Derfor er det en god idé at lease en bil

Står du og skal til at på jagt efter en ny bil? Så kan det måske være, at du skal overveje, om du skal lease bilen. Mange mennesker ønsker helst at købe bilen, men faktisk kan det vise sig, at det kan være en god idé, hvis du leaser bilen.

Ved at købe en bil vil du opleve et stort værditab, som du ikke vil, hvis du leaser bilen. Dette er blot en af fordelene ved at lease en bil, og du kan blive meget klogere på leasing af bil, hvis du læser med i denne artikel. Skulle du efter at have læst dette sidde og have lyst til at lease en bil, så kan du hoppe ind på https://bilhandel.dk/leasing-biler, hvor der er et hav af muligheder for at lease en lækker bil til lave omkostninger.

Hvad er leasing?

Traditionelt set plejer de fleste mennesker at købe en bil, når de skal have ny. Dette kan enten foregå ved, at bilen købes kontant, eller at købet finansieres gennem et billån. Nu ser man en stødt stigende tendens til at lease bilen, og det er da heller ikke uden grund, da muligheden for at lease er kommet for at blive.

Nu sidder du måske og studser over, hvad det der leasing egentligt går ud på. Svaret hertil er faktisk ganske simpelt. Kort sagt kan man sige, at du lejer bilen, hvis du leaser den. I praksis foregår det typisk således, at du betaler et beløb i førstegangsydelse, hvorefter du betaler et fast månedligt beløb for at have bilen. Ved at gøre dette, vil du få retten til at bruge bilen i den periode, som i har aftalt, hvilket dermed betyder, at du selvfølgelig skal overholde de betingelser, som i har aftalt. Dog er der en aldersgrænse forbundet med leasing, og vil du lease en bil, kræves der, at du er fyldt 21 år.

Der findes flere forskellige former for leasing. Den mest almindelige form for leasing privatleasing, som er den form for leasing som henvender sig til privatpersoner. Her er typisk tale om en leasingperiode som strækker sig over tre år samt 45.000 kilometer kørt. Der findes som sagt en lang række forskellige typer af måder, hvorpå du kan lease din bil. Al dette kan du hurtigt blive meget klogere på ved at søge om de forskellige muligheder på internettet. Da vil du indenfor få sekunder kunne blive informeret om alt, hvad der er værd at vide.

Derfor skal du lease din næste bil

Som skrevet kan det altså være en super god ide, hvis du vælger at lease din næste bil. Et helt centralt argument for, hvorfor det kan være en god ide er, at du ved at lease en bil ikke vil opleve samme værditab, som hvis du ejer bilen. Når du ejer en bil, vil du typisk opleve, at den mister mellem 15-22 % af dens værdi om året. Har du en bil i en periode på fire år, kan det altså vise sig at være et stort tab. Dette vil du ikke opleve, hvis du leaser bilen, da det ikke er dig som ejer den, og du kan efter aftale levere bilen tilbage. Selvfølgelig koster det i førstegangsydelse, men dette vil altså i langt de fleste tilfælde være langt mindre end et eventuelt værditab.

Derudover vil du med langt de fleste leasingaftaler opleve langt nemmere og billigere processer i forhold til vedligeholdelse af bilen. Ved at lease bilen kan du nemlig i størstedelen af tilfældene erfare, at du ikke skal betale til reparation. Dette gør det selvfølgelig meget billigere sammenlignet med, hvis du ejer bilen og selv skal betale eventuelle dyre værkstedsregninger.

Det kan altså vise sig at være en god idé, hvis du beslutter dig for at lease din næste bil. Dog er det vigtigt at understrege, at det selvfølgelig er forskellig fra person til person, da det er et spørgsmål som i meget høj grad afhænger af lige præcis din situation samt dine præferencer. Dette betyder altså, at det nødvendigvis ikke er klogt, hvis ikke du leaser din bil.

Markedet for gadgets har fået en ny spiller4.12.2019 13:36:01 CETPressemeddelelse

Det klassiske ordsprog; “Aldrig gå ned på udstyr” har aldrig været mere aktuelt end i nutidens samfund. Nye techvirksomheder skyder frem, og der bliver udviklet nye produkter, som forbrugeren kan bruge hver dag for, at gøre livet lidt lettere. Nu er der kommet en ny spiller på det danske gadgetmarked, som satser på at kunne levere gadget til en overkommelig pris for forbrugeren. Den nye spiller er Fair24.dk, og forsøger nu at gøre op med høje priser på teknologiprodukter. Ny konkurrence på det danske gadgetmarked kan gavne forbrugeren, da det vil kunne presse prisen på kvalitetsvarer. Velkendte brands til en overkommelig pris Fair24 inventar af produkter består af velkendte brands indenfor gadgetverden. Appleprodukter er stadig populære hos danskerne, og hos fair24 kan man få tilfredsstillet sit behov for den amerikanske techvirksomheds mange gode produkter. Fair24 sælger blandt andet den seneste generations AppleTV (5. generation), som er 4K kompatibel, så man kan streame i allerhøjes