DI - Dansk Industri

DI: Eksportfremstød i Frankrig er en stor mulighed for dansk forsvarsindustri

Dansk Industri arbejder målrettet for at åbne et meget stort marked for den danske forsvarsindustri i Frankrig. Derfor har DI og DI Forsvar og sikkerhed arrangeret et eksportfremstød til Paris i de kommende dage, hvor 24 danske forsvarsvirksomheder deltager for at afsøge nye muligheder.

Det sker i tæt samarbejde med Udenrigsministeriets Trade Council, Den Danske Ambassade i Paris,  Forsvarsministeriet og herunder Forsvarsministeriets materiel- og indkøbsstyrelse.

Fremstødet starter i dag mandag den 27. september og varer til onsdag den 29. september. På en del af programmet vil både den danske forsvarsminister, Trine Bramsen, og hendes franske kollega, forsvarsminister Florence Parly, deltage.

I Paris vil de danske virksomheder få lejlighed til at møde og besøge centrale franske virksomheder. Fremstødet er bl.a. kommet i stand med en stor indsats fra den danske forsvarsattache i Paris, brigadegeneral Prins Joachim.

Frankrig har historisk set været et lukket og protektionistisk marked for forsvarsindustrien. Men den sikkerhedspolitiske situation i verden og behovet for at være på teknologisk forkant åbner nye muligheder for et endnu tættere strategisk og industrielt samarbejde mellem Danmark og Frankrig. DI Forsvar og sikkerhed har bemærket de nye muligheder og har derfor arbejdet intenst på at arrangere dette eksportfremstød med centrale samarbejdspartnere.

Danmark og Frankrig har i en årrække haft et tæt operativt samarbejde, og det danner baggrund for samarbejde på andre områder også. Danmark har købt franske kanoner til hæren, og danske virksomheder og universiteter arbejder tæt sammen med franske kollegaer i rammen af den europæiske forsvarsfond.

Følg os på:

Yderligere oplysninger fås hos direktør Joachim Finkielman, tlf. 6187 1540, e-mail jofi@di.dk, eller presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Information om DI - Dansk Industri

DI - Dansk Industri