DI udnævner chef for turisme og oplevelsesøkonomi

Turisme og oplevelsesøkonomi er i hastig vækst – også for DI, som får stadig flere medlemmer inden for området. Derfor styrker DI nu indsatsen på området og udnævner pr. dags dato Sune K. Jensen til chef for turisme og oplevelsesøkonomi. Samtidig ansættes en yderligere medarbejder til DI’s arbejde på turismeområdet.

- Vi sætter ekstra turbo på vores arbejde med at sikre turist- og oplevelseserhvervet de bedste mulige rammer at drive deres virksomhed ud fra. Vi oplever en stor interesse for at blive medlem af DI – ikke mindst inden for turismeområdet. Stadig flere kulturinstitutioner ser sig i stigende grad som en del af turisme- og oplevelseserhvervet, og en del af dem søger ind i DI for at få adgang til vores services og netværk, siger direktør Tine Roed.

Sune K. Jensen har gennem flere år arbejdet med turismeområdet i DI.

- Det er et superspændende område med mange forskellige typer af virksomheder lige fra forlystelsesparker, museer til messecentre. Turismen skaber eksportindtægter for cirka 55 mia. kr., så turismevirksomhederne står for en stor del af både vækstskabelsen og arbejdspladserne rundt omkring i Danmark, siger turisme- og oplevelseschef Sune K. Jensen.

- Der er især fire ting, som vores nye medlemmer lægger vægt på, når de vælger at melde sig ind i DI. Vores rådgivning, vores politiske gennemslagskraft, vores internationale fokus og vores netværket med andre centrale aktører inden for turist- og oplevelsesområdet. På alle de områder har DI rigtig meget at tilbyde, og jeg glæder mig til at styrke og udvikle den indsats, siger Sune K. Jensen.

For yderligere oplysninger kontakt pressechef og vicedirektør Per Geckler Møller på tlf.: 2949 4434

DI til skoleelever i Nyborg: Hvordan skal fremtidens digitale skole se ud?13.8.2020 09:18:13 CESTPressemeddelelse

En 8. klasse fra Birkhovedskolen i Nyborg starter skoleåret på en lidt anderledes måde i år. Sammen med tre andre klasser rundt om i landet skal de nemlig deltage i en virtuel folkehøring om fremtidens digitale skole, som Dansk Industri arrangerer. Eleverne er blevet inviteret til at diskutere, hvad der har været godt og mindre godt ved de digitale læringsformer, som de har oplevet under COVID-19. Hvad vil de tage med videre af positive erfaringer? Og hvad kunne fungere bedre i fremtiden?

DI til skoleelever i Svendborg: Hvordan skal fremtidens digitale skole se ud?13.8.2020 09:11:37 CESTPressemeddelelse

En 8. klasse fra Issø-skolen i Stenstrup, Svendborg starter skoleåret ud på en lidt anderledes måde i år. Sammen med tre andre klasser rundt om i landet skal de nemlig deltage i en virtuel folkehøring om fremtidens digitale skole, som Dansk Industri arrangerer. Eleverne er blevet inviteret til at diskutere, hvad der har været godt og mindre godt ved de digitale læringsformer, som de har oplevet under COVID-19. Hvad vil de tage med videre af positive erfaringer? Og hvad kunne fungere bedre i fremtiden?

DI til skoleelever i Gentofte: Hvordan skal fremtidens digitale skole se ud?13.8.2020 09:06:20 CESTPressemeddelelse

En 8. klasse fra Tjørnegårdsskolen i Gentofte starter skoleåret på en lidt anderledes måde i år. Sammen med tre andre klasser rundt om i landet skal de nemlig deltage i en virtuel folkehøring om fremtidens digitale skole, som Dansk Industri (DI) arrangerer. Eleverne er blevet inviteret til at diskutere, hvad der har været godt og mindre godt ved de digitale læringsformer, som de har oplevet under COVID-19. Hvad vil de tage med videre af positive erfaringer? Og hvad kunne fungere bedre i fremtiden?

Presseinvitation: H.K.H. Kronprinsen ser på fremtidens vandløsninger12.8.2020 15:35:01 CESTPresseinvitation

Danske virksomheder er blandt de førende i verden inden for vandteknologi. Virksomhederne leverer alt fra rør til pumper og måleinstrumenter, der skaffer rent vand til mennesker over alt i verden Virksomhederne inden for vandsektoren eksporterer for over 20 milliarder kroner om året, beskæftiger omkring 30.000 mennesker og står for 1,4 procent af det danske bruttonationalprodukt. Men der er meget mere at hente i fremtiden. Mange steder i verden er der pres på vandressourcerne. Andre steder er der oversvømmelser. Danske virksomheder er verdensførende inden for klimaeffektive vandløsninger. Virksomhederne kan både levere teknologi og rådgivning, som kan sikre rent vand med mindst muligt spild fra brønd til forbruger og teknologi til at håndtere de stigende mængder regnvand. For at styrke branchen har Dansk Industri oprettet brancheorganisationen DI Vand. Organisationen står bag planerne om et nationalt center, der skal levere fremtidens vandløsninger. Centret, der vil blive placeret i Øs

DI: Den altafgørende førsteprioritet er at undgå ny nedlukning7.8.2020 21:18:24 CESTPressemeddelelse

Der er klar opbakning fra Dansk Industri til regeringens beslutning om at sætte en yderligere genåbning af Danmark i bero. Den stigende smittespredning i Danmark og mange andre lande understreger med tydelig alvor, at den altafgørende opgave for regeringen og det danske samfund er at undgå en ny generel nedlukning af store dele af Danmark. - Den omfattende nedlukning af vores samfund i foråret kostede Danmark og i allerhøjeste grad også danske virksomheder dyrt, men det var en nødvendig investering i at få smitten under kontrol. Den absolutte førsteprioritet nu er at undgå, at vi ender i en ny nedlukning. For ellers vil det store arbejde og massive udgifter indtil nu være spildt, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. Han ser positivt på statsminister Mette Frederiksens melding om, at regeringen og myndighederne vil sætte ind med målrettede tiltag, hvor smitten spreder sig, og omfattende brug af tests. - Det er en fælles samfundsopgave at håndtere smittespredningen og undgå, at