Detailgigant bliver nu også kaffeforhandler: Introducerer eget kaffemærke

Motorolie, hjulkapsler – og kaffe. Biltema, der er en af Nordens største detailkæder, lancerer nu Biltema Coffee, der er bæredygtig kaffe fra eget kaffemærke.

Biltema Coffee er den nyeste produktsatsning fra detailkæden Biltema, der har 11 varehuse landet over. Foto: PR

Fitnessudstyr, haveredskaber og julepynt. Hvad der startede som et postordrefirma, som udelukkende forhandlede bilreservedele, er i dag en af Nordens største detailkæder med over 19.000 forskellige varer på hylderne.

Nu udvider Biltema endnu en gang produktsortimentet – og denne gang fra en mere uventet kant. Detailkæden introducerer nemlig eget kaffemærke, Biltema Coffee.

– Vi leder hele tiden efter nye muligheder for at udvide vores sortiment. Vi har længe haft succes med at sælge kaffemaskiner, og nu kan folk også købe kaffen hos os. Jeg glæder mig til at se, hvordan kunderne tager imod det, siger Jacob Møller, der er direktør i Biltema Danmark.

Miljøvenlighed i fokus

Biltema Coffee er lavet af 100 procent Arabicabønner fra Syd- og Centralamerika, Østafrika og Asien. Den opfylder alle kravene for Rainforrest Alliance-mærket, der sikrer, at råvarerne er produceret under ordentlige, miljøvenlige og bæredygtige forhold.

– Vi er meget opmærksomme på at gøre så lidt skade på miljøet som muligt både i vores byggerier, i vores brug af plastik og i produktionen af vores produkter. Derfor har det været vigtigt for os, at vores kaffe også er produceret med omtanke for miljøet – uden at det går ud over prisen, som jo stadig skal være lav, lyder det fra Jacob Møller.

Biltema Coffee forhandles i landets 11 Biltema-varehuse.

Ifølge direktør Jacob Møller har Biltema længe haft succes med salg af kaffemaskiner, og derfor vil man nu udvide sortimentet med eget kaffemærke. Foto: PR
Biltema Coffee opfylder alle kravene for Rainforrest Alliance-mærket, der sikrer, at råvarerne er produceret under ordentlige, miljøvenlige og bæredygtige forhold. Foto: PR

Biltema er med 140 varehuse en af Nordens største kæder af detailforretninger. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk