DFDS A/S

DFDS indfører ansigtsmasker for servicemedarbejdere på passagerskibe

Som følge af sagen om Covid-19-smitte blandt besætningsmedlemmer og passagerer på en passagerrute i Norge, har DFDS besluttet at indføre ansigtsmasker for alle besætningsmedlemmer i servicefunktioner om bord på vores passagerskibe Crown Seaways og Pearl Seaways, der sejler på ruterne Frederikshavn - Oslo og København - Oslo.
Pearl Seaways  og Crown Seaways der sejler København - Oslo og Frederikshavn - Oslo
Pearl Seaways og Crown Seaways der sejler København - Oslo og Frederikshavn - Oslo

Besætningsmedlemmer på rederiets øvrige passagerruter vil ligeledes bære ansigtsmasker i servicefunktioner, hvor man ikke i forvejen er beskyttet af plexiglasskærme eller visirer.

Samtidig opfodrer DFDS passagererne til at bære ansigtsmasker i forbindelse med ombordstigning og ilandstigning, hvor der er størst risiko for, at anbefalingen om at holde afstand til andre ikke overholdes.

”Det er en udvidelse af de mange forholdsregler om bord, der skal skabe et trygt og sikkert miljø for vores passagerer. Forholdsreglerne omfatter ekstra rengøring, desinficering af berøringsflader, lukning af diskoteker og servering ved bar, handskekrav ved buffet mv. Samtidig er kundegrundlaget ændret i retning af en højere andel af kunder, der er på rejse mellem feriested og hjem, så vi generelt har færre passagerer om bord og rigelig med plads til at holde den anbefalede afstand til andre,” siger Kasper Moos, der er direktør for DFDS’ passagerforretning.

Der er dagligt afgange i begge retninger, og interessen for at sejle med har været støt stigende siden genstart af sejladsen i juni.

”Vi følger udviklingen tæt og vil hele tiden vurdere mulige nye tiltag for at gøre det sikkert og trygt at rejse med os.”

Information om DFDS A/S

DFDS A/S
Marmorvej 18

DFDS leverer færge- og transport services i Europa og Tyrkiet med en årlig omsætning på DKK 17 mia.

Over 10.000 fragtkunder anvender vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.

Vi tilbyder også sikker transport på korte færgeruter og ruter med en overnatning til fem millioner passagerer, heraf mange i egen bil.

Vi har 8.400 medarbejdere fordelt på skibe og kontorer i 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.

Følg pressemeddelelser fra DFDS A/S

Flere pressemeddelelser fra DFDS A/S