DI ansætter Mette Fjord Sørensen som chef for forskning og videregående uddannelser

Dansk Industri har ansat Mette Fjord Sørensen som ny chef for forskning, videregående uddannelser og mangfoldighed. Hun tiltræder den 1. juni 2018.

Mette Fjord Sørensen kommer fra en stilling som Policy Lead hos Novo Nordisk - og har tidligere været uddannelses- og forskningspolitisk chef i Dansk Erhverv. Desuden har hun arbejdet som politisk rådgiver for Det Konservative Folkeparti.

Mette Fjord Sørensen har også tidligere været ansat i DI som konsulent, hvor hun også beskæftigede sig med forskning og videregående uddannelser.

Hun er uddannet cand.scient.pol. fra Aarhus Universitet i 2006.

For yderligere information kontakt pressechef i DI Per Geckler Møller 2949 4434.

DI: Danmark vinder VM-guld i fremtidsparathed19.6.2018 13:37pressemeddelelse

Det viser en ny global undersøgelse fra IMD World Competitiveness Center, der er udkommet i dag. Undersøgelsen rangerer landene efter digital konkurrenceevne, hvor Danmark ender på en 4. plads. Det er én plads bedre end sidste år. Danmark vinder dog guld, når det kommer til fremtidsparathed, blandt andet fordi danske virksomheder tager de nye digitale muligheder til sig. Det glæder Lars Frelle-Petersen, direktør i DI: - Det er fantastiske nyheder. Jeg må tilstå, at jeg nok hellere vil kåres til verdensmester i fremtidsparathed end i fodbold. For det gør, at vi er godt rustet til at vinde den globale konkurrence om vækst og arbejdspladser. Vi skal blive bedre til at fortælle resten af verden, at vi er i den globale elite, så de bedste hoveder og mest innovative virksomheder i højere grad søger til Danmark. Undersøgelsen viser dog også, Danmark har udfordringer på en række parametre. Blandt andet er Danmark ifølge undersøgelsen kun nummer 44 i verden, når det kommer til naturvidenskabeli