Sort/Hvid

’Det er svært at sluge, mens man græder’

Del

Nanna Cecilie Bang tager i TRUE.STORY på Sort/Hvid publikum med rundt i de mest absurde og afsindige afkroge af en ung kvindes liv. ’Og pludselig står du med en fremmed mands pik i munden og overvejer at bide den af – og sige baby bite 3 for tyve – og du tænker, ville det være høfligt, ville det? Kender I det?’

Foto: Petra Kleis.
Foto: Petra Kleis.

Hun har klippet sit hår, så det ligner, at hun er kvinde på sådan en feministagtig måde. På sådan en måde, så teaterchefer bliver nødt til at spørge: ’Hvad gør du så, når du skal spille rigtig kvinde? Hvad gør du, når du ikke er grim og sjov? Det er jo også vigtigt for folk, at de kan relatere’. Og de har en pointe, for hun vil virkelig gerne ha’, at alle kan relatere til hende, og så forsikrer hun: ’Jeg kan virkelig være smuk, det lover jeg’.

TRUE.STORY er tragikomisk stand-up om et vanvittigt kvindeliv fortalt i bidder. Det er en monolog af og med Nanna Cecilie Bang udviklet under Sort/Hvids dramatikerworkshop 2016. Det er et rablende vanvidsridt af en beretning om en kvinde, der vil være fri til at være den, hun er. Frigjort nok til at dyrke sex med hvem hun vil.  

Christian Lollike, kunstnerisk direktør på Sort/Hvid og instruktør på TRUE.STORY, siger:

’For mig er Nannas historie et vidnesbyrd om, hvordan det seksuelle frigørelsesprojekt kan blive en nærmest tvangspræget jagt på behovsopfyldelse. Samtidig synes jeg, hun går på tværs af de normale opfattelser af, hvad en ung kvinde må sige – og ikke mindst - gøre. Derfor fik jeg lyst til at iscenesætte projektet’.

TRUE.STORY er fortællingen om en kvinde, der råber og banker i gulvet med en kost, fordi hendes underbo er så lykkelig, at det siver op i hendes lejlighed. Først lyden af grin, så sex. Det er jo ikke fordi, hun ikke er okay, hun er bare så pissetræt af at høre på underboen og al hendes lykke.

Hun er single, og heldigvis for det. Hun ved nemlig, at den store fordel ved at være single er, at man er fri. Fri og uafhængig af andre. Således klamrer hun sig krampagtigt fast til forestillingen om at være en frigjort kvinde, mens hun jagter anerkendelse fra de mænd, hun er fri til at have sex med. Hun klamrer sig fast til den forestilling, mens hun stræber efter at have de rigtige holdninger, sige de rigtige ting og være den type kvinde, der lever i nuet og afskyr underholdning.

Nu er hendes lår begyndt at gå ind i hinanden, men det er okay, for det er også vigtigt at stå ved, hvordan man ser ud, at man elsker sig selv. Hun har hørt, at tiden for smukke mennesker er forbi, og der er mange, der er enige om, at det er hendes chance. Så nu er hun den type kvinde. Hun er nemlig positiv, aldrig afvisende og kan være lige den type, I gerne vil ha’. 

TRUE.STORY vises onsdag d. 7. juni kl. 21.30, torsdag d. 8. juni kl. 19.30 og fredag d. 9. juni kl. 20.30 (under CPH STAGE) samt fredag d. 29. september, lørdag d. 30. september, fredag d. 6. oktober og lørdag d. 7. oktober – alle dage kl. 20.

STED Sort/Hvid, Staldgade 26-30, 1699 København V.

BILLETTER teaterbilletter.dk / 70 70 74 94 / billet@sort-hvid.dk

Læs mere på www.sort-hvid.dk

Pressekontakt: Malin Schmidt / 31 23 55 31 / malin@sort-hvid.dk

Med venlig hilsen

Sort/Hvid

Tekst og performance NANNA CECILIE BANG

Instruktion CHRISTIAN LOLLIKE

NANNA CECILIE BANG er uddannet fra Århus Skuespillerskole i 2014. Spillede monologen Folkeskolereformen på Mungo Park Kolding, som hun fik en Reumert Talentpris for i 2015. Har spillet store og små roller, blandt andet ’Og nu: Verden!’ på Husets Teater i 2015, har været en del af Momentums Ensemble vol. 10 samt medvirket i Morph på Aarhus Teater i 2017. Senest gæsteskuespiller på VI ER VERDEN på Sort/Hvid. Nanna Cecilie Bang er også dramatiker og skriver aktuelt ’My heartache brings all the boys to the yard’ for Aarhus Teater til næste sæson. 

Nøgleord

Billeder

Foto: Petra Kleis.
Foto: Petra Kleis.
Download
Foto: Petra Kleis.
Foto: Petra Kleis.
Download
Foto: Petra Kleis.
Foto: Petra Kleis.
Download

Links

Information om Sort/Hvid

Sort/Hvid



Teateret blev grundlagt i 1972 under navnet CaféTeatret, og har gennem årenes løb spillet en central rolle for dansk teater. I 2011 tiltrådte Christian Lollike som kunstnerisk direktør med ambitionen om at skabe samtidsrelevant scenekunst på et teater med internationalt udsyn. Siden da har teatret gennemgået en større kunstnerisk forandring og gjort sig markant bemærket i både ind- og udland. I maj 2014 skiftedes teaterets navn til Sort/Hvid, men kun et halvt år senere opstod der brand i det historiske teater i Skindergade, og bygningen stod ikke til at redde. I marts 2017 stod Sort/Hvids nye og større teater i Den Brune Kødby i hjertet af Vesterbro endelig færdigt.

Følg pressemeddelelser fra Sort/Hvid

Ved at skrive dig op her, vil du modtage pressemeddelelser på mail når de udsendes. Indtast din mail og følg instruktionerne. Det er ligeså let at melde sig fra igen.

Flere pressemeddelelser fra Sort/Hvid

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum