Danmarks Idrætsforbund

DIF tror fortsat på nyt rostadion

Projekt omkring et nyt kommende internationalt rostadion i Bagsværd er udskudt igen. DIF håber og tror på snarlig løsning.
Moderniseringen af forholdene for Danmarks bedste roere ved Bagsværd Sø er igen udsat. Foto: Casper Lindemann

Det efterhånden langvarige projekt omkring et nyt kommende rostadion i Bagsværd er udskudt igen, efter en af flere dispensationer til at begynde en modernisering af forholdene på Bagsværd Sø er trukket tilbage af Miljø- og Fødevareklagenævnet.

Den nye afgørelse betyder blandt andet, at der omkring rostadionets startanlæg ikke må fældes træer og graves i bredden, så anlægget kan udvides til at have flere baner med den nødvendige vanddybe, hvilket er afgørende for, at de danske eliteroere kan træne optimalt samt, at det nye rostadion kan leve op til internationale standarder.

Afgørelsen ærgrer DIF’s formand, Niels Nygaard, men han har på ingen måde opgivet troen på, at moderniseringen af Bagsværd Rostadion bliver en realitet:

”Sidste år blev der givet grønt lys til byggeriet. Nu er det grønne lys så blevet rødt igen, og det er vi naturligvis frustrerede over. Men vi tror bestemt stadig på, at projektet vil lykkes, og vi vil kæmpe videre for at finde løsninger for at tilgodese alle parter. Jeg sikker på, at vi snart kommer i mål på bedst mulige vis med dette fantastiske projekt, som mange gode samarbejdspartnere støtter op omkring – ikke mindst fordi byggeriet netop foregår i respekt for og samspil med den fantastiske natur i området,” siger Niels Nygaard. Han fortsætter:

”På dansk idræts vegne er moderniseringen af Danmarks Rostadion ved Bagsværd Sø utrolig vigtig, hvis vi fortsat skal kunne levere topresultater i dansk roning. Det er helt afgørende for dansk ronings olympiske muligheder, at træningsvilkårene på vandet er i international standard, og det er vitalt for muligheden for at bibeholde muligheden for olympiske medaljer, som dansk roning har været leveringsdygtig i ved hvert eneste OL siden 1996.”

Yderligere kommentarer:
Niels Nygaard, formand i DIF, mobil 20 73 71 12

Information om Danmarks Idrætsforbund

Danmarks Idrætsforbund
Idrættens Hus, Brøndby Stadion 20

63 20 61 00https://www.dif.dk

DIF blev stiftet tilbage i 1896 og er interesseorganisation for foreningsidrætten i Danmark. Gennem årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 62 forbund, ca. 9.000 idrætsforeninger og knap 2 millioner medlemmer. DIF er samtidig national olympisk komité i Danmark.

DIF partnere

Følg pressemeddelelser fra Danmarks Idrætsforbund