Derfor undlader mange danskere at bruge antivirus

Der er rigtig mange danskere, der ikke har antivirus på deres PC. Det er der flere grunde til, men det er især én, der går igen. Mange føler sig nemlig sikre på, at de ikke bliver ramt af virus.

At danskere ikke længere benytter ekstern anti-virus hænger som regel hænger det sammen med, at de f.eks. ikke downloader film eller installerer programmer på deres PC. Dette er ganske vist med til at nedbringe risikoen, men det eliminerer den dog ikke.

En virus kan også finde vej til din PC via en e-mail, der ser ud til at være fra en ven eller kollega. Selvom man er påpasselig, vil der derfor altid være en risiko for, at ens PC bliver ramt af en virus.

Mange tror, at det kun sker for naboen

Som der er givet udtryk for herover, er der mange, der tror, at det kun er naboen, der får virus på PC'en. Rigtig mange mener, at de er kloge nok til at undgå dette, fordi de f.eks. ikke downloader ting på nettet.

Til trods for dette, er der alligevel en del af dem, der ender med at få virus på deres PC. En af de mest almindelige måder er, at man har åbnet en fil, man har fået tilsendt via e-mail, som ligner, at den er sendt af en ven eller kollega.

Havde man sørget for at beskytte sin PC med antivirus, var man blevet advaret om, at man ikke skulle åbne filen. Har man ikke antivirus, kan man blot tro, at det er vigtigt Word-dokument fra en kollega, selvom det i virkeligheden er noget helt andet.

Andre tror, at det er dyrt

Der er også rigtig mange, der tror, at det er dyrt at få antivirus på sin PC. Det er dog slet ikke tilfældet, da der ikke er behov for at købe en af de dyre løsninger. De er nemlig ofte målrettet større virksomheder.

I stedet kan du vælge at tage et kig på antivirus hos Northguard. Her kan du nemlig få det ganske gratis. Det vil sige, at du kan få beskyttet din PC mod virus, uden at det koster dig noget.

Hvad det også vil sige er, at der ikke er nogen grund til at lade være. Det kan ganske enkelt ikke betale sig at lade være, da det ikke koster dig noget. Det eneste det koster er, at du bruger et par minutter på at få det installeret på din PC.

Især Mac-brugere undlader det

Ganske vist er det ikke blot folk der bruger Mac, der lader være med at beskytte deres PC mod virus, men der skal ikke være nogen tvivl om, at der er mange, der vælger at lade være. For de fleste handler det om, at de tror, at man ikke kan få virus på en Mac.

Til trods for, at det har været kendt i mange år, er det faktisk blot en skrøne. Man kan sagtens få virus på en Mac, og derfor er det også vigtigt at beskytte sin enhed – især da det faktisk ikke behøver at koste noget.

Covid-19 har været et hårdt slag studiemagasinet Ufiltreret.dk - der må sadles om6.10.2022 14:00:24 CEST | Pressemeddelelse

For det danske studiemagasin Ufiltreret, har covid-19 gjort det utrolig svært for det nyopstartede magasin. På få år udarbejde magasinet autentiske portrætter med kendte danske ansigter, herunder: Jesper Groth, Christian Degn, Marthin Thorborg, Nikolaj Stokholm og mange flere. De velskrevne interviews blev delt på videregående uddannelser i kendte studiebyer som København, Aarhus og Kolding. Der var stor interesse i magasinerne, men da uddannelserne blev lukket ned og det blev til hjemmeundervisning, døde interessen desværre også for mediet. Nu har mediet omsadlet og konsekvenserne heraf har desværre været hårde.

Derfor investerer mange virksomheder i værktøjer til tidsregistrering3.10.2022 06:00:00 CEST | Aktuelt

Når man driver virksomhed, er det vigtigt, at man så vidt muligt forsøger ikke at overlade noget til tilfældighederne. Derfor er det også vigtigt, at man har gode værktøjer, der kan hjælpe med at sikre, at dette ikke sker. Blandt andet er det vigtigt, at man har et værktøj, der kan bruges til tidsregistrering, hvis man driver en forretning, der lever af at sælge tid. Gør den det, er det nemlig vigtigt, at man sørger for at fakturere al den tid, der bliver brugt – ellers kan rigtig mange penge ende med at gå tabt. Mange virksomheder bruger ikke et værktøj til tidsregistrering Der er rigtig mange danske virksomheder, der slet ikke gør brug af et værktøj til tidsregistrering. Det er bestemt en skam, at det forholder sig på denne måde. Det betyder nemlig, at der er mange virksomheder, der ikke får faktureret al den tid, de bruger. Årsagen til dette er, at de er nødt til at gætte sig frem til, hvor lang tid, der er blevet brugt på en opgave. Hvis det sker flere gange om dagen med flere fors

Køb af cykelskur til virksomhed: Dette skal du overveje27.9.2022 06:00:00 CEST | Blog

Har du fået til opgave et indkøbe et eller flere cykelskure til en virksomhed? I så fald er der en række overvejelser, der er vigtige at gøre sig først. Der findes nemlig et hav af cykelskure på det danske marked, men ikke alle vil være et ideelt valg for dig. Er der tale om et cykelskur, der skal bruges af en virksomhed, stilles der sædvanligvis andre krav, end hvis det skal bruges hjemme. Samtidig er der også en lang række valgmuligheder at vælge mellem, hvilket understreger, at der er flere aspekter, der skal tages op til overvejelse. Åbent eller lukket? Først og fremmest bør det overvejes, om virksomheden skal have et åbent eller lukket skur. Der er fordele og ulemper ved begge dele, hvorfor der skal vælges ud fra, hvad der er mest hensigtsmæssigt. Vælger man et åbent skur, er det let for de ansatte at tilgå deres cykler. Vælger man et lukket skur, bliver det en tand mere besværligt, men cyklerne er bedre sikret. Hertil skal man dog også huske, at de lukkede cykelskure som regel er