Det skal være nemt at få andelsbolig i København

Andelsboliger er en attraktiv måde at bo i byen på. Det er billigere end en ejerlejlighed, og du skal ikke bøvle med en besværlig udlejer som ved lejelejligheder. Desværre er det svært at finde en andelslejlighed i København pga. lange ventelister og manglende system. Det arbejder en københavnsk virksomhed nu på at ændre.

Det kræver masser af research-arbejde og mange timer at finde en god andelsbolig. I mange år har der nemlig manglet en velegnet online platform, hvor du kunne danne dig et overblik over markedet. I stedet har der været fyldt med Excel-ventelister og under-bordet-betalinger for at komme foran i køen.

Den virkelighed arbejder den københavnske virksomhed Flatr på at gøre op med. De så behovet for en mere gennemskuelig og sikker platform for salg af andelsboliger – til glæde for både boligsøgere og andelsforeninger.

Hold styr på boligsøgningen ét sted

Det store problem ved at søge en andelsbolig har tidligere været, at du skulle skrive til hver enkelt andelsforening. Og det kræver et kæmpe arbejde fra din side – ofte uden at det bærer frugt.

Det betyder nemlig, at hvis du leder efter en andelsbolig i København, skal du finde alle foreninger i byen. Herefter skal du skrive til dem for at komme på deres venteliste. Og selv holde styr på, hvem du har skrevet til hvornår. Netop det forsøger Flatr at ændre på.

Hos Flatr kan du oprette dig og finde en oversigt over ventelister til andelsboliger. Drømmer du f.eks. om at bo på det multikulturelle Nørrebro? Se på siden, hvilke andelsboliger der har åbne ventelister, og skriv dig op. På den måde kan du samle alle din opskrivninger ét sted og bevare overblikket.

Undgå fusk og søg bolig sikkert

Et af de største problemer ved andelsboligsøgning er risikoen for fejl og fusk. De fleste andelsforeninger har nemlig haft en venteliste, som de manuelt har vedligeholdt i Excel. Og hvis der er 100 boligsøgende på listen, sker der nemt fejl.

Det gør, at du risikerer at være på listen i flere år – eller måske endda bliver slettet ved et uheld. På samme tid har det øget risikoen for fusk og betalinger under bordet. Og det gavner hverken de boligsøgende eller andelsforeningerne.

Flatr arbejder hårdt på at ændre den kultur på andelsboligmarkedet. De tilbyder nemlig en 100 % transparent løsning, hvor både andelskøber og -forening føler sig tryg. Det gør, at det ikke er muligt at snyde eller springe køen over. Og ved at køre det hele samlet og digitalt mindsker det risikoen for, at nogen mister deres plads på ventelisten.

Ny kultur på andelsboligmarkedet

Kulturen på andelsboligmarkedet har i mange år været præget af uigennemskuelighed og besvær. Det har krævet unødvendigt arbejde at vedligeholde ventelister og kontakte købere. Og det giver ingen mening i nutidens moderne, teknologiske verden.

Med deres forretning kan Flatr forhåbentlig være med til at ændre denne kultur. Deres lette og digitale løsning giver nemlig muligheden for at samle hele andelsboligmarkedet ét sted. På den måde slipper både de boligsøgende og andelsforeningerne for en masse bøvl og besvær.

Flatr
Lersø Parkallé 40
hello@flatr.dk

Information om MX Press

MX Press
Marielundvej 46
2730 Herlev

Flatr er en service hvor andelsboliger med forskellige ventelister bliver samlet på en hjemmeside, så det bliver nemmere for den boligsøgende at finde en andelsbolig.

Følg pressemeddelelser fra MX Press

Flere pressemeddelelser fra MX Press

Virksomheder bør ændre deres sociale medier strategier for kommende kulturelle begivenheder23.5.2023 13:37:36 CEST | Pressemeddelelse

I dag er sociale medier en vigtig del af markedsføringen for de fleste virksomheder. Den stadigt voksende popularitet af sociale medier gør det nødvendigt for virksomheder at have en tilstedeværelse på de sociale platforme for at nå ud til et bredere publikum - sociale medier er alfa og omega når virksomheder skal ses. Sociale medier eller populært kaldet SoMe er uundgåeligt, og der findes efterhånden kun få mennesker, der ikke har en eller anden form for social medie profil. Bør virksomhederne derfor tilpasse deres sociale medier strategier i forhold til kommende kulturelle begivenheder for at vise deres aktualitet? Denne pressemeddelelse vil undersøge spørgsmålet nærmere.

Ure bliver i højere grad investeringsobjekter29.6.2022 07:42:15 CEST | Pressemeddelelse

Det er langt fra alles kop te at investere i aktier. Ved aktiehandel er der som oftest en høj risiko forbundet med at handle aktier. At have sine penge i banken er heller ikke en god idé, da penge i banken bliver opslugt af inflation. Med andre ord bliver dine penge mindre og mindre værd ved at stå i banken. Der er heldigvis alternativer til investering i aktier, så dine penge kan vokse sig større med en lav risiko.

LejBoliger.dk ændrer strategi og bliver til BoligZonen.dk14.2.2022 13:18:05 CET | Pressemeddelelse

BoligZonen er et gammelt navn, som tidligere har været ejet og drevet af Berlingske Media, som et af de største boligsites i Danmark. Nu skal det opnå nye højder med en konstellation inden for lejeboliger, funktioner og viden herom. Navneændringen har været noget tid undervejs. Vi har hele tiden vist at navnet BoligZonen ville favne præcis den strategi og genkendelighed vi ønsker for vores boligportal i Danmark og som symboliserer den rejse vi er på.

Smykker til mænd er mere populære end nogensinde28.10.2021 10:12:09 CEST | Pressemeddelelse

Danske mænd går ikke kun op i deres tøj og hår. De går også op i deres smykker. Den store interesse for at købe og kombinere de helt rette smykker fra mændenes side kan mærkes hos Marjoe, der netop sælger herresmykker. Her mærkes der en støt stigende efterspørgsel på alt fra armbånd og halskæder til ringe og øresmykker. Interessen mærkes ikke blot fra de unge mænd, men også fra de mere modne mænd, der har fået øjnene op for, at smykker kan bruges til at sætte prikken over i’et på ethvert outfit.