Den engelske rapper Loyle Carner kommer til Store VEGA lørdag 21. januar.

Loyle Carner planter dig midt i sit liv, igen. Den engelske rapper går på sit nye album, hugo, endnu dybere både personligt og politisk. Lad dig opsluge af hans fortællinger i Store VEGA den 21. januar.

Med sit nye album hugo konfronterer Loyle Carner både det dybt personlige og det politiske. Sangene er filmiske i deres størrelse og rækkevidde, og hugo er et samlende kampråb for en generation, der er vokset ud af ilden. Og derudover også et studie ud i den personlige konflikt Loyle Carner oplever som en sort mand af blandet etnicitet, kunstner, fader og søn. Albummet udkommer den 21. oktober.

De ti sange på albummet er anført af de tre singler “Nobody Knows”, “Hate” og “Georgetown”, som allerede er udgivet. Sidstnævnte er produceret af Madlib og sampler en fremførelse af den guyanesiske poet John Agard af det roste digt “Half-caste”.

Loyle Carners store gennembrud kom med albummet, Not Waving, But Drowning fra 2019, som tog lytteren ind i et hjemligt univers i Sydlondon, hvor rapperen åbnede døren til sit liv og sin fortid.

hugo tager rapperen dog en skarp afstikker fra sit tidligere arbejde. Selv forklarer han det som en konsekvens af Corona-lockdown, og at den mere hedonistiske side af karrieren var væk. Der var ingen koncerter, backstage, festivaler eller fotoshoots. Fordi Carner fortsatte med at skrive musik i de tumultariske tider med en dybere klarhed og fornemmelse af kunstnerisk frihed, rakte han længere ned under overfladen end han nogensinde har gjort før.

Benjamin Coyle-Larner blev som barn diagnosticeret med ordblindhed og ADHD, og kunstnernavnet, Loyle Carner, blev til, da han som lille blev ved med at skrive sit efternavn forkert på grund af sin ordblindhed.

Fakta om koncerten:
Loyle Carner (UK)
Lørdag den 21. marts kl. 20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 250 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 7. oktober kl. 9.00 via vega.dk, livenation.dk og Ticketmaster.

Følg Loyle Carner:

Tik Tok

You Tube

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

En vild trapfest er i vente, når Atlanta-rapperen Lil Gnar spiller koncert i Pumpehuset den 23. april.7.12.2022 16:00:00 CET | Pressemeddelelse

LIL GNAR 23. APRIL 2023 PUMPEHUSET Lil Gnar kom på manges læber, da han med singlerne ”Ride Wit Da Fye” via Worldstarhiphop og ikke mindst sangen ”Death Note” med features fra Lil Skies og Craig Zen brød igennem lydmuren i 2019. Siden har rapperen fra Atlanta med det borgerlige navn Caleb Shepard ikke set sig tilbage og udgivet et hav af singler og mixtapes. I maj 2022 udgav han endelig sit studie-debutalbum ”Die Bout It”. Et album med det ene heftige trapflow efter det andet og med vilde hiphopgæster som Yung Beans, Trippie Redd, Lil Uzi Vert, Ski Mask the Slump God, Lil Skies og Chief Keef, hvilket ikke siger så lidt om den rap-kaliber Lil Gnar har i 2022. Faktisk har flere af gæsterne på albummet tidligere nedlagt Pumpehuset med manér, så mon ikke Lil Gnar gør dem kunststykket efter den 23. april.

Et af Australiens førende extreme progressive metal bands, Ne Obliviscaris, tager på 20-års jubilæums-tour hvor de kommer til Pumpehuset.7.12.2022 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

NE OBLIVISCARIS 10. MAJ 2023 PUMPEHUSET ‘Exul’ er titlen på det fjerde album fra det australske extreme progressive metalband Ne Obliviscaris. Albummet, der er sat til at udkomme til marts, indkapsler bandets genrevridende etos. Deres patenterede kombination af følelser og skønhed slår hårdere igennem end nogensinde før, især når violinstykkerne elegant glider rundt om guitar riffs. Dualiteten af forsanger Charles’ rene vokal og Xenoyrs growls er stadig det narrative anker. Dette er løfter deres sofistikerede sange op i topklassen når det kommer til komposition. I 2023 bliver bandets kommende tour deres største fokus. Her drager de ud på en headline tour, der vil bringe dem til nye lande de aldrig har spillet i før. Deres tilbagevenden til live shows, og udgivelsen af ’Exul’, falder sammen med bandets 20-års jubilæum. Ne Obliviscaris, der har været et af Australiens førende extreme metal bands i løbet af denne årrække, er enormt taknemmelige og glæder sig nu til at fejre det sammen der

The Last Internationale vender tilbage med et nyt album og annoncerer samtidig koncert på Hotel Cecil 30. april 2023 i forbindelse med deres syv ugers europæiske headliner-turné.6.12.2022 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

The Last Internationale, også kendt som TLI, er et rockband fra New York dannet af sangerinden Delila Paz og guitaristen Edgey. Den 31. marts udgiver bandet deres længe ventede tredje album ’’TLI 3’’. De to første singler fra det kommende album, "1984" og "Hoka Hey!", er allerede blevet udgivet, og bandets fans kan se frem til mere ny musik med singler planlagt frem til udgivelsesdatoen. Musikere som Joey Castillo (Queens of the Stone Age) og Eloy Casagrande (Sepultura) medvirker på trommer på det kommende album. Bandets debutalbum, ’’We Will Reign’’, blev udgivet af Epic Records i 2014. Pladen blev produceret af den Grammy Award-vindende rockproducer Brendan O'Brien med Brad Wilk (Rage Against the Machine) på trommer. Bandets andet album ''Soul On Fire'' blev udgivet i oktober 2019 og var produceret af Tom Morello (Rage Against the Machine) med Joey Castillo (Queens of the Stone Age) på trommer. Albummets første single, "Hard Times", nåede #1 på iTunes blues-hitlisterne i Storbritanni