Den Australske multi-platin og multi-prisvindende kunstner, Delta Goodrem, besøger Pumpehuset torsdag 20. april

Delta Goodrem er en kunstner med mange talenter. Hun er singer-songwriter og en anerkendt skuespiller. Delta er en af de største artister i Australien og har i hjemlandet opnået multi-platin salgsstatus med ni #1 singler, fire #1 albums, 17 top 10 hits, 16 ARIA Awards, en Silver Logie Award og tre World Music Awards.

Deltas første album, ’’Innocent Eyes’’ (2003), var et af de mest solgte debutalbums i Australiens historie. Albummet satte rekord med 29 uger på #1 i Australien. Det toppede de australske albumhitlister og nåede 23x platin. Med albummet blev hun desuden den den første kunstner nogensinde til at have fem #1 singler på de australske hitlister fra ét debutalbum.

Hendes sidste album ’’Wings of the Wild’’ debuterede som #1 med platinhittet "Wings". Den udsolgte arenaturné i forbindelse med udgivelsen af albummet slog rekorder, da Delta blev den bedst sælgende kvindelige australske turnékunstner i 2016, og turnéens livekoncert-DVD vandt en #1 på ARIA-hitlisten.

I januar 2020 blev Delta inspireret til at skrive "Let It Rain" efter at have set ødelæggelserne fra bushbrandene i Australien. Alle indtægter i forbindelsen med udgivelsen af sangen gik til nødhjælp til Røde Kors bushbrand.

Torsdag 20. april 2023 kan du opleve den talentfulde sangerinde live til en følelsesladet koncert i Pumpehuset.

Billetsalget starter fredag 27. januar kl 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation presale for nyhedsbrevsmodtagere og via livenation.dk starter torsdag 26. januar kl. 10:00

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK, Heartland og O Days er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Multiinstrumentalist og Vulfpeck-medlem, Theo Katzman, kommer til Pumpehuset.8.2.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

THEO KATZMAN 4. OKTOBER 2023 PUMPEHUSET Theo Katzman bringer sin ihærdigt synergistiske sober psykedelisksøgende/ følsomme soul til Pumpehuset. Hans musikalske stil er en fusion af pop, jazz, funk og indierock. Udover at være en etableret soloartist, er Theo Katzman også kendt for at være syngende trommeslager i det anerkendte funkband Vulfpeck. Som soloartist har Theo Katzman udgivet tre fuldlængde studiealbums: ’Romance Without Finance’ (2011), ’Heartbreak Hits’ (2017) og ’Modern Johnny Sings: Songs in the Age of Vibe’ (2020). Når han kommer til København til oktober vil han have sit nye album ’Be The Wheel’ med i bagagen, hvor man allerede kan høre den første single af samme navn. Stort hjerte, høj stemme, stærke sange. Billetpriser: 185 kr. + gebyr Billetsalget starter 10. februar kl. 11:00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Et af de stærkeste bands på den svenske metalscene, Imminence, kommer til Pumpehuset.2.2.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

IMMINENCE: LIVE IN CONCERT 2023 28. APRIL 2023 PUMPEHUSET Anført af vokalist og violinist Eddie Berg, guitaristerne Harald Barret og Alex Arnoldsson, Peter Hanström på trommer, samt Christian Höijer på bas vender Imminence tilbage med fornyet energi efter mere end to år væk fra live scenen. ’Heaven In Hiding’ er navnet på bandets nye album og er en enestående samling af sange skrevet med en fokus på de emotionelle udbrud og ærlighed som har været vejen frem for det svenske moderne metalband. Imminence har opnået mere end 100 millioner streams og har mere end 350.000 følgere. Bandet er vokset til at blive et af de mest interessante og unikke alternative acts på scenen. Der bliver smæk på til april når de kan opleves i Pumpehuset på deres kommende Europa og UK-tour, hvor de spiller 40-shows på tværs af kontinentet. Billetpriser: 170 kr. + gebyr Billetsalget er startet via livenation.dk og ticketmaster.dk

Den britiske rapper Meekz indtager Pumpehuset med sine benhårde sange til april.30.1.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

MEEKZ FREDAG 7. APRIL 2023 PUMPEHUSET Den britiske rapper Meekz indtager Pumpehuset med sine benhårde sange til april. Da den mystiske Manchester-rapper Meekz optrådte til BRIT Awards i februar 2022, sammen med UK-rappens sværvægtere Dave, Fredo, Ghetts og Giggs, føltes det som om en olympisk bokser rykkede op i de professionelle rækker og kæmpede for mesterskabsbæltet i sin første kamp. Live-udgaven af hans brandvarme vers på Daves ’In The Fire’ skilte sig ud fra mængden og præsenterede hans kraftfulde stemme for et mainstreampublikum. ”It was an amazing moment for me, a ‘pinch me’ moment. But this is what I came to do”, udtalte Meekz - men dette var kun begyndelsen. Meekz voksede op med at se sine forbilleder tage chancer for at skabe et bedre liv for sig selv, og han endte også selv på vej ned ad en farlig vej. Han har levet det liv han rapper så detaljeret om, et liv hvor kriminalitet blev en del af hverdagen. Efter at have været inde at sidde af flere omgange fik Meekz en åbenbari

Corrosion of Conformity genforenes med Pepper Keenan og vender tilbage til København torsdag 8. maj 2023. Plainride er med som special guest.30.1.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

Et af de første punk-metal fusion bands, Corrosion of Conformity, blev dannet i North Carolina af guitaristen Woody Weatherman sammen med trommeslager Reed Mullin, vokalist Eric Eycke og bassist Mike Dean i de tidlige 80'ere. I deres tidlige år blev bandet kendt for deres aggressive lyd, intelligente politiske tekster og vilje til at bryde væk fra både hardcore- og metalkonventioner.

Den svenske trio Dirty Loops bringer deres fusion af funk, jazz og popnumre til Pumpehuset 25. april 202330.1.2023 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Dirty Loops laver en blanding af funk, pop, jazz og R&B med elementer af elektronisk musik. Gruppen består af de to barndomsvenner Jonah Nilsson (vokal, keyboard) og Henrik Linder (basguitar), samt Aaron Mellergårdh (trommer), som de mødte i teenageårene. Alle tre Dirty Loops-medlemmer har taget en høj musikuddannelse og arbejdede som sessionsmusikere i mange år. De dannede Dirty Loops i 2008 for at udtrykke deres egen genrebøjende stil inden for popmusik.