DHL Stafetten København sætter åbningsrekord

Kun 14 dage efter åbningen på tilmeldingen til DHL Stafetten København 2023 er 65.000 startnumre revet væk, hvilket svarer til halvdelen af det samlede deltagerantal.
DHL Stafetten Kbh løber af stablen fra 28. aug - 1. sep.

DHL Stafetten Kbh har etableret sig som et værdifuldt personalegode, der skal være med til at styrke fællesskabet og skabe en bedre arbejdsplads – helt på linje med årets julefrokost og uddannelsestilbud i organisationen.

”Vi har aldrig tidligere oplevet så flot en start på salget. DHL Stafetten er blevet en værdifuld del af det udvalg af personalegoder, som en virksomhed tilbyder sine ansatte. Det sikrer god trivsel blandt medarbejderne og positionerer virksomheden som en sund og attraktiv arbejdsplads,” udtaler den administrerende direktør for arrangørerne, Dorte Vibjerg, og uddyber:

”Fortsætter den flotte tilmelding, så ser vi ind i, at vi må melde udsolgt for flere af dagene, inden vi når sommerferien. Dét har vi ikke prøvet før.”

Vækst på alle parametre

Årsagerne til den flotte start skal blandt andet findes i, at mange virksomheder vækster mellem 10-20 procent i deltagerantallet i forhold til tidligere år. Samtidig sprænger walk-distancen alle rammer, og forventningerne fra arrangørernes side i år er, at 50.000 deltagere vælger at gå 5km sammen med kollegaerne.

”Vi ser en generel tendens i Sparta, at gåturene er blevet en meget populær motionsform. Men den afgørende grund til, at gåturen er så populær til DHL Stafetten skal nok findes i, at deltagerne har mulighed for at gå de 5km i fællesskab med kollegaerne. Vi gør også meget ud af, det bliver en underholdende tur med mulighed pitstop undervejs,” siger Dorte Vibjerg.

Fakta om DHL Stafetten Kbh

DHL Stafetten Kbh har eksisteret siden 1981 og arrangeres af Sparta Atletik & Løb, som er en non-profit forening.

Arrangementet afvikles som en firmastafet over 5 dage i Fælledparken i uge 35, hvor man kan løbe eller gå 5km.

95 pct. af de deltagende hold er virksomhedshold men foreninger, familier og organisationer deltager også.

Overskuddet fra DHL Stafetten Kbh går til Spartas arbejde med at styrke idrætten og idrætsforeningerne i København.

DHL Stafetten Kbh løber af stablen fra 28. aug - 1. sep.
Walk-distancen vokser eksplosivt, og distancen ser ud til at slå rekord i år.
Med 65.000 deltagere tilmeldte har DHL Stafetten Kbh haft den bedste åbning hidtil