinepartners.dk/

OnlinePartners, der er blandt Danmarks største search marketing-bureauer, specialiserer sig i at omsætte søgepotentiale til branding og omsætning for ambitiøse virksomheder og webshops, primært via Google. Bureauet har på få år skabt over 25 nye arbejdspladser på sine kontorer i Kolding og Aarhus. www.onlinepartners.dk

Følg pressemeddelelser fra OnlinePartners

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra OnlinePartners

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum