DI ansætter ny chef for sine 18 regionalforeninger

Annette Christensen bliver ny underdirektør med ansvar for at fortsætte og udvikle det meget vigtige arbejde med DI’s regionalforeninger.

Det er en leder, der kender DI’s 18 regioner, som nu overtager chefposten for DI’s regionalforeninger. Et job, som ikke er blevet mindre spændende efter sammenlægningen med Dansk Byggeri. Annette Christensen var nemlig fagleder og souschef i DI’s regionalforeninger frem til årsskiftet 2019/2020.

- Stor erfaring med det regionale arbejde er blot ét af de gode argumenter for at give Annette Christensen ansvaret for DI’s regionalforeninger, hvor sammenlægningen med Dansk Byggeri giver helt nye muligheder for at udvikle området. Annette har gennem mange år i DI på meget kvalificeret vis varetaget forskellige opgaver, og hun har store, men realistiske ambitioner for fremtidens regionale samarbejde. Jeg er sikker på, at Annette er den helt rigtige til opgaven, siger Lars Sandahl Sørensen, adm. dir. i DI.

Annette Christensen afløser Hanne Schou, som gennem mange år har ledet DI’s arbejde i regionalforeningerne, men nu har valgt at søge nye udfordringer. Annette Christensen kommer fra et job som branchedirektør for Træ- og Møbelindustrien under DI. Hun ser med forventning frem til sit nye job.

- Jeg glæder mig meget til at være med til at udvikle vores regionale arbejde i samarbejde med vores medlemsvirksomheder rundt om i landet. Vi skal udnytte, at vi med sammenlægningen af DI og Dansk Byggeri får en fantastisk mulighed for at sætte endnu mere turbo på indsatsen for at sikre virksomhederne de bedst mulige vilkår på regionalt og lokalt niveau. Det glæder jeg mig til at arbejde for, siger Annette Christensen, der samtidig beklager, at hun må sige farvel til Træ- og Møbelindustrien.

- Mit jobskifte indebærer desværre, at jeg må sige farvel til Træ- og Møbelindustrien. Det er en fantastisk spændende branche, der har rigtig gode kort på hånden til at fremme den grønne omstilling, siger Annette Christensen.

Annette Christensen har første arbejdsdag i sit ny job den 1. september 2020.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Lars Bøgeskov på LARB@di.dk eller tlf. 2236 3138

DI: EU's statsledere sikrer virksomhedernes rettigheder i kriseforslag26.6.2024 15:53:49 CEST | Pressemeddelelse

EU’s kommende krisestyring skal ikke kunne tvinge virksomheder til at dele deres dyrebare forretningshemmeligheder med deres værste konkurrenter i tilfælde af en krise som f.eks. en ny pandemi. Det har EU’s statsledere besluttet på et møde i Bruxelles i dag. Dermed imødekommer statslederne et stærkt ønske fra bl.a. dansk erhvervsliv om at pille muligheden for at dele forretningshemmeligheder ud af EU-Kommissionens oprindelige forslag. Beslutningen vækker stor glæde i landets største erhvervsorganisation, Dansk Industri.