DI udnævner Anders Søndergaard Larsen som ny medlemsdirektør

Danmarks største erhvervs- og arbejdsgiverorganisation, Dansk Industri, har i dag udpeget Anders Søndergaard Larsen som medlemsdirektør. Anders Søndergaard Larsen kommer fra en stilling som vicedirektør i DI, hvor han har været en del af ledelsen af medlemsområdet, været ansvarlig for koordinering af overenskomstforhandlinger og haft ledelsesansvaret for DI’s samlede indsats for akkvisition af nye medlemsvirksomheder. Anders Søndergaard Larsen træder dermed ind i direktionen som afløser for Lars Frelle-Petersen med virkning fra 1. januar 2021.

- Vi har en vedvarende ambition om hele tiden at komme tættere på vores medlemsvirksomheder og sikre, at vi hver dag skaber størst mulig værdi for dem. Det er en helt central opgave, der kræver stor indsigt i DI’s medlemsvirksomheder, vores foreninger og dermed også en markant indsigt i hele dansk erhvervsliv. Det véd jeg, at Anders Søndergaard Larsen kan levere som vores nye medlemsdirektør, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen.

Han hæfter sig ved Anders Søndergaard Larsens store indsigt i og blik for de behov og muligheder, der er blandt DI’s medlemsvirksomheder.

- Anders er en særdeles erfaren og meget respekteret kollega med en imponerende indsigt i DI’s medlemskreds og et konstant blik for de behov og muligheder, som er hos vores medlemsvirksomheder. Og så er han en dygtig og engageret leder, som formår at arbejde på tværs og binde DI’s mange områder og aktiviteter sammen – til gavn for alle vores medlemsvirksomheder og dansk erhvervslivs interesser, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI.

Anders Søndergaard Larsen glæder sig til at træde ind i rollen som medlemsdirektør.

- DI er en medlemsorganisation, og derfor er vi i sagens natur intet uden vores medlemsvirksomheder. Jeg ser utrolig meget frem til som medlemsdirektør at tage ansvar for, at DI er så værdiskabende som muligt både for alle vores nuværende virksomheder - og for alle de potentielle nye medlemsvirksomheder, som oplagt kunne blive en del af det ubetinget største virksomhedsfælleskab i Danmark, siger Anders Søndergaard Larsen.

Anders Søndergaard Larsen er 50 år gammel og har været ansat i DI siden 1995. Han er uddannet som cand.merc.jur og har endvidere en Executive MBA (SIMI).

Yderligere oplysninger fås hos vicedirektør og pressechef Per Geckler Møller på PGM@di.dk eller tlf. 2949 4434

Anders Søndergaard Larsen

DI: Ny iværksætterpolitik skal gøre Danmark til et paradis for iværksættere13.1.2021 08:21:14 CETPressemeddelelse

Selv mere end ti år efter finanskrisen er Danmark stadigvæk ikke kommet tilbage på samme niveau af nyetablerede virksomheder. Danmark har alvorligt brug for en ny ambitiøs iværksætterpolitik, som kan sikre, at vi får flere nye og levedygtige virksomheder. Det mener Dansk Industri, som opfordrer regeringen og Folketingets partier til at vedtage en politisk målsætning om at gøre Danmark til et paradis for iværksættere.

DI om nedlukning: Så snart verden åbner, bør coronapas og vacciner til eksportmedarbejdere på plads8.1.2021 17:07:22 CETPressemeddelelse

Den markante skærpelse af rejserestriktionerne, hvor verden går i rød, understreger massivt behovet for, at Danmark inden for kort tid som foreslået af DI er hurtigt klar med vacciner til erhvervsrejsende og et digitalt coronapas, så danske virksomheder er klar til at genvinde eksporten, så snart verden åbner igen. Det siger DI’s adm. direktør, Lars Sandahl Sørensen, i en kommentar til de nye rejsevejledninger. - Hele verden går i rød, og rejsemulighederne også for erhvervsrejsende bliver nu stærkt begrænsede. Det er en markant opstramning, og det kommer til at gøre ondt på mange brancher. Mange eksportvirksomheder er i forvejen hårdt trængte på ordrebøgerne efter 10 måneder med sparsom kontakt til deres kunder. Det er en faretruende situation - ikke bare for virksomhederne, men for hele Danmark, fordi vi som land er så afhængige af eksporten, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. - Vi vurderer, at myndighederne og regeringen gør det rigtige med en hård, men kortere nedlukning

Borgernes ret til selvbestemmelse er klemt af nye frikommuneforsøg18.12.2020 16:05:02 CETPressemeddelelse

Et flertal i folketinget har indgået en aftale om frikommuneforsøget på ældreområdet, der følger efter tilsvarende aftaler på skole- og dagtilbudsområdet. Formålet med forsøgene er, at kommunerne i videst muligt omfang får mulighed for at fravige statslige og kommunale regler i bestræbelserne på at finde nye veje i opgaveløsningen. Det er positivt, men desværre har regeringen denne gang givet mulighed for, at borgernes rettigheder om frit valg suspenderes i frikommunerne.