DI Thy/Mors: Vi skal vise os frem for verden

Det skal være attraktivt at arbejde og investere i Thy og på Mors. Vi skal vise verden, at det er et godt og sundt sted at drive virksomhed. Og vi skal vise verden, at det et godt sted at bo - i trygge og smukke omgivelser og med fantastiske karrieremuligheder i de lokale virksomheder.

På DI Thy/Mors’ årlige erhvervstræf drøfter vi, hvordan borgere, politikere og erhvervsliv i fællesskab får endnu flere til at bo, arbejde og drive virksomhed i Thy og på Mors.

Pressen inviteres til:

DI Thy/Mors’ Erhvervstræf 2018,
Torsdag den 7. juni 2018 kl. 16.00 – 19.00,
Hotel Vildsund Strand, Ved Stranden 2, 7700 Thisted

På erhvervstræffet kan du møde manden bag de succesfulde Bakkedal-kampagner, markedsføringsdirektør Michael Pilgaard fra Dragsbæk A/S. Han fortæller, hvad området har betydet for dem som virksomhed, og hvordan hele Danmark har fået øjnene op for Thy og Mors.

Det industrielle flagskib Aalborg Portland gæster også årets erhvervstræf. Adm. direktør Michael L. Thomsen giver sit perspektiv på, hvad virksomhederne selv kan gøre for at tiltrække dygtige medarbejdere og lærlinge fra både nær og fjern.

Du får også historien om Lina Hundebøl Jespersen, der forlod København for at komme hjem til Thy, og som nu lever et liv i Klitmøller som læge, regionsrådsmedlem og surfer.

For at kridte op til en spændende debat mellem vores borgmestre og de lokale virksomheder, giver direktør i DI Tine Roed sit perspektiv på, hvad forudsætningerne er for vækst og udvikling i Thy og på Mors.

Panelet vil efterfølgende forsøge at svare på, hvordan vi i fællesskab uddanner flere faglærte, hvordan vi med bedre veje og forbindelser knytter Thy og Mors tættere sammen med resten af landet, og ikke mindst hvordan vi bliver endnu bedre til at vise os frem for verden.

Og så gemmer der sig en god menneskelig historie bag den årlige lærlingepris, som overrækkes til et ungt menneske fra egnen, der har gjort en forskel – og dermed givet sit bidrag til vækst og udvikling i Thy og på Mors. Prisen overrækkes af borgmester i Thisted Kommune Ulla Vestergaard og DI’s formand for Thy/Mors Tage Odgaard Nielsen.

Se hele programmet for Erhvervstræffet her

For yderligere oplysninger og tilmelding – kontakt:
Konsulent i DI Aalborg, Henrik Marcher Larsen, heml@di.dk, tlf.: 4015 8858
Pressekoordinator, Jeppe Bo Rasmussen, jebr@di.dk, tlf.: 3377 3785