Den engelske rapper Loyle Carner kommer til Store VEGA lørdag 21. januar.

Loyle Carner planter dig midt i sit liv, igen. Den engelske rapper går på sit nye album, hugo, endnu dybere både personligt og politisk. Lad dig opsluge af hans fortællinger i Store VEGA den 21. januar.

Med sit nye album hugo konfronterer Loyle Carner både det dybt personlige og det politiske. Sangene er filmiske i deres størrelse og rækkevidde, og hugo er et samlende kampråb for en generation, der er vokset ud af ilden. Og derudover også et studie ud i den personlige konflikt Loyle Carner oplever som en sort mand af blandet etnicitet, kunstner, fader og søn. Albummet udkommer den 21. oktober.

De ti sange på albummet er anført af de tre singler “Nobody Knows”, “Hate” og “Georgetown”, som allerede er udgivet. Sidstnævnte er produceret af Madlib og sampler en fremførelse af den guyanesiske poet John Agard af det roste digt “Half-caste”.

Loyle Carners store gennembrud kom med albummet, Not Waving, But Drowning fra 2019, som tog lytteren ind i et hjemligt univers i Sydlondon, hvor rapperen åbnede døren til sit liv og sin fortid.

hugo tager rapperen dog en skarp afstikker fra sit tidligere arbejde. Selv forklarer han det som en konsekvens af Corona-lockdown, og at den mere hedonistiske side af karrieren var væk. Der var ingen koncerter, backstage, festivaler eller fotoshoots. Fordi Carner fortsatte med at skrive musik i de tumultariske tider med en dybere klarhed og fornemmelse af kunstnerisk frihed, rakte han længere ned under overfladen end han nogensinde har gjort før.

Benjamin Coyle-Larner blev som barn diagnosticeret med ordblindhed og ADHD, og kunstnernavnet, Loyle Carner, blev til, da han som lille blev ved med at skrive sit efternavn forkert på grund af sin ordblindhed.

Fakta om koncerten:
Loyle Carner (UK)
Lørdag den 21. marts kl. 20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 250 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 7. oktober kl. 9.00 via vega.dk, livenation.dk og Ticketmaster.

Følg Loyle Carner:

Tik Tok

You Tube

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Den tyrkisk-hollandske rap-stjerne Murda indtager Store VEGA 7. marts.30.11.2022 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

VEGA og Live Nation præsenterer MURDA 7. MARTS 2023 STORE VEGA Fra Rotterdam til Istanbul, lige siden han var ung, har Önder ”Murda” Doğan været en ægte verdensmand og nu ligger verden for hans fødder. Murda opdagede i en tidlig alder sin kærlighed til hip-hop. I Holland er han kendt for sange som 'Rompe', 'Shutdown' og hans første EP ‘Turkse Pizza' som han udgav i 2008. Derudover landende han en hovedrolle i den populære hollandske film 'Gangsterboys' og udgav efterfølgende sit album 'De Kassier: Een Monnie Album'. Selvom Murda havde opbygget en solid karriere i Holland, så ændrede alt sig da han ramte første-, anden- og tredjepladsen på den tyrkiske hitliste. Rapperen har levet i Tyrkiet i mange år og hans kærlighed til hjemlandet og kulturen er dyb. I 2019 mødte han Ezhel, en af de største rappere i Tyrkiet. De udgav numrene 'Boynumdaki Chain' og 'AYA', et nummer der senere blev et af de største hits i Tyrkiet og det første tyrkisk-sproget nummer til at ramme 100 millioner streams p

Albumaktuelle Giolì & Assia spiller i Pumpehuset 14. marts 202328.11.2022 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

Multiinstrumentalister, singer-songwriters, DJs og label-ejere, Giolì & Assia har fuld kontrol over deres kreative verden. De har skabt deres eget aftryk ved at kombinere elementer fra indie, techno og pop. Parret mødte hinanden online og bondede over en fælles kærlighed for house og techno. De besluttede sig for at skabe deres egen lyd sammen og kombinerede Giolìs musikalske kunnen på en række instrumenter med Assias udsøgte, himmelske vokal. Dermed var Giolì & Assia som musikalsk duo født.