Lasertryk.dk

Det fysiske brev lever stadig som markedsføringskanal

Del
De seneste portoeksplosioner har skræmt mange virksomheder væk fra fysiske reklamebreve, men prisen er uændret, og succesrig webshop er begejstret for den gode tilbagebetalingsgrad.
Anders Grønborg (tv.) ejer sammen med Esben Mols Kabell trykkeriet LaserTryk.dk. De taler for det fysiske brev som effektivt markedsføringskanal. Tilbagebetalingsgraden er meget højere på en direct mail-kampagne end ved brug af for eksempel AdWords. Foto: PR.
Anders Grønborg (tv.) ejer sammen med Esben Mols Kabell trykkeriet LaserTryk.dk. De taler for det fysiske brev som effektivt markedsføringskanal. Tilbagebetalingsgraden er meget højere på en direct mail-kampagne end ved brug af for eksempel AdWords. Foto: PR.

Portostigningen til 27 kroner for et almindeligt brev til levering dagen efter slog det sidste søm i kisten for det fysiske reklamebrev. Denne endegyldige erklæring er Anders Grønborg, direktør i LaserTryk.dk, blevet mødt med mange gange i det seneste år. Ifølge ham forholder det sig dog stik modsat.

– Det er en misforståelse, som desværre er meget udbredt. Mens portoen på julekort ganske rigtig er steget voldsomt, er portoen på reklamebreve nemlig komplet uforandret. Prisen varierer efter antallet af breve, og hvis en virksomhed for eksempel vil sende et brev ud til 3000 tidligere kunder, koster det kun 4,40 kroner per brev. Samtidig har virksomheder, der satser på direct mail, jo postkassen for sig selv, forklarer Anders Grønborg og uddyber, at LaserTryk.dk kan trykke og kuvertere breve for cirka en krone stykket.

Trofaste kunder

At sende fysiske breve til kunder med et forudgående kendskab til forretningen er særlig attraktivt for webshops. Onlinebutikkerne har nemlig ofte en stor gruppe loyale kunder, som har takket nej til at modtage et nyhedsbrev, og det er derfor ulovligt at kontakte dem over mail.

– Der er selvfølgelig mange fordele ved online marketing, og vi bruger det selv i stor stil, men der er altså også en virkelig interessant gruppe af kunder, som kun kan kontaktes med brev. Bevares, kontaktprisen per modtager stiger, men det afgørende må være tilbagebetalingen. Det vil sige, at man på baggrund af kampagnen skaber øget omsætning og mere trofaste og glade kunder, der over tid vil handle for et langt større beløb, end hvad brevet kostede, argumenterer Anders Grønborg.

Høj tilbagebetalingsgrad

Iværksættervirksomheden Anodyne, der sælger holdningskorrigerende tøj på nettet, gennemførte med stor succes en kampagne. 3655 kunder, der havde sagt nej til webshoppens nyhedsbrev, fik tilsendt en lille brochure og en rabatkode som postbrev. Modtagelsen har overrasket indehaver Mia Gaardmand Avnsted.

– Vi er meget tilfredse med den måde, kunderne har modtaget vores kampagne på. I alt brugte vi 34.071 kroner på at trykke, kuvertere og sende brochurerne. Den investering er direkte resulteret i en ekstraomsætning på 78.308 kroner. En sådan tilbagebetalingsgrad oplever vi sjældent med AdWords og andre onlinekampagner, siger Mia Gaardmand Avnsted. Hun pointerer, at kampagnen derudover indebar en række skjulte sidegevinster.

– En stor del af de 3655 kataloger ligger stadig ude ved kunderne, og salget vil derfor fortsætte, efter rabatkoderne er brugt. Den mulighed er der ikke ved AdWords, fastslår Mia Gaardmand Avnsted.

Kontakter

Billeder

Anders Grønborg (tv.) ejer sammen med Esben Mols Kabell trykkeriet LaserTryk.dk. De taler for det fysiske brev som effektivt markedsføringskanal. Tilbagebetalingsgraden er meget højere på en direct mail-kampagne end ved brug af for eksempel AdWords. Foto: PR.
Anders Grønborg (tv.) ejer sammen med Esben Mols Kabell trykkeriet LaserTryk.dk. De taler for det fysiske brev som effektivt markedsføringskanal. Tilbagebetalingsgraden er meget højere på en direct mail-kampagne end ved brug af for eksempel AdWords. Foto: PR.
Download
LaserTryk.dk kan hurtigt trykke, kuvertere og frankere virksomheders direct mails. Stykprisen ligger i visse tilfælde på omkring en krone plus porto. Foto: PR.
LaserTryk.dk kan hurtigt trykke, kuvertere og frankere virksomheders direct mails. Stykprisen ligger i visse tilfælde på omkring en krone plus porto. Foto: PR.
Download
Mia Gaardmand Avnsted ejer sammen med sin mand, Kenneth, virksomheden Anodyne, der sælger holdningskorrigerende tøj på nettet. De har oplevet stor succes med en direct mail-kampagne, der var trykt, kuverteret og sendt af LaserTryk.dk. Foto: PR.
Mia Gaardmand Avnsted ejer sammen med sin mand, Kenneth, virksomheden Anodyne, der sælger holdningskorrigerende tøj på nettet. De har oplevet stor succes med en direct mail-kampagne, der var trykt, kuverteret og sendt af LaserTryk.dk. Foto: PR.
Download

Links

Information om Lasertryk.dk

Lasertryk.dk
Lasertryk.dk
P. O. Pedersens Vej 26
8200 Aarhus N

87 303 303http://www.lasertryk.dk

LaserTryk.dk A/S er med cirka 300 ansatte et af landets største trykkerier – og seks gange kåret til Gazelle af Børsen. Koncernen består desuden af bogtrykkeriet Scandinavian Book A/S samt selskaber i Norge, Sverige, Storbritannien og Tyskland. www.lasertryk.dk

Følg pressemeddelelser fra Lasertryk.dk

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lasertryk.dk

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye