Derfor bør du låne en bil, når du er på storbyferie i København

Når man besøger København, så vil man hurtigt opdage, at Danmarks hovedstad er betydeligt nemmere at finde rundt i end først antaget.

Faktisk behøver man ikke mere end cykel, hvis man vil nå omkring de mest centrale dele af hovedstaden. Alligevel kan man som dansk eller udenlandsk turist drage stor fordel af at leje en bil, når man befinder sig i det københavnske, der har flere attraktioner uden for byen. Ønsker du at finde en overskuelig portal til leje af bil i København, så klik her

Det er nemt at køre bil i København

Selvom mange er af den fejlagtige antagelse, at bykørsel i København er kringlet og uoverskueligt, så er dette faktisk ikke i nærheden af at være tilfældet. Københavns vejnetværk er utroligt effektivt, hvis man sammenligner det med de øvrige hovedstæder rundt i verden. For at undgå, at der opstår kø på hovedvejen, H.C Andersens Boulevard, så er trafiklysene indstillet således, at de skifter til grønt mere eller mindre simultant. Det giver byens trafik et glidende flow, hvilket også er kendetegnet for de øvrige veje. Dog skal man være opmærksom på de ensrettede veje, når man befinder sig i indre by. Her kan man nemt havne i en akavet situation, hvor man kan risikere at køre mod ensretningen.

Hurtig adgang til de omkringliggende attraktioner

København er massere af spændende turistattraktioner lokaliseret i centrum, men faktisk er der også talrige opdagelser at gøre sig uden for byen. Her kan man drage mod det anerkendte og smukke kunstmuseum Louisiana, der med sin dragende placering og arkitektur er et besøg værd. Til trods for at denne destination er tilgængelig via offentlig transport, så skal man ikke kimse af den frihed og komfort man får, ved at benytte sig af en bil.

København huser ligeledes Europas største akvarium, der også går under navnet Den Blå Planet. Selvom den københavnske metrolinje tilbyder en nem og overskuelig rute til Den Blå Planet, så er der alligevel en gåtur forbundet med denne transportmulighed - særligt hvis man er bosat i det urbane Nørrebro eller familievenlige Østerbro. Her kan det altså også være en fordel at leje en bil, så man undgår stress og jag i forbindelse med de forskellige afgange. På den måde er man selv herre over tempoet og sin tur.

Tag en tur til Fyn eller Jylland

Det kan godt være, at din primære destination er København, men det er ikke ensbetydende med, at man ikke kan tage en dagstur til det charmerende Fyn eller Jylland. Til trods for at det er på den anden side af landet, har Danmark en størrelse, hvor turen for København til Jylland kan klares på et par timer. Har man bil, så er dette en oplagt mulighed, hvor man kan besøge det roste og besøgt kunstmuseum, Aros, i Aarhus, eller aflægge et visit hos det verdenskendte Legoland i Billund. Alt dette, og meget mere, gøres muligt, når man har lejet en bil.