DI har i dag holdt generalforsamling i København, og her fik DI’s hovedbestyrelse 20 nye medlemmer

Her er de nye medlemmer af hovedbestyrelsen:

• Tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S
• Adm. direktør Claus Bering, CRH Concrete A/S
• Direktør Ib Gregers Boers, DitoBus Linjetrafik A/S
• CEO Berit Didriksen, Epinion P/S
• Koncerndirektør Simon Pauck Hansen, SAS Denmark – Norway – Sweden
• Adm. direktør Susanne Mørch Koch, Tivoli A/S
• Direktør Morten Knudsen, MP Construction A/S
• Adm. direktør Morten Lindholt Laursen, Gardit A/S
• Direktør Michael R. Lund, Michael Lund A/S
• Adm. direktør Jesper Toft Mathiasen, Claus Sørensen A/S
• Adm. direktør Peter Lanng Nielsen, Keolis Danmark A/S
• Adm. direktør Erik Nimb, A/S Botica Entreprise
• Adm. direktør Hans Olling, Dansk Sintermetal A/S
• Murermester Christian Dahl Pedersen, J. Ole Pedersen A/S
• Direktør Mads Raaschou, Raaschou Byg ApS
• Direktør Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark A/S
• Adm. direktør Søren Leerskov Rasmussen, Bo Michelsen A/S
• COO Peter Rindebæk, Bladt Industries A/S
• Adm. direktør Ole Sander, Norisol A/S
• Adm. direktør Henrik Tofteng, Henrik Tofteng A/S

På det efterfølgende konstituerende hovedbestyrelsesmøde blev CEO Lars-Peter Søbye fra COWI Holding A/S genvalgt som formand.

Group President, CEO Mads Nipper, Grundfos Holding A/S, blev genvalgt som viceformand, og adm. direktør Britta K. Stenholt fra Stark Danmark A/S blev valgt som ny viceformand.

Hovedbestyrelsen valgte adm. direktør Claus Bering, CRH Concrete A/S, CEO Berit Didriksen, Epinion P/S, og murermester Christian Dahl Pedersen, J. Ole Pedersen A/S, som nye medlemmer af forretningsudvalget.

Yderligere oplysninger fås hos vicedirektør og pressechef Per Geckler Møller på PGM@di.dk eller tlf. 2949 4434

Nyt stærkt formandskab for DI Rådgivernes bestyrelse – og fem nye medlemmer21.10.2020 15:01:05 CESTPressemeddelelse

DI Rådgiverne har fået et nyt stærkt formandskab med Berit Didriksen, CEO i Epinion, i spidsen. De øvrige nye medlemmer af formandskabet er nyvalgte medlem Jonas Hemmingsen, CEO i GroupM Denmark A/S, og Mads Jensen Møller, CEO Nordiq Group A/S. Bestyrelsen er samlet blevet styrket med i alt fem nye medlemmer, ud over Jonas Hemmingsen fire kvinder. Det er sket den 21. oktober 2020 i forbindelse med branchefællesskabets årlige generalforsamling og konference for medlemmerne.

DI: Uheldigt at vismændene vil øge underskuddet20.10.2020 12:30:00 CESTPressemeddelelse

Dansk økonomi er ikke blevet ramt så hårdt af coronakrisen, som tidligere frygtet, skriver Det Økonomiske Råd i vismandsrapporten om dansk økonomi. Det skyldes ikke mindst, at de tiltag, der er gjort for at sætte gang i økonomien, er blevet doseret rigtigt. DI er enig i vismændenes overordnede analyse men er samtidig bekymret for, at vismændenes anbefaling om at lempe budgetreglerne vil svække holdbarheden af dansk økonomi.

København vil give afslag på langt flere ansøgninger om altaner8.10.2020 08:20:10 CESTPressemeddelelse

Markant flere borgere vil i fremtiden få nej til at opsætte en altan, hvis borgerrepræsentationen vedtager nye regler. Og de få, der får grønt lys, vil i flere tilfælde møde krav om, at altanen kun må være 60 centimeter dyb. Dermed vil politikerne fratage tusindvis af borgere muligheden for at få en brugbar altan og adgang til udeliv i direkte forbindelse med deres bolig, mener DI Dansk Byggeri.

DI: Den kommende politiske sæson bliver afgørende for Danmarks fremtid6.10.2020 12:51:42 CESTPressemeddelelse

Den kommende politiske sæson bliver et afgørende år for Danmarks fremtidige udvikling. Coronakrisen er stadig over os, men den behøver ikke at være en hæmsko for samfunds udvikling. En krise er en krise, men også en mulighed. Og derfor er DI glad for statsministerens melding om, at tiden er til at investere yderligere i grøn omstilling og digitalisering. Det er med til at sikre Danmark og danske virksomheders konkurrencekraft, vækst, velstand og velfærd.