DI Lolland-Falster får ny formand

Efter 10 år på posten træder formanden for DI Lolland-Falster, adm. direktør Allan Holstener Schmidt, A Schillers Maskinfabrik A/S i Nykøbing Falster, tilbage. Han afløses på posten af adm. direktør Kim Frimann, Frimann Biler A/S, Nykøbing Falster, der hidtil har været næstformand i foreningen.

Vagtskiftet er sket i forbindelse med generalforsamlingen i DI Lolland-Falster tirsdag den 8. maj. Allan H. Schmidt har nået aldersgrænsen på 67 år, som er nedfældet i vedtægterne. Det var samtidig også det sidste erhvervstræf i foreningen med Allan H. Schmidt som formand, som fandt sted i forlængelse af generalforsamlingen på Engestofte Gods i Maribo, og i den forbindelse takkede underdirektør, chef for regionalforeningerne i DI, Hanne Schou, Allan H. Schmidt.

- Allan har gjort en kæmpeindsats for området i sine 10 år som formand for DI Lolland-Falster, siger Hanne Schou.

- Han har især arbejdet for tre mærkesager: CELF og behovet for flere lærlinge og elever. Bedre infrastruktur - blandt andet bedre togforbindelser til København. Og behovet for at tale området op, så man i stedet for at sige ”hernede” med stolthed kan sige ”Her centralt mellem København og Hamborg, siger Hanne Schou.

Efter generalforsamlingen har bestyrelsen konstitueret sig således:

• Adm. direktør Kim Frimann, Frimann Biler A/S (Formand)
  • Head of Blades Bo Vermund Jensen, MHI Vestas A/S
  • Adm. direktør Christina Hedemark Jensen, Krinak - Holger Kristiansens Eftf. Nakskov A/S
  • Adm. direktør Flemming Werner Jensen, Sax-Trans A/S
  • Factory Manager Jesper Jeppesen, Nordic Sugar A/S Nykøbing (næstformand)
  • Direktør Martin Stærke, C.E. Andersen A/S
  • CEO Pia Lanken, E. ON Wind Services A/S (næstformand)
  • Adm. direktør Sten Kjelstrup, Hardi International A/S
  • Site Manager Stine Grønnemose, Alfa Laval Nakskov A/S

Yderligere oplysninger fås hos chefkonsulent Kristian Birkegaard, tlf. 6060 0547, e-mail krbi@di.dk

Erhvervsklima: Lolland-Falster stormer frem3.9.2018 21:30pressemeddelelse