&Co. / NoA

Det danske kreative bureau &Co. kåret til verdens bedste ved prisshowet Epica Awards

Del

I går aftes blev det kreative bureau &Co. / NoA kåret til verdens bedste ved det prestigefulde prisshow Epica Awards i Paris. Med en samlet høst af en Grand Prix, fire guld- og tre sølvpriser endte &Co. / NoA helt til tops og vandt således Agency of the Year – som det første danske bureau nogensinde siden prisshowets etablering i 1987.

&Co. / NoA skriver sig således ind i de internationale historiebøger i selskab med bureauer som McCann New York, BBDO New York og adam&eveDBB.

Epica Awards udmærker sig ved at være det eneste af den kreative branches prisshows bedømt af journalister fra den internationale fagpresse i stedet for producenter, kreative og bureaudirektører.  

Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / NoA, udtaler: ”At vinde Agency of the Year og filmkategoriens Grand Prix ved det internationale prisshow er selvfølgeligt helt fantastisk for os alle os på &Co. Lige nu er æren og anerkendelsen næsten for meget til fuldt ud at forstå omfanget af. At modtage så mange priser fra en af ​​de mest krævende juryer, der findes – fagjournalisterne – gør det kun endnu større, og vi er dem alle dybt taknemmelige for denne her anerkendelse.”

Det er kampagnefilmene ”Hjelm har alle dage været en god idé” for Rådet for Sikker Trafik og ”What is truly Scandinavian” for SAS, der ligger til grund for successen. Førstnævnte handler om en viking, der nægter at bruge hjelm – en humoristisk dramatisering af mange danskeres modvilje mod at bruge cykelhjelm. Kampagnen, instrueret af Tore Frandsen og produceret af Newland, vandt den eftertragtede Film Grand Prix samt tre guld- og to sølvpriser.

Kristian Eilertsen, Senior Copywriter, kommenterer: ”Det føles fantastisk, at en lokal kampagne med to minutters dansk dialog kan rejse så langt ud over landets grænser og ende med denne her form for international anerkendelse. Vi er virkelig stolte over, at det er lykkedes at fremkalde et par smil, samtidig med at filmen får et vigtigt budskab igennem.Og så er hele holdet meget beærede over at få Grand Prix af en jury af journalister, som følger branchen tæt og bedømmer arbejdet fra et lidt andet perspektiv, end vi selv gør i branchen.”

Om Epica Awards

En del af det, der har fået Epica Awards til at skille sig ud i 30 år, er dens jury. Epica Awards er den eneste globale kreative pris bedømt af journalister. Rygraden i denne unikke gruppe består af seniorredaktører og førende journalister fra de mest prestigefyldte fagpressetitler i over 50 lande – herunder publikationer som Adweek, Creative Review og Business Insider. Deres fællesnævner: en objektiv og uvildig ekspertise som mangeårige iagttagere af kreativitet og innovation.

Kontakter

Billeder

Download
Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / NoA
Ørnulf Johnsen, CEO i &Co. / NoA
Download
Det danske kreative bureau &Co. kåret til verdens bedste ved prisshowet Epica Awards
Det danske kreative bureau &Co. kåret til verdens bedste ved prisshowet Epica Awards
Download

Information om &Co. / NoA

&Co. / NoA
&Co. / NoA
Adelgade 12, 4. sal
1304 København K

https://www.andco.dk/

&Co. / NoA er et internationalt anerkendt kreativt kommunikationsbureau med base i København. Bureauet skaber værdi for sine kunder ved at bruge strategisk fokuseret kreativitet til at skabe kommunikation, der bevæger mennesker og får dem til at handle. &Co. står bag flere verdenskendte og prisvindende kampagner som f.eks. momondo “The DNA Journey”, TV2 ”All that we share”, Europa-Parlamentet “Choose your future”, og VELUX “The Indoor Generation”.

Følg pressemeddelelser fra &Co. / NoA

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.