DHF bekræfter fravalg

Hen over weekenden har der været skriverier i pressen vedrørende Mette Gravholts fremtid på det danske landshold. Dansk Håndbold Forbund bekræfter, at spilleren i øjeblikket ikke er en del af landsholdet.

I forbindelse med evalueringen af december måneds VM har landstræner Klavs Bruun Jørgensen haft en samtale med Mette Gravholt, hvor han har meddelt, at hun ikke længere indgår i landsholdstruppen. Udmeldingen kommer, efter landsholdsledelsen har lavet en samlet vurdering af den fremtidige trupsammensætning.

”Vi har haft meget stor fokus på at opbygge en ny kultur på landholdet, og Mette Gravholts opfattelse af hvad det vil sige at indgå på et landshold, flugter ikke med vores. I landstrænerteamet er vi enige om, at alle spillere skal kunne se sig selv i den linje, vi har lagt både på og uden for banen, og ledelsen i DHF bakker os op i det synspunkt,” siger Klavs Bruun Jørgensen, der i øjeblikket er på ferie. Landstræneren har ikke yderligere kommentarer.