DI skal have ny medlemsdirektør

DI skal have ny medlemsdirektør, når Lars Frelle-Petersen fratræder sin stilling ved årets udgang. Han har fået nyt job pr. 1. januar 2021 som departementschef i Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet.

DI’s adm. direktør, Lars Sandahl Sørensen, ønsker Lars Frelle-Petersen stort tillykke med jobbet.

- Jeg vil ønske Lars Frelle-Petersen stort tillykke med jobbet. Lars har været med til at skabe et fantastisk stærkt afsæt for DI som den helt centrale erhvervsorganisation på det digitale område, og han har som medlemsdirektør været med til at styrke og udvikle den tætte relation og service til DI’s 18.000 virksomheder. Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet får uden tvivl en dygtig, engageret og engagerende departementschef med ham i jobbet, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI.

Lars Frelle-Petersen hæfter sig ved de store aftryk, som DI og DI’s medlemsvirksomheder sætter på samfundet.

- Det har været et kæmpe privilegium at være en del af DI og senest den helt ekstraordinære indsats, som DI og vores medlemsvirksomheder har ydet for at få Danmark igennem en historisk krise. Det har på alle fronter vist, at danske virksomheder spiller en afgørende rolle i løsningen på samfundets udfordringer, hvad enten det er håndteringen af coronakrisen eller at gribe mulighederne i digitaliseringen. Jeg har lært utroligt meget af at være så tæt på virksomhederne og sat stor pris på at være en del af holdet med de mange virkeligt dygtige mennesker i DI, siger Lars Frelle-Petersen.

DI er i gang med at finde en ny medlemsdirektør, der med afsæt i en betydelig erfaring som erhvervsleder og interesse for samfundsforhold kan fastholde og udvikle værdiskabelsen for medlemmerne i Danmarks stærkeste erhvervsorganisation.

Yderligere oplysninger fås hos vicedirektør og pressechef Per Geckler Møller på PGM@di.dk eller tlf. 2949 4434

DI: Nye anbefalinger viser, at vi skal arbejde med og ikke mod AI på uddannelserne24.4.2024 09:16:37 CEST | Pressemeddelelse

Ekspertgruppens anbefalinger om anvendelsen af ChatGPT i prøver og undervisning er indeholder gode bud på, hvordan vi kan anvende AI konstruktivt i uddannelsessystemet, så AI ikke opfattes som en genvej til snyd, men snarere en medspiller til styrkelse af elevernes læring. Men vi har et efterslæb på uddannelse og efteruddannelse af elever, lærere og ledere, mener landets største erhvervsorganisation, Dansk Industri.