Grakom

Det skal være nemmere at drive virksomhed efter valget

Del
Kommunikationsindustrien efterlyser frie rammer, fair konkurrence og mindre bureaukrati. Det skal være nemmere at drive virksomhed efter valget.
Thomas Torp, adm. direktør i GRAKOM
Thomas Torp, adm. direktør i GRAKOM

Det skal være nemmere at drive virksomhed i kommunikationsindustrien. Det er meldingen fra GRAKOM ovenpå udskrivelsen af folketingsvalg.

”Kommunikationsindustrien skaber masser af nye virksomheder og tusindvis af arbejdspladser. Men vi har brug for, at det bliver nemmere at drive virksomhed i Danmark. Det kræver frie rammer, fair konkurrencevilkår og mindre bureaukrati”, siger Thomas Torp, der er administrerende direktør i GRAKOM, erhvervsorganisationen for 700 virksomheder i kommunikationsindustrien.

GRAKOM peger på fire temaer, som har væsentlig betydning for virksomhederne i kommunikationsindustrien: Stop for danske særregler for markedsføring, fair konkurrence på mediemarkedet, attraktive rammer for vækstvirksomheder og fremme af grøn omstilling i små og mellemstore virksomheder.

”Danske virksomheder arbejder konstant i international konkurrence, og vores vilkår skal være attraktive i forhold til landene omkring os. Vi skal evne at konkurrere internationalt. Det gælder både om markedsandele, om at være forrest i den grønne omstilling og om at Danmark skal være et attraktivt land at starte og vækste virksomheder i”, siger Thomas Torp, der ser frem til, at Folketinget igen trækker i arbejdstøjet efter valget, så rammerne for dansk erhvervsliv kan styrkes.

”Vi står sandsynligvis foran en økonomisk krise. Vores virksomheder skal være bedst muligt rustet til de hårde tider. Det kræver gode rammebetingelser, og det kan kun går for langsomt”, siger Thomas Torp.

GRAKOM Kommunikationsindustriens politiske ønsker

1. Stop for særregler for markedsføring

  • Markedsføringslovgivningen skal forenkles og tilpasses EU-regler
  • Drop planerne om indførelse af mærkningsordning for retoucherede fotos 

2. Fair konkurrence på mediemarkedet

  • Alle medier skal være omfattet af samme momssats
  • Mediestøtten skal spredes ud, så flere medier får lige adgang til støtten

3. Bedre vilkår for vækstvirksomheder

  • Reglerne for beskatning af medarbejderaktier og minoritetsaktionærer skal lempes
  • Der skal ryddes ud til regler og administrative byrder fra det offentlige

4. Fremme af grøn omstilling

  • Der skal være nemmere adgang til støtteprogrammer for grøn omstilling og energieffektiviseringer i små og mellemstore virksomheder

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Thomas Torp, adm. direktør i GRAKOM
Thomas Torp, adm. direktør i GRAKOM
Download

Information om Grakom

Grakom
Grakom
Møllekajen 7, 3. th
5000 Odense C

63 12 70 00https://www.grakom.dk/

Erhvervsorganisation for Kommunikationsindustrien

GRAKOM er erhvervsorganisation for kommunikationsindustrien. Det er organisationens formål at styrke udviklingsmulighederne og rammebetingelserne for medlemmerne, der tæller alt lige fra store industrivirksomheder til kreative enkeltmandsvirksomheder.

GRAKOM har siden 1875 varetaget erhvervets politiske interesser, inspireret med ny viden samt leveret værdiskabende service og rådgivning til medlemmerne. Organisationen rummer i dag omkring 700 produktions-, handels- og rådgivningsvirksomheder.

Følg pressemeddelelser fra Grakom

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Grakom

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye