Det Sociale Netværk

Det Sociale Netværk afholder international konference om unges mentale sundhed i 2022

The International Association for Youth Mental Health (IAYMH) har besluttet, at den næste internationale konference om unges mentale sundhed skal afholdes i København fra den 19. til den 21. maj 2022.

Det Sociale Netværk/headspace Danmark er udvalgt til at stå for at afholde konferencen, som tiltrækker unge og de fremmeste eksperter fra hele verden indenfor forebyggelse af mentale lidelser hos unge. Konferencen afholdes i Øksnehallen og bliver formentlig en blanding af både virtuelt og fysisk fremmøde.

”Vi er både glade og stolte over, at vi skal stå i spidsen for en konference med fokus på unges mentale sundhed, som er og bliver en af tidens mest væsentlige emner. Og vi ser frem til at byde velkommen til masser af unge og internationale eksperter på området. Lige såvel som vi håber på, at også danske unge, fagfolk og danske eksperter kommer til at deltage,” siger Trine Hammershøy, direktør i Det Sociale Netværk/headspace Danmark.

IAYMH er den største organisation indenfor sit område og afholder konferencer og deler viden om unges mentale trivsel.

”Vi er begejstrede over at kunne afholde vores sjette internationale ungdomskonference for mental sundhed i København i maj 2022. Denne mulighed for at mødes personligt og virtuelt, er vigtigere end nogensinde, hvis vi seriøst skal tackle den voksende indvirkning af COVID-19 på unge menneskers mentale sundhed og velbefindende globalt,” siger Professor Pat McGorry, præsident for IAYMH.

Der er stor international bevågenhed på unges mentale trivsel. Organisationen World Economic Forum præsenterede tidligere på året en international rapport om unges mentale trivsel, og hvordan vi forbedrer den. WEF har udpeget unges mentale trivsel som en global udfordring på linje med klimaudfordringerne. I den forbindelse har WEF også interviewet headspace Danmark om arbejdet med psykisk sårbare unge.

Læs mere om organisationen bag konferencen, IAYMH, her: https://www.iaymh.org/

Information om Det Sociale Netværk

Det Sociale Netværk
Østergade 5, 3 sal

50 846 846https://www.detsocialenetvaerk.dk/

Om Det Sociale Netværk/headspace Danmark
Foreningen Det Sociale Netværk arbejder for at forbedre forholdene for landets psykisk sårbare og deres pårørende samt forebygge, at børn og unge bliver ramt af mentale problemer. Det Sociale Netværk blev etableret i 2009 af tidligere statsminister Poul Nyrup Rasmussen, der nu er protektor for foreningen. Benedikte Kiær (K), borgmester i Helsingør, er formand for bestyrelsen.

Det Sociale Netværk står for en lang række projekter, der primært hjælper børn og unge, men fokus er også på pårørende og psykisk sårbare i alle aldre. Det Sociale Netværk står bag initiativet headspace Danmark, der yder uvildig rådgivning til børn og unge mellem 12-25, der savner nogen at tale med. headspace er båret af frivillige. Her er ingen journaler, du kan være anonym og ingen problemer er for store eller små.

Følg pressemeddelelser fra Det Sociale Netværk

Flere pressemeddelelser fra Det Sociale Netværk

Nu slår Ungegarantien og headspace Hjørring dørene op for byens unge21.11.2019 15:26:00 CETPressemeddelelse

Som et led i Hjørring Kommunes Ungegaranti åbnede rådgivningstilbuddet headspace Hjørring den 21. november på Amtmandstoften 2 i Hjørring. Åbningsdagen for headspace markerede samtidig indvielsen af Ungegarantiens fysiske adresse, der foruden headspace også omfatter Ungesekretariatet og på sigt en række andre funktioner målrettet børn og unge. Dagen bøde blandt andet på taler fra byens borgmester Arne Boelt (S) og headspaces protektor og stifter Poul Nyrup Rasmussen, der begge glædede sig over at indvie Hjørrings nye rådgivningstilbud, som i samarbejde med Hjørring Kommune og Ungegarantien skal favne byens unge i alderen 12-25 år. ”Jeg er meget glad for, at vi med indvielsen af Ungegarantiens fysiske rammer også kan fejre åbningen af headspace i Hjørring. Vi har begge et stort og stærkt fokus på, at vores børn og unge mennesker får en positiv destination, trives og har det godt. Jeg er overbevist om, at det vil give masser af fordele og synergier i det daglige arbejde – både for Hjørri