DI kårer Fyns bedste lærling

Budweg Caliper producerer bremseteknologi, men deres lærling Casper Ruth fra Odense kan de ikke stoppe. Derfor har han netop modtaget prisen som Fyns bedste lærling.

Et utroligt højt fagligt niveau, stor faglig kreativitet, arbejdsiver og evne til at give sine ideer og faglige kunnen videre har overbevist DI Fyn om, at Casper Ruth har fortjent årets lærlingepris 2018. Prisen blev uddelt ved en ceremoni på Budweg Caliper, hvor Brian Dybro, beskæftigelses- og socialrådmand i Odense Kommune og DI Fyns formand Poul Strandmark stod for talerne.

- Casper Ruth får lærlingeprisen – ikke alene fordi han er faglig dygtig. Men også fordi han er en fantastisk god kollega og medstuderende, siger Poul Strandmark.

Og den karakteristik går igen i indstillingen af Casper Ruth

”Casper besidder en faglig stolthed, hvor kun det bedste er godt nok. Giver man Casper en opgave, kan man være sikker på at den bliver løst. Han er kreativ og nyder at blive udfordret på det faglige, tekniske og teoretiske, ” står der blandt andet i indstillingen af Casper Ruth fra Budweg Caliper.

Casper Ruth er 20 år og bor med sine forældre i det nordøstlige Odense. Han blev færdig som industritekniker i januar i år, og blev uddannet på Syddansk Erhvervsskole. Og Casper Ruth stopper ikke her – han vil i de kommende år videreuddanne sig til maskinmester eller produktionsingeniør.

DI har 19 regioner spredt ud over Danmark, og hver region kårer hvert år regionens bedste lærling.

Flere oplysninger:
Poul Strandmark, formand for DI Fyn, 6611 5832
Casper Ruth gennem Bertel Ravn, Budweg Caliper, 6314 3308

Chefkonsulent Allan Munch Mortensen
Mail: amo@di.dk

De fynske kommuner er flyvende i DI-undersøgelse3.9.2018 21:30pressemeddelelse

Det går generelt forrygende med de fynske kommuners service og hjælp til de lokale virksomheder, viser årets DI-undersøgelse af det lokale erhvervsklima i 93 danske kommuner. I år er hele tre fynske kommuner i top 10 på DI’s liste over erhvervsvenlighed - sidste år var der kun Middelfart. De fynske kommuner har dermed fortsat sidste års generelle fremgang. Fyn markerer sig som et seriøst vækstområde og slår med længder de sjællandske kommuner, når det gælder at tilbyde virksomhederne mulighed for udvikling og vækst. - Vi skal på Fyn være rigtig stolte af, at vi nu har fået tre fynske kommuner op i top 10 på DI’s liste. Foruden Middelfart er det nu også Nyborg og Nordfyn. Endelig er det positivt, at Odense Kommune holder en relativ pæn placering til sammenligning med landets øvrige storbykommuner. Kort sagt er det en stor fornøjelse at slå op og læse i undersøgelsen Lokalt Erhvervsklima 2018, siger formand for DI Fyn Poul Strandmark. I alt går seks ud af otte fynske kommuner frem i DI’s