DI-direktør Lars Frelle-Petersen fylder 50 år

Direktør i Dansk Industri, Lars Frelle-Petersen, fylder 50 år fredag den 21. februar.

Lars Frelle-Petersen har været ansat i DI siden 1. marts 2018 som medlem af direktionen. Han står i spidsen for erhvervsorganisationens arbejde med digital omstilling af virksomhederne og af det danske samfund. Han er desuden ansvarlig for DI Digital, som er DI’s branchefællesskab for virksomheder inden for it, tele, elektronik og kommunikation, for Forsvars- og Aerospaceindustrien i Danmark samt for DI’s arbejde med sikkerhedspolitik og DI’s interne digitalisering.

Lars Frelle-Petersen kom til DI fra en stilling som afdelingschef for offentlig innovation i Finansministeriet. Han har tidligere været direktør i Digitaliseringsstyrelsen, hvor han bl.a. havde ansvar for indførelsen af digital post i det offentlige og borgernes selvbetjening.

Før det var han vicedirektør i Økonomistyrelsen og Digitaliseringsstyrelsen, kontorchef i Finansministeriet og i Videnskabsministeriet.

I DI har Lars Frelle-Petersen også stået i spidsen for etablering af Healthtech Hub Copenhagen samt arbejdet med en mærkningsordning for digital ansvarlig og it-sikkerhed, som en række organisationer står bag, og som tages i brug i løbet af i år.

Lars Frelle-Petersen har ved siden af sit arbejde i Dansk Industri en række tillidsposter. Blandt andet er han formand for Foreningen Roskilde Festival.

Af øvrige tillidshverv kan nævnes, at han er formand for forretningsudvalget for Roskilde Gruppen, formand for fonden bag nyt teknisk museum og sidder i bestyrelsen for Ungdomsøen, IT-Universitet, Digital Hub Denmark, Denmark Bridge og MADE- Manufacturing Academy of Denmark.

Lars Frelle-Petersen er uddannet cand.scient.adm. fra Roskilde Universitet 1998.

Han er gift med Louise og har 3 børn.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Lars Frelle-Petersen, direktør i Dansk Industri

DI: Ny aftale holder hånden under tusindvis af arbejdspladser30.3.2020 15:34:55 CESTPressemeddelelse

Regeringen og arbejdsmarkedets parter har mandag eftermiddag aftalt at forbedre aftalen om lønkompensation. Virksomheder, der sender medarbejdere hjem med fuld løn, får nu mulighed for at få en lønkompensation på 75 procent af lønnen for funktionærer og 90 procent af lønnen for timelønnede – med et maksimumbeløb på 30.000 kr. for begge. Der er tale om markante forbedringer af ordningen, som vil holde hånden under tusindvis af arbejdspladser, lyder det fra DI.

DI: Danske virksomheder er ramt hårdere, hurtigere og voldsommere end nogensinde før29.3.2020 15:53:33 CESTPressemeddelelse

Statsminister Mette Frederiksen har her til eftermiddag holdt et virtuelt topmøde med erhvervsledere, hvor DI’s adm. direktør påpegede, at coronakrisen har ramt virksomhederne hårdere end nogensinde før. Det haster med at få bragt hjælpepakkerne i spil og være klar med yderligere tiltag. Men frem for alt er der behov for – sammen – at bane vejen for en forsvarlig og balanceret genåbning af Danmark, og DI glæder sig over den gode dialog om det mellem erhvervslivet og regeringen.

DI helt enig med vismændene: Hjælpepakkerne skal ud at virke – hurtigst muligt24.3.2020 12:00:00 CETPressemeddelelse

De økonomiske vismænd, der også udgør Produktivitetsrådet, har i dag offentliggjort deres produktivitetsrapport med vismændenes vurdering af produktivitetsudviklingen. Derudover indeholder rapporten en vurdering af de økonomiske tiltag i relation til coronakrisen. Dansk Industri mener, at vismændene har en vigtig pointe i forhold til de vedtagne hjælpepakker: De skal være så enkle som muligt – og sættes i værk med det samme.