DI - Dansk Industri

DI ansætter direktør for HR & Organisationsudvikling

DI har ansat Pernille Tang Raschke som organisationens nye direktør for HR & Organisationsudvikling. Hun skal stå i spidsen for det nyoprettede direktørområde, der får ansvar for at videreudvikle og vedligeholde DI som en stærkt kompetent og engageret organisation.

- Vi skal i DI konstant være i stand til at udvikle vores medarbejdere og vores organisation, så vi hver eneste dag er i stand til at skabe mest mulig værdi for medlemsvirksomhederne. Derfor er jeg glad for, at vi med Pernille nu har fundet den helt rigtige person til at drive vores indsats på den agenda, siger DI’s adm. direktør Lars Sandahl Sørensen.

DI har for nylig gennemført en større organisationsændring, hvor HR & Organisationsudvikling er blevet etableret som et særskilt direktørområde, så både medarbejder- og organisationsudvikling får en endnu tydeligere forankring i DI’s øverste daglige ledelse.

- DI er intet uden medlemsvirksomhederne – og vi er intet uden de mange engagerede og kompetente medarbejdere, som hver dag knokler for at skabe værdi for virksomhederne. Vi har nogle af landets dygtigste eksperter og rådgivere på hver deres felt, og vi skal hele tiden formå at udvikle dem, tiltrække nye og få de mange kompetencer til at spille sammen i projekter. Og det har Pernille med sin omfattende erfaring fra netop det private erhvervsliv et stærkt udgangspunkt for at sikre, siger Lars Sandahl Sørensen.

Pernille Tang Raschke er 47 år og kommer til DI med 20 års erfaring inden for HR og ledelse fra forskellige brancher – senest som HR direktør i Harboes Bryggeri. Hendes uddannelsesmæssige baggrund består i en international HA fra Handelshøjskolen i Aarhus samt en bachelor- og kandidatgrad i psykologi fra Københavns Universitet.

I de tidlige år af sit arbejdsliv bestred hun roller som intern og ekstern udviklingskonsulent i blandt andet DSB, TDC, PA Consulting og hos Charlotte Mandrup. Hun har været ansat 11 år i ALK, hvoraf hun de seneste 6 år havde globalt ansvar for HR, Intern Kommunikation og CSR.

- Det er en fantastisk spændende opgave at skulle stå i spidsen for organisationsudvikling i dét, der må siges at være Danmarks dygtigste og mest centrale organisation. Jeg glæder mig til at bidrage til et fortsat frugtbart samspil mellem DI’s medlemmer og medarbejdere, hvor virksomhederne får den bedste hjælp og rådgivning, samtidig med at DI’s medarbejdere dygtiggør sig og har blik for medlemmernes skiftende udfordringer. Det er i min optik denne tætte forbundethed, der gør DI stærk, siger Pernille Tang Raschke.

Pernille Tang Raschke starter formelt i DI 1. august 2020.

Følg os på:

For yderligere information kontakt vicedirektør og pressechef i DI Per Geckler Møller 2949 4434.

Information om DI - Dansk Industri

DI - Dansk Industri