DI: Ny direktør i spidsen for digitaliseringen af erhvervslivet

Torsdag den 1. marts starter Lars Frelle-Petersen som ny direktør i DI. Lars Frelle-Petersen får ansvaret for digitalisering af erhvervslivet og skal samtidig stå i spidsen for branchefællesskabet DI Digital.

Lars Frelle-Petersen får i DI ansvaret for at fremme digitalisering i hele DI’s medlemskreds og i samfundet som sådan.

- DI kan med sine godt 10.000 medlemmer fra mange forskellige brancher om nogen være dem, der skaber udvikling og samarbejde på tværs. Det er nødvendigt at bryde ud af traditionelle branchetilgange og se på, hvordan vi får digitalisering til at gennemsyre alle brancher. Det bliver min vigtigste opgave i DI, at få det projekt til at lykkes, siger Lars Frelle-Petersen.

Desuden bliver Lars Frelle-Petersen ansvarlig for over 300 virksomheder inden for it, tele, elektronik og kommunikation.

- Jeg glæder mig enormt meget til at stå i spidsen for den digitale branche, der netop skal bidrage til den digitale omstilling i hele samfundet. Det er digitale produkter og elektroniske løsninger over alt fra bredbånd og mobildækning til medier og it-udvikling, der gør Danmark hurtigere, dygtigere og bedre, siger Lars Frelle-Petersen.

Lars Frelle-Petersen kommer fra en lang karriere i centraladministrationen, hvor han blandt andet har været direktør i Digitaliseringsstyrelsen og senest været afdelingschef i Finansministeriet.

- Jeg håber på, at jeg kan tage mine erfaringer med at digitalisere store, komplekse områder i det offentlige med ud i store og små virksomheder over hele landet. Det er vigtigt, at både det offentlige og det private får sat nye milepæle, hvis vi skal udbygge Danmarks digitale førerposition.

CV - Lars Frelle-Petersen

2017 - 2018: Afdelingschef for offentlig innovation og tilsyn i Finansministeriet

2012 - 2017: Direktør i Digitaliseringsstyrelsen

2011 - 2012: Vicedirektør i Økonomistyrelsen og Digitaliseringsstyrelsen

2006 - 2011: Kontorchef i Finansministeriet

2005: Chef i Videnskabsministeriet

Lars Frelle-Petersen er 48 år og uddannet cand.scient.adm på Roskilde Universitet

Yderligere oplysninger og tilmelding til konferencen: Pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Redegørelse viser klare fordele af lempet revisionspligt7.12.2018 13:35Pressemeddelelse

Der har været megen diskussion om de gennemførte lempelser af revisionspligten. Nu bekræfter en ny grundig redegørelse fra Erhvervsministeriet, at effekterne som ventet har været positive for de mange små og mellemstore virksomheder, der har været fritaget for revisionspligt. Mange har valgt i stedet at bruge revisor til rådgivning og anden sparring, der tilføjer værdi til virksomheden. DI har hele tiden støttet og støtter fortsat de gennemførte reformer af revisionspligten.

DI: Positivt med øget støtte til iværksættere6.12.2018 14:10Pressemeddelelse

Innovationsfonden og Vækstfonden vil fremover yde mere finansiel støtte til tidlige og videnbaserede virksomheder. DI ser mange positive aspekter i den nye iværksætterstrategi. Organisationen hæfter sig særligt ved, at Innovationsfonden nu vil understøtte flere iværksættere, ligesom strategien vil skubbe på mere samarbejde mellem universiteter og virksomheder. Mette Fjord Sørensen, DI’s chef for forskning, uddannelse og mangfoldighed udtaler: - Innovationsfonden har med strategien et helt rigtigt fokus på at få flere iværksættere og gode ideer bragt frem i verden, og det har Danmark brug for. Det er positivt, at fonden nu også vil understøtte mere erfarne iværksættere. Den type iværksættere med erfaring i bagagen klarer sig ofte rigtig godt – deres ideer skal vi netop ikke tabe af syne, men målrettet sætte i spil. DI er også meget positive for fondenes satsning på øget samarbejde mellem erhvervslivet og universiteterne. Det kan øge innovation og iværksætteri fra universiteterne og øge