Den britiske afro bashment gruppe NSG kommer til Pumpehuset

NSG

21. NOVEMBER 2022

PUMPEHUSET

Pionererne af den britiske afro bashment lyd, NSG, kommer til Pumpehuset til november.

NSG. Det er en simpel men bred forkortelse som drypper med potentiale. ”It’s a lifestyle, a movement” udtaler gruppen. Til at starte med stod NSG for No Sleep Gang, så stod det for Non Stop Grinding. I øjeblikket står det for Never Stop Growing, men det kan også ændre sig i fremtiden. Som Kruddz, der er med i NSG, forklarer: “That’s why they refer to the name’s meaning as a lifestyle – it echoes what’s happening to NSG in the present moment.”

Gruppen afspejler de mest interessante dele af moderne musik fra UK: En livlig afro bashment lyd og en overlegen personlighed, forbundet i én gruppe, bestående af seks medlemmer Kruddz, Mxjib, Mojo, OGD, Dope og Papii Abz. NSG har boblet under overfladen sammen med producer Jae5 og J Hus. Allerede inden nogle af dem brød igennem, perfektionerede de deres lyd sammen. En lyd som fik navnet afro bashment og som efterhånden er begyndt at skylle ud i resten af verden.

NSG fik deres gennembrud med det dansevenlige track ’Yo Darlin’ fra 2017. Det var dog med albummet ’Roots’ fra 2020 at de fik deres største succes til dato. Singlen fra samme album ’Options’ feat. Tion Wayne har mere end 100 millioner streams og er deres største hit til dato.

Fremtiden ser lys ud for NSG, som er i gang med at ramme toppen af deres potentiale. “Global domination, baby,” udtaler de. “Right now we’re loading up the artillery. We’re not looking on a United Kingdom thing, we’re looking on a global thing.” Never Stop Growing, som de siger, indtager Pumpehuset til november.

Billetsalget starter 16. september kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Den tyrkisk-hollandske rap-stjerne Murda indtager Store VEGA 7. marts.30.11.2022 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

VEGA og Live Nation præsenterer MURDA 7. MARTS 2023 STORE VEGA Fra Rotterdam til Istanbul, lige siden han var ung, har Önder ”Murda” Doğan været en ægte verdensmand og nu ligger verden for hans fødder. Murda opdagede i en tidlig alder sin kærlighed til hip-hop. I Holland er han kendt for sange som 'Rompe', 'Shutdown' og hans første EP ‘Turkse Pizza' som han udgav i 2008. Derudover landende han en hovedrolle i den populære hollandske film 'Gangsterboys' og udgav efterfølgende sit album 'De Kassier: Een Monnie Album'. Selvom Murda havde opbygget en solid karriere i Holland, så ændrede alt sig da han ramte første-, anden- og tredjepladsen på den tyrkiske hitliste. Rapperen har levet i Tyrkiet i mange år og hans kærlighed til hjemlandet og kulturen er dyb. I 2019 mødte han Ezhel, en af de største rappere i Tyrkiet. De udgav numrene 'Boynumdaki Chain' og 'AYA', et nummer der senere blev et af de største hits i Tyrkiet og det første tyrkisk-sproget nummer til at ramme 100 millioner streams p

Albumaktuelle Giolì & Assia spiller i Pumpehuset 14. marts 202328.11.2022 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

Multiinstrumentalister, singer-songwriters, DJs og label-ejere, Giolì & Assia har fuld kontrol over deres kreative verden. De har skabt deres eget aftryk ved at kombinere elementer fra indie, techno og pop. Parret mødte hinanden online og bondede over en fælles kærlighed for house og techno. De besluttede sig for at skabe deres egen lyd sammen og kombinerede Giolìs musikalske kunnen på en række instrumenter med Assias udsøgte, himmelske vokal. Dermed var Giolì & Assia som musikalsk duo født.