Det bliver en god jul – Danske Spil udklækker tre nye millionærer i weekenden

Julen er faldet tidligt i år for tre heldige danskere.

Fredag aften startede festen, hvor en heldig dansker fra Frederiksberg vandt en delt andenpræmie i Eurojackpot. Den heldige spiller købte sin kupon i Føtex i Frederiksbergcentret, og kan nu glæde sig over at gå julen i møde med 1.299.833 kr. ekstra på lommen.

Dermed skulle man tro, at danskernes held for weekenden var sluppet op, men sådan skulle det selvfølgelig ikke være.

For selvom førstepræmiepuljen i lørdagens Lotto ikke blev vundet, skulle der selvfølgelig også findes to vindere af Millionærgarantien, hvor der hver lørdag bliver trukket lod om 2x1 million kroner om alle spillede rækker.

Lørdagens to nye millionærer har det tilfælles, at de begge spillede med via deres PLUS-abonnementer, dog fra to meget forskellige dele af Rigsfællesskabet.

Den ene heldige vinder kommer nemlig fra Qeqqata Kommune på Grønland, mens den anden spillede med fra Mariagerfjord Kommune i Nordjylland.

Det er første gang i år, at en lotterispiller fra Mariagerfjord Kommune løber afsted med en milliongevinst, mens det er anden gang, at vi kan sende en afsted mod Grønland. I juli vandt en spiller fra Nuuk nemlig 1.069.369 kr. i Eurojackpot.

Da førstepræmien hverken gik i Eurojackpot eller Lotto, stiger begge puljer nu. Næste fredag kan der i Eurojackpot nu vindes 360 millioner kroner, mens lørdagens pulje i Lotto stiger til 19 millioner kroner.

Hvis du har spillet med i lørdagens Lotto hos en af vores forhandlere er det vigtigt, at du gemmer din kupon, uanset om du har haft en gevinst eller ej. Hver Lotto række, du spiller til en trækning i december, er nemlig lig med 1 lod i Det Store Jule Lotto, der trækkes den 25. december. Her finder vi 12 vindere af 1 mio. kr. blandt alle spillede rækker i december.

Vindertal Eurojackpot:

2, 5, 13, 15, 23

Stjernetal Eurojackpot:

6, 8

Vindertal Lotto:

6, 9, 14, 15, 26, 29, 31

Tillægstal Lotto:

Eurojackpot:

-Eurojackpot havde premiere den 23. marts 2012 og trækkes fast hver fredag aften.

-Både spillere i Finland, Slovenien, Holland, Estland, Tyskland, Italien, Spanien, Norge, Sverige, Island, Letland, Litauen, Kroatien, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet og Danmark spiller med om de gigantiske puljer, som skal gøre europæiske Lotto-spillere til multimillionærer.

-Den højeste danske gevinst blev vundet i 2015, hvor en heldig spiller fra Helsingør vandt 315. 009.958 kr.

Lotto:

-Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften.

-Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker.

-Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.