DI udnævner chef for turisme og oplevelsesøkonomi

Turisme og oplevelsesøkonomi er i hastig vækst – også for DI, som får stadig flere medlemmer inden for området. Derfor styrker DI nu indsatsen på området og udnævner pr. dags dato Sune K. Jensen til chef for turisme og oplevelsesøkonomi. Samtidig ansættes en yderligere medarbejder til DI’s arbejde på turismeområdet.

- Vi sætter ekstra turbo på vores arbejde med at sikre turist- og oplevelseserhvervet de bedste mulige rammer at drive deres virksomhed ud fra. Vi oplever en stor interesse for at blive medlem af DI – ikke mindst inden for turismeområdet. Stadig flere kulturinstitutioner ser sig i stigende grad som en del af turisme- og oplevelseserhvervet, og en del af dem søger ind i DI for at få adgang til vores services og netværk, siger direktør Tine Roed.

Sune K. Jensen har gennem flere år arbejdet med turismeområdet i DI.

- Det er et superspændende område med mange forskellige typer af virksomheder lige fra forlystelsesparker, museer til messecentre. Turismen skaber eksportindtægter for cirka 55 mia. kr., så turismevirksomhederne står for en stor del af både vækstskabelsen og arbejdspladserne rundt omkring i Danmark, siger turisme- og oplevelseschef Sune K. Jensen.

- Der er især fire ting, som vores nye medlemmer lægger vægt på, når de vælger at melde sig ind i DI. Vores rådgivning, vores politiske gennemslagskraft, vores internationale fokus og vores netværket med andre centrale aktører inden for turist- og oplevelsesområdet. På alle de områder har DI rigtig meget at tilbyde, og jeg glæder mig til at styrke og udvikle den indsats, siger Sune K. Jensen.

For yderligere oplysninger kontakt pressechef og vicedirektør Per Geckler Møller på tlf.: 2949 4434

Dansk Energi og DI stifter Erhvervslivets Klimaalliance17.9.2019 15:36:23 CESTPressemeddelelse

Danmark og det globale samfund står over for en inter­national klimakrise, som kræver ekstraordinære svar. Det vil dansk erhvervsliv sætte sig i spidsen for at løse, og vise vejen til, i samarbejde med regeringen, Folketingets partier og resten af det danske samfund. Derfor stifter organisationerne Dansk Energi og Dansk Industri (DI) nu Erhvervslivets Klimaalliance, som hen over de næste to år forpligter sig til at udvikle nye og langsigtede svar på, hvordan vi på tværs af samfundet kan løse klimaudfordringen. - Klimaudfordringen er så gennemgribende, at ingen kan løse den alene. Vi får brug for at udvikle nye og langsigtede svar – på tværs af sektorer, hvis vi skal nå i mål med regeringens ambition, at Danmarks udledning af klimagasser senest i 2030 skal være reduceret med 70 pct. Derfor stifter vi nu Erhvervslivets Klimaalliance, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. De to organisationer glæder sig over regeringens initiativ om klimakontrakter offentliggjort af statsminister

DI har i dag holdt generalforsamling i København, og her fik DI’s hovedbestyrelse 11 nye medlemmer17.9.2019 11:40:55 CESTPressemeddelelse

- President, CEO Henrik Andersen, Vestas Wind Systems A/S - Adm. direktør Nana Bule, Microsoft Danmark ApS - Adm. direktør Allan Christiansen, Lantmännen Schulstad A/S - Senior Vice President Bjarne Foldager, MAN Energy Solutions - CFO for Global Service Poul Hansen, Siemens Gamesa Renewable Energy A/S - Busdirektør Torben Hansen, Arriva Danmark A/S - Adm. direktør Lars Liebst, Tivoli A/S - Adm. direktør Søren Nielsen, William Demant A/S - Adm. direktør Helle Reinevald, Jakobsens A/S - Adm. direktør Britta K. Stenholt, Stark Danmark A/S - Adm. direktør Jørgen Utzon, Coor Service Management A/S På det efterfølgende konstituerende hovedbestyrelsesmøde blev CEO Lars-Peter Søbye fra COWI Holding A/S genvalgt som formand. Group President, CEO Mads Nipper, Grundfos A/S, blev genvalgt som ny viceformand, og CEO Anne Kathrine Steenbjerge fra Ancotrans A/S blev genvalgt som viceformand. Hovedbestyrelsen valgte adm. direktør Flemming Jensen, DSB som nyt medlem af DI’s forretningsudvalg. Følg os

DI med ny 2030-plan: Vi kan skabe vækst og mindske Danmarks CO2-udledning med op til 70 pct.15.9.2019 21:31:24 CESTPressemeddelelse

DI er klar med en 2030-plan for Danmark, som kan løfte den danske velstand med mindst 110 mia. kr., skabe 120.000 nye job i private virksomheder og gennem godt 150 konkrete forslag bringe Danmark i front på den grønne omstilling. Forslagene er finansieret krone for krone og betyder samtidig, at Danmark kan reducere vores CO2-udledning med mindst 65 pct. - og bane vejen for 70 pct.

DI: Nyt vækstteam skal gøre Danmark til verdens førende healthtech-nation12.9.2019 06:30:00 CESTPressemeddelelse

Danmark skal ride allerforrest på den digitaliseringsbølge, der i disse år ruller ind over sundhedsområdet – til gavn for sundhedsvæsenet, industrien og ikke mindst borgerne. Det mener Dansk Industri, som repræsenterer mange af virksomhederne i den danske life science-industri. - Fremtidens sundhedsvæsen er i høj grad også teknologidrevet. Og hvis den anvendte teknologi skal være dansk, skal vi rykke nu. Vi skal – også i fremtiden – kunne tilbyde danskerne digitale behandlingsløsninger, som er udviklet med udgangspunkt i deres behov, via adgang til stærke sundhedsdata og med et globalt udsyn, så løsningerne også kan komme folk til gavn i resten af verden, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. - Nye smarte løsninger vil samtidig kunne frigive tid og ressourcer hos sundhedspersonalet til kerneopgaverne – og frem for alt til den menneskelige kontakt, siger DI’s adm. direktør. Derfor foreslår DI, at regeringen nedsætter et vækstteam for healthtech og kunstig intelligens (AI). Hvis