Den danske webshop Trendday er værdisat til millionbeløb

Del

Den 21-årige Camilla Louise Krøyer og den 23-årige Kasper Bondegaard Pedersen står bag webshoppen Trendday, som er blevet værdisat til millionbeløb i forbindelse med 1. finansieringsrunde, hvor dansk investor har investeret i selskabet. De investerede midler skal blandt andet bruges til at få Trendday udbredt til udlandet.

Trendday er en webshop der har modetøj til piger i aldersgruppen 16 – 29 år og har eksisteret siden april 2015. Om ideen bag virksomheden fortæller Camilla: ”Jeg plejede at sælge mit brugte tøj online. Der var stor efterspørgsel på dette og det resulterede i, at jeg begyndte at købe tøj og tilbehør som jeg solgte videre”. Dette konceptualiserede Camilla sammen med Kasper til det der nu er Trendday. Udover udvalget af tøj og tilbehør fra andre etablerede mærker, designer og sælger Trendday også deres egen tøj- og accessories linje.

De nye midler der er blevet investeret i Trendday skal blandt andet bruges på at få webshoppen udbredt til udlandet. Trendday er allerede at finde på det svenske marked med deres svenske webshop; www.trendday.se.
Derudover vil et naturligt næste skridt for Trendday være, også at udbyde herre- og børnetøj.

På trods af deres unge alder, er ambitionerne og deres målrettethed ikke til at overse. Camilla og Kasper startede med at lægge hver DKK 10.000 i Trendday og med dette indskud satte de deres årlige målsætning til DKK 600.000.
Allerede efter få måneder havde de omsat for over DKK 500.000 og satte derfor målsætningen højere. Nu blot lidt over et år efter start er målsætningen sat til DKK 3.600.000 for året.

”Vi havde ikke i vores vildeste fantasi turde at drømme om, at det kunne gå så stærkt for vores virksomhed og at vi begge vil kunne leve af at være selvstændige”, fortæller Kasper og fortsætter; ”Vi har begge valgt at fokusere 100 % på Trendday og det er et stort privilegie at virksomheden løber rundt blot et år efter opstart”.

Hvad skal der til for, at I sælger Trendday?

”Vi sælger aldrig Trendday”, flyver ordene ud af munden på Camilla og Kasper og Camilla kigger grinende på hinanden. ”Trendday er ligesom en baby for os. Al den tid og arbejde vi har lagt i det er det hele værd når vi hele tiden udvikler os sammen med Trendday”.
Kasper afslutter med: ”Altså, vi vil måske overveje at sælge, hvis vi får tilbudt et virkelig højt beløb, men selv hvis vi gjorde, tror jeg ikke at vi vil sælge, i hvert fald ikke i nogle år endnu”.

Nøgleord

Kontakter

Purple June ApS
Sabah Afzal
Co-founder & PR Director
Mobil: +45 60 69 02 09
E-mail: sabah@purplejune.dk

Billeder

Links

Information om Trendday

Trendday en webshop der har modetøj til piger i aldersgruppen 16 – 29 år. Bag webshoppen står den 21-årige Camilla Louise Krøyer og den 23-årige Kasper Bondegaard Pedersen. Trendday har eksisteret siden maj 2015.

Følg pressemeddelelser fra Trendday

Ved at skrive dig op her, vil du modtage pressemeddelelser på mail når de udsendes. Indtast din mail og følg instruktionerne. Det er ligeså let at melde sig fra igen.