DI ansætter Mette Fjord Sørensen som chef for forskning og videregående uddannelser

Dansk Industri har ansat Mette Fjord Sørensen som ny chef for forskning, videregående uddannelser og mangfoldighed. Hun tiltræder den 1. juni 2018.

Mette Fjord Sørensen kommer fra en stilling som Policy Lead hos Novo Nordisk - og har tidligere været uddannelses- og forskningspolitisk chef i Dansk Erhverv. Desuden har hun arbejdet som politisk rådgiver for Det Konservative Folkeparti.

Mette Fjord Sørensen har også tidligere været ansat i DI som konsulent, hvor hun også beskæftigede sig med forskning og videregående uddannelser.

Hun er uddannet cand.scient.pol. fra Aarhus Universitet i 2006.

For yderligere information kontakt pressechef i DI Per Geckler Møller 2949 4434.

DI med ny 2030-plan: Vi kan skabe vækst og mindske Danmarks CO2-udledning med op til 70 pct.15.9.2019 21:31:24 CESTPressemeddelelse

DI er klar med en 2030-plan for Danmark, som kan løfte den danske velstand med mindst 110 mia. kr., skabe 120.000 nye job i private virksomheder og gennem godt 150 konkrete forslag bringe Danmark i front på den grønne omstilling. Forslagene er finansieret krone for krone og betyder samtidig, at Danmark kan reducere vores CO2-udledning med mindst 65 pct. - og bane vejen for 70 pct.

DI: Nyt vækstteam skal gøre Danmark til verdens førende healthtech-nation12.9.2019 06:30:00 CESTPressemeddelelse

Danmark skal ride allerforrest på den digitaliseringsbølge, der i disse år ruller ind over sundhedsområdet – til gavn for sundhedsvæsenet, industrien og ikke mindst borgerne. Det mener Dansk Industri, som repræsenterer mange af virksomhederne i den danske life science-industri. - Fremtidens sundhedsvæsen er i høj grad også teknologidrevet. Og hvis den anvendte teknologi skal være dansk, skal vi rykke nu. Vi skal – også i fremtiden – kunne tilbyde danskerne digitale behandlingsløsninger, som er udviklet med udgangspunkt i deres behov, via adgang til stærke sundhedsdata og med et globalt udsyn, så løsningerne også kan komme folk til gavn i resten af verden, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. - Nye smarte løsninger vil samtidig kunne frigive tid og ressourcer hos sundhedspersonalet til kerneopgaverne – og frem for alt til den menneskelige kontakt, siger DI’s adm. direktør. Derfor foreslår DI, at regeringen nedsætter et vækstteam for healthtech og kunstig intelligens (AI). Hvis