Detailgigant indfører drive-in i alle varehuse

Som et tiltag for at knække smittekurven tilbyder Biltema nu, at kunderne kan bestille varer hjemmefra og få dem leveret til bagagerummet uden at forlade bilen.

Som noget helt nyt gør detailgiganten Biltema det muligt for kunderne at handle helt uden at forlade bilen. Køb & Hent Drive In hedder det ny koncept, hvor man i ro og mag kan bestille og betale for sine varer hjemmefra og efterfølgende køre ned til det nærmeste Biltemavarehus, hvor medarbejderne pakker det i bagagerummet. Foto: PR.

Fysisk afstand er blevet den vigtigste huskeregel i disse tider - både i varehusene og i andre sammenhænge. Derfor har Biltema nu gjort muligt for kunder at hente alle sine varer helt uden at forlade bilen. Det er ikke mere end to måneder siden, at Biltema lancerede Køb & Hent, der gjorde det nemt at købe varer på nettet og hente dem i den nærmeste butik.

Tjenesten blev på få dage en stor succes, men som et yderligere tiltag udvider Biltema nu Køb & Hent til også at omfatte drive-in. Det betyder, at man som kunde kan bestille alle sine ønskede varer fra sofaen og køre ned til det nærmeste Biltema-varehus, hvor medarbejderne står klar til at pakke de bestilte varer ned i bagagerummet.

– Vi tager situationen med Covid-19 meget alvorligt, og vi ved, at vi har et stort ansvar som detailbutik. Så for at passe på hinanden så godt som overhovedet muligt, opgraderer vi nu vores Køb og Hent-funktion til også at omfatte drive-in – vi kalder det Køb & Hent Drive In. Samtidig tager vi alle forholdsregler i brug, så kunderne fortsat kan handle i vores fysiske varehuse, siger Jacob Møller, der er administrerende direktør i Biltema.

Biltema tilbyder blandt andet engangshandsker til alle kunder og har indført diskretionslinjer og henvisning til selvscannerkasser. I varehusenes højttalere mindes kunderne om de nødvendige forholdsregler.

Nemt at handle i drive-in

Ønsker man at handle nogle af Biltemas næsten 20.000 forskellige produkter uden at forlade bilen, skal man benytte Køb & Hent som sædvanligt. Ved ankomsten til det valgte varehus guider skilte en videre.

– Det eneste, man skal gøre ved ankomsten, er at sende en sms til et nummer, der står beskrevet på instruktionsskiltene. Og så skal man bare sørge for, at bagagerum eller sidedør er låst op, fortæller Jacob Møller.

Han håber, at den nye måde at handle på gør det muligt for flere kunder at få de nødvendige produkter til hus og have.

Biltema er med 148 varehuse en af Nordens største kæder af detailforretninger. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk