Detailgigant udgiver Danmarks største forbrugerkatalog

Den nordiske detailgigant Biltema udsender i denne uge et nyt katalog, der med sine knap 700 sider er Danmarks største landsomdelte forbrugerkatalog. Kæden satser stadig benhårdt på de fysiske kundeoplevelser.

Detailkæden Biltema har netop sendt et nyt katalog på gaden. Med sine 676 sider er det danmarkshistoriens største landsomdelte forbrugerkatalog. Foto: PR

Biltema udsender i disse dage sit katalog nr. 141, som nu er vokset til 676 sider. Kataloget er de sidste mange år udkommet to gange om året, og det har kæden ingen planer om at ændre på.

– Det er et bevidst valg, at vi holder fast i det fysiske katalog. Vi tror på, at det giver en særlig oplevelse at sidde med et fysisk produkt i hænderne. Det er præcis det samme, vi oplever i vores varehuse. Det bliver en bedre kundeoplevelse, når man kan røre ved produktet og få kyndig vejledning. Men selvom vi satser på de fysiske varehuse, investerer vi også stort i at øge den digitale oplevelse for kunden, siger Jacob Møller, der er direktør i Biltema Danmark.

Hele familiens varekatalog
Kataloget indeholder mere end 19.000 forskellige produkter og fokuserer særligt på forårets og sommerens fritids- og gør det selv aktiviteter. I det nye katalog kan man også læse om Biltemas miljøpolitik, og helt i tråd med de miljøvenlige tiltag er det nye katalog trykt på miljørigtigt papir. Blandt de mere end 700 nyheder er der flere biologisk nedbrydelige produkter – bl.a. engangsbestik og glas i 100% fossilfrit materiale.

– Det er efterhånden gået op for de fleste, at vi er meget mere end billige bilreservedele. Derfor gør vi meget ud af at følge med danskernes behov, der hvor de er. Og de næste måneder skal mange danskere jo have campingvognen klargjort, og mange går nok også et smut eller to i haven eller skal i gang med at male stuen. Derfor vil vi gerne vise, at vi også har produkter, der matcher det, siger Jacob Møller.

Kataloget vil blive husstandsomdelt til 1.200.000 danske husstande i uge 12, og fra i dag vil det også være muligt at downloade det online eller hente et eksemplar i et af de 11 danske varehuse.

Ifølge Jacob Møller, der er direktør i Biltema Danmark, vægter detailkæden de fysiske kundeoplevelser højere end online shopping. Derfor har kæden ingen online webshop. Foto: PR

Biltema er med 140 varehuse en af Nordens største kæder af detailforretninger. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk