DI: Ny direktør i spidsen for digitaliseringen af erhvervslivet

Torsdag den 1. marts starter Lars Frelle-Petersen som ny direktør i DI. Lars Frelle-Petersen får ansvaret for digitalisering af erhvervslivet og skal samtidig stå i spidsen for branchefællesskabet DI Digital.

Lars Frelle-Petersen får i DI ansvaret for at fremme digitalisering i hele DI’s medlemskreds og i samfundet som sådan.

- DI kan med sine godt 10.000 medlemmer fra mange forskellige brancher om nogen være dem, der skaber udvikling og samarbejde på tværs. Det er nødvendigt at bryde ud af traditionelle branchetilgange og se på, hvordan vi får digitalisering til at gennemsyre alle brancher. Det bliver min vigtigste opgave i DI, at få det projekt til at lykkes, siger Lars Frelle-Petersen.

Desuden bliver Lars Frelle-Petersen ansvarlig for over 300 virksomheder inden for it, tele, elektronik og kommunikation.

- Jeg glæder mig enormt meget til at stå i spidsen for den digitale branche, der netop skal bidrage til den digitale omstilling i hele samfundet. Det er digitale produkter og elektroniske løsninger over alt fra bredbånd og mobildækning til medier og it-udvikling, der gør Danmark hurtigere, dygtigere og bedre, siger Lars Frelle-Petersen.

Lars Frelle-Petersen kommer fra en lang karriere i centraladministrationen, hvor han blandt andet har været direktør i Digitaliseringsstyrelsen og senest været afdelingschef i Finansministeriet.

- Jeg håber på, at jeg kan tage mine erfaringer med at digitalisere store, komplekse områder i det offentlige med ud i store og små virksomheder over hele landet. Det er vigtigt, at både det offentlige og det private får sat nye milepæle, hvis vi skal udbygge Danmarks digitale førerposition.

CV - Lars Frelle-Petersen

2017 - 2018: Afdelingschef for offentlig innovation og tilsyn i Finansministeriet

2012 - 2017: Direktør i Digitaliseringsstyrelsen

2011 - 2012: Vicedirektør i Økonomistyrelsen og Digitaliseringsstyrelsen