Derfor er Bornholm værd at besøge

I Danmark har vi mange smukke steder, der er værd at besøge. Et af de steder er smukke Bornholm. Der er mange smukke steder at besøge på Bornholm. Der er både seværdigheder og naturoplevelser at opleve på Bornholm.

Mange måder at rejse på

Der findes mange rejser til Bornholm. Man kan både rejse med færge fra Sverige og med fly. Så uanset hvilken måde, at man bedst kan lide at rejse på, så kan man frit vælge hvordan, at man vil rejse. Når man skal på ferie til Bornholm, så kan man enten vælge at bo på et Bed and Breakfast, et hotel eller i et sommerhus. Hvis man kender nogen på Bornholm, så kan man også bo hos dem. Hvis man bor i sommerhus, så kan man både tage ud og opleve ting på Bornholm, men man kan også have en hjemmedag, hvor man går ture i området, spiller spil og måske ser en film. Hvis man er afsted i mange dage, så kan det være rart med en fridag, hvor man ikke skal noget.

Seværdigheder for børn på Bornholm

Der er mange gode seværdigheder på Bornholm. Man kan fx besøge Nature Park Bornholm, som er en klatrebane oppe i luften. Der er 8 klatrebaner og 2 øvebaner. Det er en seværdighed for både børn og voksne. En anden seværdighed for børn er Brændegårdshaven. Det er en lille forlystelsespark, zoologiske have og et udendørs badeland på et sted. Det udendørs badeland er især populært blandt øens beboer og turister. Man kan også besøge Tovbanen, som er en svævebane, som går henover Opalsøen. Det er både for børn og for voksne.

Naturoplevelser på Bornholm

Der er mange naturoplevelser at opleve på Bornholm. Naturen på Bornholm er noget helt specielt med deres klipper og skønne områder. Der er fx Hammershus. Det er en ruin af en gammel middelalderborg. Det er den største ruin i Nordeuropa. Der er også Ekkodalen, som man kan besøge. Det er Danmarks længste sprækkedal. Det siges, at man kan høre ekko, når man råber nede i dalen. Man kan også besøge en af de Bornholmske rundkirker. Bornholm er kendt for sine rundkirker. Der er Østerlars rundkirke, som er Danmarks største rundkirke. Man kan også besøge Helligdomsklipperne. Der kan man gå ind i grotterne. I grotterne bor der grotteedderkopper, som laver et helt specielt spind, som hedder ægspind. Det minder om små kinesiske lanterner.