DGI: Større idrætsarrangementer aflyses

DGI støtter aktivt op om myndighedernes tiltag i forhold til at inddæmme smitte med COVID-19. Alle DGI’s idrætsarrangementer og stævner, hvor der er over 1.000 tilstede, aflyses, og mindre arrangementer vurderes løbende i tråd med myndighedernes anbefalinger.

Lige nu står DGI og mange gymnastikforeninger midt i sæsonen for gymnastik- og forårsopvisninger, der traditionelt set samler mange deltagere og tilskuere. Og mange opvisninger og stævner vil nu blive aflyst, vurderer DGI.

Alle DGI’s idrætsarrangementer og stævner, hvor der er over 1.000 tilstede, aflyses. Mindre arrangementer vurderes løbende i tråd med myndighedernes anbefalinger.

”Vi er opmærksomme på, at de nye tiltag vil påvirke en række idrætsarrangementer i både DGI og vores foreninger, og vi er kede af de gener og besværligheder, det måtte medføre. Vi er helt enige med Statsministeren i, at vi er fælles om opgaven. Vi bakker fuldt ud op om myndighedernes anbefalinger, og vi er i fuld gang med opgaven,” siger DGI’s formand Charlotte Bach Thomassen.

DGI er organisation for 1,6 mio. danskeres aktive hverdag og flere end 6.400 idrætsforeninger.

DGI m.fl. deltager fredag kl. 14-15 i en orientering i Kulturministeriet for retningslinjer om idrætsarrangementer. Derefter vil vi melde ud, hvordan foreninger mv. skal forholde sig i forhold til større arrangementer med under 1000 deltagere.

Læs mere her: https://www.dgi.dk/om/presse/presserum/seneste-nyt/corona-hvad-anbefaler-dgi

Efter kl. 15.00 vil DGI´s formand Charlotte Bach Thomassen kunne træffes for en uddybende kommentar på 30283295.