Den unge UK rap-komet Aitch kommer til Store VEGA.

VEGA og Live Nation præsenterer

AITCH

STORE VEGA

7. FEBRUAR 2023

Den unge UK rap-komet Aitch kommer til Store VEGA.

Det har været nogle vilde år for Aitch siden han fik sit gennembrud med ’Straight Rhymez’ fra 2018. På bare fire år har han haft 6 singler i Top 10 i UK og arbejdet sammen med en imponerende række af artister som Stormzy, Young T and Bugsey, Russ og Tion Wayne. Han var sågar med på Ed Sheerans remix af ’Take Me Back To London’. Den 22-årige rapper udtaler om sin succes: “It all happened so fast I feel like I just blinked and I arrived here, but in another way I look back and it feels like ages ago, when I first blew up, ‘cos so much has happened since then. Everything just gets bigger and better. Everything is times ten now.”

Efter at have brugt nedlukningen til at finpudse sit kommende debutalbum er Aitch mere end parat til at bevise hvorfor han er en af de mest hypede rappere på UK-scenen. Og man skal ikke tage fejl, ambitionen er mere end UK; Aitch sigter nemlig efter at bryde igennem på verdensplan. Han har skrevet og indspillet mere end 30 sange under nedlukningen som er ved at blive kogt ned til hvad der bliver det endelig debutalbum.

Om hele albumprocessen udtaler Aitch: “Lockdown has made me appreciate everything more, everything I was missing, but on the sly I’m a bit thankful for it too, as I wouldn’t have made half the music if I’d been on the road playing shows. It put me in proper album mode. I’ve got so much music we could put an album out tomorrow, but we’re just taking the time to get it right.”

Nedlukningens begrænsninger har gjort det unge rap-talent sulten efter at komme ud og spille for publikum igen: “I’ve really missed playing live, and I know the fans have missed it. It’s amazing to see what impact the music has physically. I think the shows are going to be even crazier when we come back. It’s a new chapter now. I’m back and I’m better.” Glæd dig til at opleve Aitch i topform når han kommer til Store VEGA.

Billetsalget starter 1. juni kl. 10.00 via vega.dk, livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet til København og Aarhus.28.6.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

THE HU 31. OKTOBER 2022 DEN GRÅ HAL, KBH 1. NOVEMBER 2022 TRAIN, AARHUS The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet tilbage til Danmark. The HU startede med at lave musik i 2016 og fik hurtig massiv interesse fra internationale musikmedier og fans verden over. Bandet, der kommer fra Mongoliet, kombinerer heavy metal med traditionel mongolsk strubesang og har på den måde skabt en helt unik lyd. Deres første to videoer, ’Yuve Yuve Yu’ og ’Wolf Totem’ gik viralt og bandet fik hurtigt stor international succes. The HU kalder deres stil Hunnu Rock, inspireret af Hunnu, et mongolsk imperium fra oldtiden. Nogle af bandets tekster indeholder mongolske kampråb og lyrik som bliver udfoldet over et betagende lydbillede. De kombinerer traditionelle mongolske instrumenter, såsom en Morin Khuur, der er en form for violin, en Tovshuur, hvilket er en mongolsk guitar og en Tumur Khuur, der er en mongolsk udgave af en harpe. Dertil tilføjer de selvfølgelig d

Volbeat spiller endelig koncert i Danmark igen!27.6.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VOLBEAT ’SERVANT OF THE ROAD WORLD TOUR 2022’ I ROYAL ARENA 20. OKTOBER 2022 Volbeat offentliggør europæisk efterårsturné, og spiller endelig koncert i Danmark igen! Special guests i Royal Arena: Skindred (UK) og Bad Wolves (US) Efter næsten tre år uden danske koncerter, spiller de danske Rock’n’roll rebels Volbeat endelig i Danmark igen. De løfter i dag sløret for 32 europæiske datoer på deres ’Servant Of The Road World Tour’, hvor de inviterer Skindred med som special guests, Bad Wolves som opener (på det europæiske fastland), og Napalm Death (i UK og Irland). Bandet udgav i december deres ottende album "Servant of the Mind", der toppede en lang række hitlister, og viste en mere tung side af Volbeats sangskrivning. Herhjemme hittede duetten med Stine Bramsen "Dagen Før", mens udlandet tog varmt imod den punkede "Wait A Minute My Girl", og den tunge og signaturlydende Volbeat sang "Shotgun Blues". Beskrevet af Louder som "titaniske heavy metal-riffs, der støder frontalt sammen med roc