DI ansætter ny chef for sine 18 regionalforeninger

Annette Christensen bliver ny underdirektør med ansvar for at fortsætte og udvikle det meget vigtige arbejde med DI’s regionalforeninger.

Det er en leder, der kender DI’s 18 regioner, som nu overtager chefposten for DI’s regionalforeninger. Et job, som ikke er blevet mindre spændende efter sammenlægningen med Dansk Byggeri. Annette Christensen var nemlig fagleder og souschef i DI’s regionalforeninger frem til årsskiftet 2019/2020.

- Stor erfaring med det regionale arbejde er blot ét af de gode argumenter for at give Annette Christensen ansvaret for DI’s regionalforeninger, hvor sammenlægningen med Dansk Byggeri giver helt nye muligheder for at udvikle området. Annette har gennem mange år i DI på meget kvalificeret vis varetaget forskellige opgaver, og hun har store, men realistiske ambitioner for fremtidens regionale samarbejde. Jeg er sikker på, at Annette er den helt rigtige til opgaven, siger Lars Sandahl Sørensen, adm. dir. i DI.

Annette Christensen afløser Hanne Schou, som gennem mange år har ledet DI’s arbejde i regionalforeningerne, men nu har valgt at søge nye udfordringer. Annette Christensen kommer fra et job som branchedirektør for Træ- og Møbelindustrien under DI. Hun ser med forventning frem til sit nye job.

- Jeg glæder mig meget til at være med til at udvikle vores regionale arbejde i samarbejde med vores medlemsvirksomheder rundt om i landet. Vi skal udnytte, at vi med sammenlægningen af DI og Dansk Byggeri får en fantastisk mulighed for at sætte endnu mere turbo på indsatsen for at sikre virksomhederne de bedst mulige vilkår på regionalt og lokalt niveau. Det glæder jeg mig til at arbejde for, siger Annette Christensen, der samtidig beklager, at hun må sige farvel til Træ- og Møbelindustrien.

- Mit jobskifte indebærer desværre, at jeg må sige farvel til Træ- og Møbelindustrien. Det er en fantastisk spændende branche, der har rigtig gode kort på hånden til at fremme den grønne omstilling, siger Annette Christensen.

Annette Christensen har første arbejdsdag i sit ny job den 1. september 2020.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Lars Bøgeskov på LARB@di.dk eller tlf. 2236 3138

Vi skal i gang med energiøerne nu22.1.2021 09:55:40 CETPressemeddelelse

Den politiske beslutning om energiøer i Nordsøen og Østersøen cementerer Danmarks rolle som førende havvindnation. Men politikerne behøver ikke at bruge tid på at drøfte, hvordan energiøerne præcis skal se ud. Aktørerne på markedet finder selv ud af, om energiøerne skal placeres på kunstige øer eller platforme, mener Wind Denmark og Dansk Industri. Det er til gengæld vigtigt, at vi snarest kommer i gang med at etablere øerne.

DI: Ny iværksætterpolitik skal gøre Danmark til et paradis for iværksættere13.1.2021 08:21:14 CETPressemeddelelse

Selv mere end ti år efter finanskrisen er Danmark stadigvæk ikke kommet tilbage på samme niveau af nyetablerede virksomheder. Danmark har alvorligt brug for en ny ambitiøs iværksætterpolitik, som kan sikre, at vi får flere nye og levedygtige virksomheder. Det mener Dansk Industri, som opfordrer regeringen og Folketingets partier til at vedtage en politisk målsætning om at gøre Danmark til et paradis for iværksættere.

DI om nedlukning: Så snart verden åbner, bør coronapas og vacciner til eksportmedarbejdere på plads8.1.2021 17:07:22 CETPressemeddelelse

Den markante skærpelse af rejserestriktionerne, hvor verden går i rød, understreger massivt behovet for, at Danmark inden for kort tid som foreslået af DI er hurtigt klar med vacciner til erhvervsrejsende og et digitalt coronapas, så danske virksomheder er klar til at genvinde eksporten, så snart verden åbner igen. Det siger DI’s adm. direktør, Lars Sandahl Sørensen, i en kommentar til de nye rejsevejledninger. - Hele verden går i rød, og rejsemulighederne også for erhvervsrejsende bliver nu stærkt begrænsede. Det er en markant opstramning, og det kommer til at gøre ondt på mange brancher. Mange eksportvirksomheder er i forvejen hårdt trængte på ordrebøgerne efter 10 måneder med sparsom kontakt til deres kunder. Det er en faretruende situation - ikke bare for virksomhederne, men for hele Danmark, fordi vi som land er så afhængige af eksporten, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. - Vi vurderer, at myndighederne og regeringen gør det rigtige med en hård, men kortere nedlukning