DI: Vigtigt at finanslovsaftalen for 2018 er på plads

Det er godt, at der i aften er indgået en aftale om finansloven. Det er vigtigt for Danmark, at vi har ro om det kommende års budget, mener DI.

For danske virksomheder er det afgørende med stabilitet og vished om de regler, der gælder for det kommende års investeringer, siger adm. direktør Karsten Dybvad.

Det aftalte løft på voksen- og efteruddannelsesområdet er nu endeligt på plads.

- Ligesom aftaleparterne mener vi, det er afgørende, at flere unge vælger en erhvervsuddannelse. Derfor er det positivt, at man vil følge udviklingen tæt. Det er en forudsætning, hvis vi skal imødekomme virksomhedernes behov for medarbejdere i de kommende år, siger Karsten Dybvad.

DI ser ligeledes positivt på, at der er indgået aftale om en række infrastrukturinvesteringer.

- DI’s medlemsvirksomheder har længe efterlyst øgede investeringer i infrastruktur. Derfor er det godt, at der nu bl.a. tages initiativ til at udvide motorvejen på Vestfyn, siger Karsten Dybvad.

Danmark har brug for et skattevæsen, der er effektivt og driftssikkert.

- Det er afgørende for borgernes og virksomhedernes retssikkerhed og tillid til skattevæsenet, at vi undgår den type skandaler, som vi har oplevet i de senere år. Det er derfor positivt, at skattevæsenet tilføres yderligere et betydeligt beløb frem mod 2021 - ud over det løft, der skete med finansloven for 2017, siger Karsten Dybvad.

Endelig hæfter DI sig ved, at aftalen også indeholder en række skattejusteringer, der samlet set vil sænke skatten for danske lønmodtagere.

For yderligere oplysninger kontakt pressekoordinator i DI Claus Kaae-Nielsen på clkn@di.dk eller 23326829

DI: Virksomheder kan levere løsningerne på klodens udfordringer19.10.2018 08:56pressemeddelelse

Der bliver etableret konkrete samarbejder, og der kommer bud på løsninger på klodens udfordringer, når repræsentanter fra regeringer, civilsamfund og erhvervslivet fredag og lørdag mødes i København til det grønne topmøde P4G. Fredag foregår topmødet i Industriens Hus, hvor statsminister Lars Løkke Rasmussen og Dansk Industris (DI) adm. direktør, Karsten Dybvad, er værter. Formålet med mødet er at få erhvervslivet til at spille sammen med regeringerne, civilsamfundet og de grønne organisationer om at opfylde FN’s 17 Verdensmål og klimaaftalen fra Paris. - P4G's mål om at skabe offentlig-private partnerskaber afspejler den vitale rolle, som den private sektor spiller for at skabe en bedre verden for os, for vores børn og vores børnebørn. Der skal innovative virksomheder til at levere mange af de nye løsninger, som kan sikre rent vand, bæredygtig energi og mad til alle i fremtiden, siger Thomas Bustrup, direktør i DI. P4G-topmødet skal støtte og udvikle offentligt-private partnerskaber o

DI: EU-topmøde - Brexit handler om danske job18.10.2018 14:53pressemeddelelse