Det tyske middelaldermetal-band, In Extremo, kommer til Pumpehuset.

IN EXTREMO: EUROPEAN TOUR 2023

PUMPEHUSET

22. FEBRUAR 2023

Det tyske middelaldermetal-band, In Extremo, kommer til Pumpehuset.
In Extremo og deres musik har ingen grænser. Pionererne inden for tysk middelaldermetal, har turneret verden rundt på deres musikalske rejse i mere end 15 år. Fra Rusland til Mexico og videre til Japan, har de ikke mødt andet end gæstfrihed, glæde, sved og lækre drikkevarer af forskellig art. Det er ikke kun deres tekster, der på grund af deres forskellige sprog, forbinder dem med deres publikum som ingen andre, det er også den energi, som bandet stadig tager med på scenen efter mere end 25 år i branchen. Derfor bliver deres kommende Europa-tour i 2023 intet mindre end en uundgåelig konsekvens af deres historie i udlandet.

In Extremo er gået fra at være en akustisk trio til at være et af de mest succesfulde tyske rockbands. Det hele startede med en idé, hårdt arbejde og en urokkelig tro på sig selv. Bandet har sidenhen opnået flere top 10-singler og tre nr. 1 albums i Tyskland, til udsolgte turnéer, skælvende slotte og fået nogle af de mest loyale fans i hele verden.

Bandet var banebryderne for middelaldermetal, da de startede i 1995, og de nu 6 medlemmer har stadig ikke fået nok. Nu er de klar til at indtage Pumpehuset på deres 2023-tour, så fyld dine fade op med øl, sadl dit foretrukne transportmiddel og mød op til en mindeværdig aften med In Extremo!

Billetsalget starter 12. maj kl. 11.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Gør klar til en tung aften med dobbelt headliner-koncert med TesseracT og Lorna Shore i Pumpehuset.13.5.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

TESSERACT & LORNA SHORE PUMPEHUSET 7. AUGUST 2022 Gør klar til en tung aften med dobbelt headliner-koncert med TesseracT og Lorna Shore i Pumpehuset 7. august 2022. TesseracT er et progressivt metalband fra England, som blev dannet i 2003 og har lige fra begyndelsen fokuseret på en kombination af progressiv rock og progressiv metal. I alt har bandet udgivet fire studiealbums. De har senest været aktuelle med ’P O R T A L S’, som er et konceptalbum skabt for at give fans en mulighed for at flygte i en tid med isolation under corona. Her fremførte de sange, der spænder over hele deres katalog. I december 2020 inviterede TesseracT sine fans til at deltage i en levende filmisk oplevelse og live-optræden med smuk belysning og slående effekter i denne forbindelse. Lorna Shore er et Amerikansk deathcore band, hvis lyd ligeledes kan beskrives som symfonisk ekstremmetal og blackmetal med en intens hardcore lyd. Bandets seneste studiealbum ’Immortal’ fra 2020 blev blandt andet omtalt som årets b

Caroline Polachek bringer sine overdådige indie-popsange til Store VEGA.13.5.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VEGA og Live Nation præsenterer CAROLINE POLACHEK SUPPORT: OKLOU 18. OKTOBER 2022 STORE VEGA Singer-songwriter unikummet Caroline Polachek bringer sine overdådige indie-popsange til Store VEGA. Caroline Polachek har allerede levet et ekstraordinært liv i inden for musikken. Hendes tidligere band Chairlift fik deres store gennembrud i 2008 da deres sang ’Bruises’ var med i en reklame for iPods, da indie-scenen i Brooklyn var på sit allerhøjeste. Caroline Polacheks unikke vokal og evner til at inkorporere synths blev hurtigt hendes signaturlyd, en lyd hun fortsatte med at videreudvikle på Chairlifts tre anmelderroste albums og som til sidst endte med at blive en eksperimenterende form for pop. Ved siden af Chairlift begyndte Caroline Polachek at producere og skrive sange for bl.a. Beyonce. Med et ekstremt musikalsk gå-på-mod startede hun endda to nye sideløbende projekter i 2013: Barok pigegruppen Ramona Lisa og synth-projektet CEP. Med en evne til at springe mellem forskellige genrer ha