Detailgigant forsøger sig med begrænset omdeling af nyt stort katalog

Som noget nyt kommer Biltemas 672 siders store forårs- og sommerkatalog ikke ud til alle husstande i hele landet.

– Dette er første skridt på vejen mod en mere bæredygtig markedsføringsstrategi, hvor miljøet helt naturligt bliver tænkt endnu mere ind, siger administrerende direktør Jacob Borring Møller. Foto: PR.

Mange detailkæder går med tanker om, hvordan den digitale udvikling og miljøhensyn kan kombineres med alternative fysiske distributionsløsninger. Her er Biltema ingen undtagelse.

”Vi har gennemgået vores distributionsmodel og sorteret i områder og modtagere. Samtidig øger vi den digitale indsats, hvor vi opfordrer vores kunder til at læse kataloget online eller hente det i varehuset. Dette er første skridt på vejen mod en mere bæredygtig markedsføringsstrategi, hvor miljøet helt naturligt bliver tænkt endnu mere ind, siger administrerende direktør Jacob Borring Møller.

Biltemas nye katalog indeholder alle tænkelige produkter til hus, have, camping, udeliv, værkstedet og meget andet. I år er der blevet plads til 750 produktnyheder, hvor blandt andet cykelsortimentet løbende bliver komplet udskiftet og kraftigt udvidet med både almindelige og el-cykler. En anden spændende nyhed er en serie med 14 forskellige værktøjer til et batteri.

Sideløbende med hovedkataloget udgiver kæden også reservedelskataloget Biltema Original med mere end 5000 bilreservedele til knap 6.000 bilmodeller.

Miljøarbejdet gennemsyrer alt

Som altid indledes Biltemas katalog med en række artikler om de nyeste tiltag i kæden, og her kan man orientere sig om Biltemas miljøarbejde, der gennemsyrer alt, hvad detailgiganten foretager sig lige fra konstruktionen af nye varehuse, til hvordan produkterne fragtes fra fabrik til butikshylde.

”Som en stor detailaktør har Biltema et enormt ansvar for miljø og klima. I 2019 har vi reduceret vores plastforbrug med 57 tons, og vi har forpligtet os til at reducere mængden af plastic i bæreposer og emballage med 80 procent over de næste to år”, forklarer Jacob Møller.

Både det nye forårs- og sommerkatalog og reservedelskataloget Biltema Original er tilgængelige på Biltema.dk fra mandag den 16. marts.

Biltemaer med 148 varehuse en af Nordens største kæder af detailforretninger. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk