Detailgigant vækster med nyt tiltag

Biltema markerer sig med en betydelig vækst som en af nordens største leverandører af reservedele og tilbehør til biler.

Nu udsendes det tredje Biltema Original katalog, som indeholder 180 tætpakkede sider med reservedele og tilbehør til mere end 6.000 bilmodeller. Foto: PR

Den nordiske detailgigant – Biltema – startede, som navnet antyder, med at tilbyde kunderne bilreservedele og tilbehør til priser, der lå langt under priserne på de originale reservedele. Siden starten i 1963 har Biltema udviklet på deres reservedelssortiment, og i dag kendes dette sortiment under varemærket Biltema Original.

Biltemas varehuse indeholder i dag langt mere end reservedele og tilbehør til biler. Der er nu otte produktområder – Bil/MC – Bilpleje – Værktøj – Byggeri – Hjem – Kontor/Multimedia –Fritid og Båd.

– Det er et massivt og meget varieret vareudbud, vi har i dag, så koncernen besluttede allerede sidste år, at Biltema Original skulle have sit eget katalog, fortæller Jacob Borring Møller, landschef i Danmark.

Biltemas bilreservedele og tilbehør har tidligere været en del af det kendte Biltema katalog, som fortsat vil indeholde udvalgte bilrelaterede produkter.

Nu udsendes det tredje Biltema Original katalog, som indeholder 180 tætpakkede sider med reservedele og tilbehør til mere end 6.000 bilmodeller. I det nye katalog er der også fundet plads til, at man kan rådgive kunderne om, hvilke specialværktøjer, der skal bruges til de forskellige opgaver.

– Det er meget vigtigt, at vores sortiment til bilerne står markant og er nemt at gå til for vores gør-det-selv kunder. Og vi kan se, at vores fokus på Biltema Original har båret frugt, fortsætter Jacob Møller. Omsætningen i Danmark på vores bilrelaterede produkter er steget med mere end 10% i første halvår 2020 i forhold til samme periode sidste år, siger Jacob Borring Møller.

Siden starten i 1963 har Biltema udviklet på deres reservedelssortiment, og i dag kendes dette sortiment under varemærket Biltema Original. Foto: PR.
Biltema Original kataloget udsendes som en begrænset landsomdeling til husstande med bil. Foto: PR

Biltemaer en af Nordens største kæder af detailforretninger med 150 varehuse fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk