Derfor skal du tage på et wellness ophold på Sjælland

Har du brug for at træde ud af hverdagens hamsterhjulet for en stund og få ladet dine batterier op, kan et wellness ophold være en god idé. Her er der på dit velvære, og du kan lade roen brede sig i kroppen, så du kan møde hverdagens udfordringer med ny energi. Du kan få hjælp af BedsteOphold til at vælge det ophold, der passer præcist til dig, hvadenten du har brug for en romantisk getaway eller en hyggelig venindetur i udlandet eller i Danmark, for eksempel på Sjælland. Nedenunder kan du læse tre gode grunde til, at du skal tage på et wellness ophold på Sjælland.

Både natur og by

Smuk natur eller spændende byliv? Sjælland har det hele. På Sjælland finder du et meget stort udvalg af steder, der tilbyder wellness ophold. Der er derfor noget for enhver smag. Der er wellnesshoteller, der har havudsigt og hoteller, der ligger placeret i naturskønne omgivelser, som du kan nyde, mens du sidder i en udendørs jacuzzi, for eksempel Kurhotel Skodsborg. På den anden side finder du også wellnesshoteller placeret helt centralt i København, for eksempel Skt. Petri, hvor du bogstaveligt kan træde direkte ud i det livlige byliv, efter du har nydt en dejlig wellnessbehandling.

Forskellige faciliteter og behandlinger

På grund af det store udvalg på Sjælland, er der også god mulighed for at finde et wellnessophold, hvor du kan få lige præcis de behandlinger, du ønsker eller de faciliteter, som tiltaler dig. Der er stor forskel på, hvilke faciliteter og behandlinger de enkelte steder tilbyder. Der findes for eksempel forskellige typer af sauna. På Marienlyst Strandhotel kan  du dampe af i en strandsauna, mens Comwell Borupgaard har en spændende saltsauna. På nogle wellnesshoteller kan du gå direkte fra hotellet og ned til havet for at bade, mens der andre steder er mulighed for at bade i en indendørs eller udendørs pool.

Noget for alle budgetter

Med noget for enhver smag er der også noget for ethvert budget på Sjælland. Prisen på et wellnessophold varierer meget, selvfølgelig efter hvilket hotel, du vælger. Der findes både wellnesshoteller med tre, fire og fem stjerner på Sjælland. Men prisen varierer også efter, om du tager afsted i weekenden eller på en hverdag og hvilken type værelse, du vil indlogeres på. Der er også stor forskel på, hvad der er indkluderet i wellnessopholdet, og hvad priserne er på de forskellige behandlinger, som ofte er tilkøb.